آخرین عناوین

يکشنبه 8 مرداد 1396-9:8 کد خبر:44120

مدیر اداره برق شهرستان نوشهر خبر داد:

افزایش 45.15 صدم درصدی مصرف برق در غرب مازندران/ احتمال قطع برق در غرب استان

مدیر اداره برق شهرستان نوشهر با اشاره به افزایش 45.15 صدم درصدی مصرف برق، گفت: با توجه به افزایش گرما و مصرف بالای برق، احتمال قطع برق در غرب مازندران وجود دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، احمد جعفری با اشاره به اینکه تأثیر افزایش دما بر پیک مصرف است که عدد افزایش مصرف هم دارای ابعاد روانی است و هم ابعاد واقعی دارد، اظهار داشت: وقتی از رسانه‌ها اعلام هوای گرم می‌شود این موضوع استفاده از سیستم‌های سرمایشی را در جامعه افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد:میزان پیک مصرف برق از محمودآباد تا رامسر در شب گذشته 546.63 صدم مگا وات بود که نسبت به سال گذشته در همین تاریخ و ساعت، شاهد 45.15 صدم درصد افزایش مصرف بودیم.

مدیر اداره برق شهرستان نوشهر علت این افزایش مصرف، بالا رفتن دمای هوا و رشد حدود 6 درصدی تعداد مصرف در بین برخی مشترکان عنوان کرد و گفت:از آنجایی که در ایام تابستان با موجی از حضور بسیار زیاد مسافران و گردشگران در منطقه هستیم و نیز تعطیلات اجباری 2 هفته‌ای و تعمیرات کارخانجات و صنایع در نیمه‌نخست مرداد ماه است به همین منظور ما در نوشهر برنامه‌ریزی کردیم تا برخی صنایع در نوشهر در هفته دوم مرداد نسبت به تعطیلات دوره‌ای خود اقدام کنند.

وی درباره مزایای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 460 مگاواتی برق غرب مازندران در نوشهر برای برون رفت از قطعی برق، اظهار کرد: چون غرب مازندران تقریباً در نقطه ژرف شبکه برق از سمت نیروگاه شهید «سلیمی» نکا و نیروگاه برق گیلان قرار دارد، بنابراین جانمایی برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 460 مگاواتی برق غرب مازندران در نوشهر بهترین موقعیت است و میزان تولید برق این نیروگاه با میزان مصرف برق غرب مازندران تقریباً تشابه دارد.

مدیر اداره برق شهرستان نوشهر بیان کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی 460 مگاواتی برق غرب مازندران در نوشهر پس از بهره‌برداری به شبکه سراسری برق کشور وصل می‌شود و در زمانی که میزان مصرف برق در حوزه نوشهر و غرب مازندران کم می‌شود، برق اضافی تولیدی به شبکه سراسری برق کشور تزریق می‌شود و در زمانی که میزان مصرف برق منطقه بالاتر از ظرفیت نیروگاه نوشهر باشد، بقیه برق مورد نیاز از شبکه سراسری تأمین خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه وزارت نیرو استان‌های مازندران، تهران و خوزستان را در لبه تیغ قطع برق در این روزهای گرم اعلام کرد بنابراین با توجه به افزایش گرما و مصرف بالای برق، احتمال قطع برق در غرب مازندران وجود دارد ولی توصیه ما این است که مردم مدیریت مصرف را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا شرایط به مرحله قطع برق نرسد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :