آخرین عناوین

دوشنبه 9 مرداد 1396-9:32 کد خبر:44138

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس اعلام کرد:

لغو ممنوعیت واردات برنج کار غیرکارشناسی است

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: لغو ممنوعیت واردات برنج به احتمال زیاد فشار واسطه‌ها بود و تصمیم کارشناسی نبوده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، علی محمد شاعری یکشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: لغو ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت برنج توسط کارگروه تنظیم بازار بوده است که با اعتراض نمایندگان شمال کشور در مجلس یک ماه به تعویق افتاد و در فصل برداشت برنج دو میلیون و ۳۰۰ هزارتن در کشور برداشت برنج داریم که ۹ ماه بازار کشور اشباع شده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: دلیلی وجود ندارد که در فصل برداشت برنج به فکر واردات این محصول باشیم.

شاعری با تاکید بر اینکه بخش بازرگانی نباید از جهاد کشاورزی جدا شود؛ افزود: باید نمایندگان مجلس در این راستا کمک کار بوده و بر تفکیک این دو تاکید کنند.

وی همچنین با اشاره به پرداخت خسارت باغداران در برف سال گذشته یادآور شد: ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به باغداران پرداخت شد که بخشی از مطالبات دریافت شد و مابقی باقی ماند و مابقی هم توسط دولت پرداخت می‌شود.

این نماینده مجلس در مورد مشکلات محیط زیست و تالاب‌ها گفت: محیط زیست کشور حال خوبی ندارد و مشکلات مختلفی در بخش‌های مختلف تالاب‌ها، خشکسالی، ریزگردها و... وجود دارد.

شاعری با تاکید بر نجات میانکاله ادامه داد: ستاد احیای میانکاله تشکیل و ۱۸۰ میلیون تومان برای لایروبی و پمپاژ در سال گذشته تخصیص یافت و انسال تلاش داریم ۱۰ میلیارد تومان در گلستان و مازندران برای لایروبی و احیای میانکاله اختصاص یابد که خوشبختانه با کارهای انجام شده شاهد پیشروی آب تالاب میانکاله هستیم.

وی در مورد منطقه آزاد در مازندران افزود: تصویب منطقه آزاد در مازندران یکی از خواسته‌های مردم مازندران از دولت دوازدهم است که باید براساس کار کارشناسی، کار فنی و مرجع رسمی تصمیم گیری شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید امتیاز منطقه آزاد شدن به مازندران داده شود و اینکه در کدام شهرستان و منطقه این استان باشد فرقی ندارد بلکه انتظار است براساس زیرساخت‌ها و شاخص‌ها نتیجه گیری شود و براساس ملاحظات نباشد.

شاعری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد یکساله در حوزه انتخابیه گفت: آبگیری سد گلورد و محقق شدن وعده‌های داده شده و تامبن آب کشاورزی و شرب در منطقه، گازرسانی به بیش از ۱۵۰ دوستای بخش هزارجریب شرق مازندران، آبرسانی به روستاها، جاده سازی و ... از عملکردهای انجام شده است و بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی امام بهشهر هم از پروژه‌های درجه یک است که در سال مالی امسال افتتاح می‌شود.

وی افزود: پیگیری فاضلاب شهری در شرق مازندران هم از نیازهای مهم مردم شرق مازندران است که با قوت در دست انجام است تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: گاز دامغان-کیاسر-ساری-نکا هم از نیازهای مهمی است که در سه شنبه هفته جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و مشکلات افت گاز در شمال برطرف می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :