آخرین عناوین

دوشنبه 9 مرداد 1396-10:27 کد خبر:44140

مدیر آبفای فریدونکنار اعلام کرد:

قطع برق آمل آب شرب فریدونکنار را گل آلود کرد/ کدورت آب به‌ زودی برطرف می شود

مدیر شرکت آب و فاضلاب فریدونکنار با بیان اینکه قطع برق در آمل آب شرب فریدونکنار را گل آلود کرد، گفت: کدورت آب در فریدونکنار به‌ زودی برطرف می شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، جعفر جعفرنیا با اشاره به گل‌آلود بودن آب شهری فریدونکنار، اظهار داشت: یکی از دلایل کدورت آب شرب شهر فریدونکنار، قطع برق تمامی چاه‌های آب در اثر آتش‌‌سوزی پست برق شهرستان آمل بوده است.

وی با اشاره به عامل کدورت آب شرب فریدونکنار آتش‌سوزی پست برق آمل بوده، افزود: قطع، وصل و متلاطم شدن آب در خط انتقال ۵۰۰ میلی متری به طول ۲۴ کیلومتر حادث شده که شرکت آب و فاضلاب فریدونکنار در برای رفع این کدورت آب شرب شهری بوده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان فریدونکنار تصریح کرد: طرح‌ها و اقدامات انجام شده شرکت آب و فاضلاب در راستای رفع کدورت طرح کوتاه‌مدت، شست‌وشوی خط انتقال و شبکه آبرسانی روی خط انتقال به تعداد ۸ فقره و روی شبکه آبرسانی به تعداد ۳۲ فقره شیر تخلیه نصب شده که با احتساب شیر تخلیه‌های موجود قبلی، اکنون روی خط انتقال ۹ فقره و روی شبکه آبرسانی ۵۲ فقره شیر تخلیه نصب است که سالانه دو مرحله خط انتقال و شبکه آبرسانی شست‌وشو می‌شود.

جعفرنیا به طرح‌ها و اقدامات شرکت آب و فاضلاب در راستای رفع کدورت آب شرب در فریدونکنار اشاره و بیان کرد: طرح میان‌مدت، نصب دیزل ژنراتور روی چاهها برای تامین برق اضطراری یک حلقه چاه دارای دیزل ژنراتور بوده که در سال ۱۳۹۵ یک دستگاه دیزل ژنراتور در شهرستان تهیه و نصب شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ یک دستگاه دیزل ژنراتور خریداری شده و تا پایان شهریور ماه نصب می‌شود که سه حلقه چاه از هشت حلقه چاه دارای دیزل ژنراتور می‌شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان فریدونکنار با اشاره به انجام اقداماتی در زمینه رفع کدورت آب شرب شهری، خاطر نشان کرد: نصب پکیج حذف کدورت روی چاه‌ها یکی دیگر از طرح‌های شرکت آب و فاضلاب در سال ۱۳۹۶ بوده که یک دستگاه پکیج حذف کدورت روی یک حلقه چاه نصب شده که دستگاه ساخته شده آماده نصب است.

این مسئول با اشاره به هزینه‌های صرف شده در راستای این اقدامات، گفت: هزینه‌های انجام شده برای طرح‌های کوتاه ‌مدت و میان‌مدت به میزان ۶۲۵ میلیون تومان بوده است.

وی اظهار کرد: طرح بلندمدت در برای تامین آب شرب از سد البرز گرفته شده که شهر فریدونکنار جزو مجتمع آبرسانی موسوم به شهرهای گروه الف شامل شهرهای بابل، امیرکلا، بابلسر و فریدونکنار است که تامین آب شرب این شهرها توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای مازندران بوده است.

جعفرنیا گفت: امیدواریم با همکاری و حمایت مسئولان شهرستان برای اجرای کامل طرح‌ها و خدمات‌رسانی به شهروندان فریدونکناری موفق باشیم تا کدورت آب شهری فریدونکنار به ‌زودی حل شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :