آخرین عناوین

يکشنبه 8 مرداد 1396-18:51 کد خبر:44133

تجلیل از پزشک بدون مرز مازندرانی با حضور سفرای 6 کشور

مراسم تجلیل از پزشک بدون مرز مازندرانی با حضور سفرای 6 کشور آفریقایی گینه، نیجریه، کنیا، بروندی، سنگال و بنین و جمعی از مسئولان در قائم‌شهر برگزار شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، بعد از امروز مراسم تجلیل از پزشک بدون مرز سیدناصر عمادی با حضور سفرای 6 کشور آفریقایی گینه، نیجریه، کنیا، بروندی، سنگال و بنین و جمعی از مسئولان و داوطلبان هلال احمر در سالن آمفی‌تئاتر قائم‌شهر برگزار شد.

این پزشک بدون مرز با بیان اینکه چه در داخل و یا خارج و چه در آسایش و یا در سختی همیشه متعلق به این شهر هستم، اظهار کرد: همیشه می‌گویم که اصل و ریشه بنیان من از این شهر است.

وی افزود: اگر این سفرا امروز به این شهرستان سفر کرده‌اند، ابتدا به خاطر قدردانی از شما مردم است.

عمادی با بیان اینکه هر زمانی که بیماری علاج پیدا می‌کرد و خوشحال می‌شد می‌گفت من نزد پزشک ایرانی رفته‌ام، تصریح کرد: گفتار، کردار و عملکرد ما نه برای شخص دیگر بلکه باید برای اعتلای نام ایران باشد.

وی ادامه داد:در بزرگ‌ترین بیمارستان بروندی به من پیشنهاد دادند که به ازای فعالیت در اینجا پولی دریافت کنم ولی قبول نکردم و گفتم اگر می‌خواهید مودت و دوستی بین بروندی و ایران افزایش پیدا کند، درمانگاه جدید به نام امام رضا(ع) نامگذاری شود و وزیر بهداشت کشور بروندی صبح فردا طی تماسی از موافقت دولت برای نام‌گذاری این مکان به نام نامی امام رضا (ع) خبر داد و این اتفاق سرمایه‌ای برای دین، مکتب  و نیز ایران شد.

پزشک بدون مرز ایرانی با بیان اینکه اگر بر کسانی که نیازمند هستند، خالصانه وارد شویم راهی به سوی کشور عزیزمان ایران است، اظهار کرد: زمانی که چند سال بعد برای سرکشی به درمانگاه رفتم و دیدم رئیس بیمارستان از مردمی گفت که هر روز به زیر تابلو نام امام رضا (ع) می‌نشینند و با او درد و دل می‌کنند.

وی در ادامه گفت:رئیس بیمارستان زمانی که علت اینکار را از مردم جویا می‌شود که چه می‌شود شما به عنوان یک مسیحی با امام مسلمانان درد و دل می‌کنید آن‌ها در جواب گفتند: امام رضا(ع) گفته است برای من مسیحی و مسلمان فرقی ندارد.

عمادی تصریح کرد:رئیس بیمارستان بعدها به من گفت که با مشاهده رفتار مردم من نیز عاشق امام رضا(ع) شده‌ام.

وی در پایان گفت:امروز روز تاریخی است و سفرای این 6 کشور نه به خاطر من بلکه برای تشکر و احترام به مردم شهرم به اینجا سفر کرده‌اند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :