آخرین عناوین

يکشنبه 8 مرداد 1396-9:3 کد خبر:44119

در امان ماندن بزرگ‌ترین ذخیرگاه جنگل «زربین» کشور از آتش‌سوزی

اگرچه آتش‌سوزی دو روز گذشته در بخش کجور سبب بروز خساراتی به 4 هکتار از باغات این منطقه شد ولی بزرگ‌ترین ذخیرگاه درختان «زربین» کشور از آتش‌سوزی کاملاً در امان ماند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، رستم سیاسرانی درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی 4 هکتار از باغات بخش کجور، اظهار کرد: این آتش‌سوزی در پی وزش باد شدید، گرمای هوا و خاموش نشدن کامل آتش‌سوزی روز گذشته در منطقه «حسن‌آباد» و «دوآب» بخش کجور به وقوع پیوست و سبب بروز خساراتی شده است.

بخشدار کجور افزود:آتش‌سوزی امروز علاوه بر باغات اهالی منطقه، به بخشی از منابع طبیعی نیز آسیب رساند که البته آسیب به منابع طبیعی بسیار اندک بود.

وی تصریح کرد:در این آتش‌سوزی یک واحد مسکونی دچار خسارت جزئی شد ولی به اهالی این منزل هیچ‌گونه آسیبی نرسید و با کمک آتش‌نشانان به موقع آتش‌ مهار و خاموش شده است.

سیاسرانی عنوان کرد:از آتش‌نشانان شهرداری‌های نوشهر، چالوس، مرزن‌آباد، پول و کجور، خودروی آتش‌نشانی تعاونی دهیاران بخش کجور و روستای کینج، دهیاری «گویتر» مرزن‌آباد، شورای اسلامی «حسن‌آباد» و «دوآب» و همه مردمی که در مهار و خاموش کردن آتش‌سوزی امروز که می‌رفت خسارات جدی به بار آورد، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

*در امان ماندن بزرگ‌ترین ذخیرگاه جنگل «زربین» کشور از آتش‌سوزی

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس نیز با بیان اینکه وقوع آتش‌سوزی تهدیدی برای منابع طبیعی است، اظهار کرد: این آتش‌سوزی روز گذشته نیز رخ داد که با کمک آتش‌نشانان نوشهر و چالوس و مزرن‌آباد و همکاری دیگر دستگاه‌‌های شهرستانی مهار و خاموش شد ولی امروز بر اثر شدت گرما و وزش باد مجدداً این اتفاق رخ داد.

مهرداد خزایی‌پول تصریح کرد:‌ بزرگ‌ترین ذخیرگاه جنگل «زربین» کشور با وسعت 4 هزار هکتار در منطقه «حسن‌آباد» و «دوآب» بخش کجور مازندران قرار دارد و آتش‌سوزی دیروز و امروز هیچ‌گونه آسیبی به این گونه‌های درختی وارد نکرد و کاملاً در سلامت قرار دارند.

وی گفت:از عموم مردم، مسافران و گردشگرانی که برای گذراندن ایام تعطیلات به مناطق جنگلی و طبیعت زیبای بخش کجور سفر می‌کنند درخواست داریم تا حتی‌المقدور از روشن کردن آتش با توجه به افزایش دمای هوا و وزش باد در مناطق جنگلی و دامنه‌های آن خودداری کنند ولی در صورت روشن کردن آتش، حتماً در زمان ترک محل اسکان خود، اصول و ایمنی کامل خاموش کردن آتش را رعایت کنند و از خاموش شدن آتش به طور کامل اطمینان حاصل کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :