آخرین عناوین

شنبه 13 دی 1393-11:9 کد خبر:4415

مردم درمانده و بی تفاوتی مسئولین،چالشی دیگر برای متقاضیان مسکن مهر::

152 واحد مسکن مهر بر روی گسل فاضلاب/ هیچ مسئولی پاسخگو نیست

یکی از پروژه‌های مسکن مهر جویبار،از همان شروع ساخت وعدم کار مهندسی ایرادات و مشکلات فراوانی داشته،تا به امروز برطرف نشده و مشکلات این ساختمان هر روز بدتر می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از جویباران، مسکن مهر یکی از پروژه‌هایی بوده که در دولت نهم و دهم اجرایی شده و همچنان در حال تکمیل شدن در شهرهای مختلف کشور است، شهرستان جویبار نیز از ساخت مسکن مهر بی‌بهره نبوده است و چندین پروژه مسکن مهر در این شهرستان اجرایی شد که بیشتر این پروژه ها به اتمام رسید.

یکی از پروژه‌های مسکن مهر جویبار که حاشیه‌های فراوانی را در پی داشت، مسکن مهر 152 واحدی این شهرستان بود. مجتمعی که از همان شروع ساخت و عدم کار مهندسی دچار حاشیه شد و هنوز هم این حاشیه ها گریبان‌گیر ساکنین این مجتمع شده است.

در روزهای گذشته تعدادی از ساکنان مجتمع 152 واحدی به دفتر پایگاه خبری جویباران مراجعه کرده و از مشکلات بی‌شمار واحدهای این مجتمع انتقاد کردند و خواستار پیگیری سایت جویباران شدند.

بر همین اساس به همراه تعدادی از دوستان به این مجتمع رفتیم و از نزدیک شاهد مشکلات واحدهای این مجتمع شدیم. سوژه اصلی ما بوک 10 از ردیف دو این مجتمع 152 واحدی است، مکانی که بیشترین مشکلات مهندسی در آن مشاهده شده است هر چند که این مشکلاتی که در ادامه مطرح خواهد شد در تمامی واحدهای این مجتمع وجود دارد.

*عدم تحویل به موقع و افزایش مبلغ ثبت نامی در طی این سال‌ها

یکی از ساکنان این مجتمع که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با خبرنگار جویباران اظهار داشت: سال 89 و بعد از گذشتن از هفت خان موفق شدیم در این مسکن مهر ثبت نام کنیم اما این پروژه نه تنها طبق وعده اداره راه، مسکن و شهرسازی جویبار در تاریخ مقرر تکمیل نشد بلکه در هر سال سه میلیون تومان به مبلغ اضافه می‌کردند و ما نیز مجبور بودیم این مبلغ را واریز کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 16 میلیون تومان به اداره راه، مسکن و شهرسازی جویبار بابت ساخت مسکن مهر پرداخت کرده‌ایم، افزود: بعد از وعده های فراوان بابت تحویل این واحدها و واریز تمامی مبلغ مورد نظر، سرانجام این ساختمان در تاریخ 25 اسفند 92 آن هم با دریافت یک میلیون تومان دیگر به ما تحویل داده شد.

این فرد ادامه داد: مبلغی نیز به عنوان سود پول‌هایمان در بانک مسکن وجود دارد اما بلوکه است و ما حق برداشت سود پول خود را نداریم.

وی با بیان اینکه تمامی ایرادات و مشکلات این مجتمع در همان زمان تحویل توسط کارشناسان استان یادداشت شده است، تصریح کرد: متاسفانه هیچ‌گونه پیگیری تا به امروز انجام نشده و مشکلات این ساختمان هر روز بدتر می‌شود.

*بالا آمدن آب فاضلاب و پیچیدن بوی تعفن درسراسر مجتمع

در ادامه پیگیر مشکلات این ساختمان‌ها شدیم، در مسیر رفتن به درون ساختمان‌ها متوجه یک بوی تعفن در تمام فضای مجتمع شدیم که به دلیل بالا آمدن آب فاضلاب در حیاط آپارتمان‌ها این بوی بد نه تنها در کل مجتمع بلکه در درون خانه‌ها نیز پیچیده شده است.

یکی از مشکلات اساسی ساکنان این مجتمع پرشدن بی مورد فاضلاب است که بعد از کوچکترین استفاده ساکنان از آب آشپزخانه، این فاضلاب پر شده و رفت و آمد را در حیاط آپارتمان دچار مشکل می‌کند.

یکی دیگر از ساکنان در همین مورد به خبرنگار ما گفت: متاسفانه بالا آمدن آب فاضلاب و بوی بد آن به یکی از معضلات روزانه ما تبدیل شده است به طوری که هرشب فضای حیاط آپارتمان دچار آب گرفتگی می‌شود.

وی افزود: در روزهای بارانی که به هیچ وجه نمیتوانیم رفت و آمد کنیم و با سختی بسیار فراوان از حیاط خارج می‌شویم.

این فرد در پاسخ به این سوال که آیا پیگیری از سوی مسئولان اداره راه، مسکن و شهرسازی جویبار انجام شده است یا نه، اظهار داشت: از هر خانواده مبلغ 500 تا یک میلیون تومان دریافت شد و به حساب این اداره واریز شد تا مشکل آب و فاضلاب شهری این مجتمع حل شود ولی هیچ کاری انجام نشد و پول‌های ما نیز از بین رفت.

وی افزود: بعد از پرداخت مبلغ مورد نظر از اداره آب و فاضلاب پیگیر شدیم اما آنها می‌گویند هیچ پولی از سوی اداره راه، مسکن و شهرسازی جویبار پرداخت نشده است و همچنان این دو اداره با اینکه پول را دریافت کرده اند ما را همانند یک توپ فوتبال به یکدیگر پاس داده و هیچ کاری انجام  نمی‌دهند.

یکی دیگر از ساکنان این آپارتمان نیز گفت: در رابطه با مشکل فاضلاب به شورای شهر نیز مراجعه کردیم ولی آنها گفتند به ما هیچ ربطی ندارد و باید از اداره آب و فاضلاب و اداره راه، مسکن و شهرسازی جویبار پیگیر باشید.

وی با اشاره به اینکه دیگر از پیگیری کردن خسته شده‌ایم، افزود: بعد از پیگیری های فراوان ما یکی از کارکنان اداره راه، مسکن و شهرسازی جویبار با یک لحن تند و بی ادبانه به ما گفت "اگر زندگی کردن در آن مجتمع سخت است، 16 میلیون تومان خودتان را بگیرید و خانه ها را تحویل دهید چرا که مشتری دست به نقد داریم."

*مسکن مهر 152 واحدی در طرح آب و فاصلاب شهری قرار ندارد؟!/اداره آب و فاضلاب شهری؛مسئول ما فرمانداری است از آنجا پیگیر شوید!

در ادامه یکی از ساکنان این مجتمع که بیشتر پیگیر مشکلات این آپارتمان بوده است با ناراحتی فراوان به خبرنگار جویباران گفت: در یکی از همین پیگیری‌ها، معاون آب و فاضلاب شهری جویبار به ما گفت "مکانی که این مجتمع 152 واحدی در آن ساخته شده است از همان ابتدا در طرح فاضلاب شهری نبوده است و به همین دلیل آب و فاضلاب پیگیر حل مشکلات شما نمی‌شود."

وی افزود: با پیگیری‌های فراوان متوجه شدیم که از همان ابتدا و در مرحله پی کنی نیز این ساختمان‌ها دچار آب گرفتگی می‌شدند ولی پیمانکاران بدون توجه به این مسئله این ساختمان‌ها را ساختند.

این فرد تصریح کرد: از روزی که این واحدها را تحویل گرفتیم قرار بود که تخلیه فاضلاب ساختمان را خود اداره راه، مسکن و شهرسازی انجام دهد اما فقط یک بار نسبت به تخلیه فاضلاب اقدام کردند و مابقی تخلیه فاضلاب را خود ساکنان با هزینه خودشان انجام می‌دهند.

وی افزود: هنگامی که میخواستند کوچه را آسفالت کنند به آنها گفتیم که یک جوی آب در وسط کوچه بگذارند تا آب باران دفع شده و وارد فاضلاب خانه نشود اما مهندسان آنها با حالتی تمسخر آمیز به ما می‌گفتند نیازی به این کار نیست چراکه آب باعث روشنایی خانه است و با خنده از کنار مشکلات میگذشتند.

این فرد خاطرنشان کرد: آخرین پیگیری که بابت مشکل فاضلاب و سایر مشکلات آپارتمان به اداره راه، مسکن و شهرسازی جویبار مراجعه کردیم دو هفته قبل بوده اما هنوز هیچ جوابی از سوی آنها به ما نرسیده است.

وی در پایان تأکید کرد: بعد از پیگیری‌های فراوان به اداره آب و فاضلاب شهری، مسئولان این اداره گفتند که مسئول ما فرمانداری است و باید از آنجا پیگیر شوید و ما به همین دلیل دیگر نمیدانیم چه کاری انجام دهیم تا مشکلات ما برطرف شود.

*ثبت نام و تحویل گرفتن تعدادی از واحدها توسط کارکنان اداره راه، مسکن و شهرسازی جویبار و فروش به قیمت‌های گزاف

در ادامه پیگیری ها متوجه شدیم که تعداد بسیار زیادی از واحدها را نیز برخی از کارکنان و مهندسان اداره راه، مسکن و شهرسازی جویبار به نام خود ثبت کرده‌اند و بعد از تحویل گرفتن و مشاهده مشکلات بدون اینکه پیگیر این مشکلات شوند با قیمت چند برابر واحدهای خود را به مردم فروختند.

یکی از ساکنانی که از یک مهندس اداره راه، مسکن و شهرسازی جویبار با همان شرایط فوق واحدی را خرید به خبرنگار ما گفت: بنده واحد خود را از یک مهندس اداره راه، مسکن و شهرسازی جویبار به قیمت 70 میلیون تومان (50 میلیون نقد و 20 میلیون تومان وام) خریدم ولی از روزی که وارد این آپارتمان شدم از کاری که کردم بسیار پشیمانم.

لازم به ذکر است در صورت لزوم مبایعه نامه فروش این واحد و نام این فرد منتشر خواهد شد.

وی افزود: تمامی دیوارهای ما نم می‌گیرد و دچار مشکل شده است، حتی سقف توالت ما به علت نمناکی بسیار، ریزش کرده است.

این فرد ادامه داد: با توجه به اینکه در طبقه آخر آپارتمان قرار داریم، هنگامی که هوا بارانی است از سقف خانه به دلیل ایزوگام نبودن پشت بام آب می‌ریزد و خانواده را دچار مشکل می‌کند.

گفتنی است، ثبت نام و تحویل برخی از واحدهای مجتمع 152 واحدی توسط کارکنان اداره راه، مسکن و شهرسازی در حالی اتفاق افتاده است که بسیاری از جوانانی که به دنبال ثبت نام بوده‌اند مشاهده کردند که لیست ثبت نامی پرشده و جایی برای آنها وجود ندارد و حال مجبورند با قیمت‌های غیر واقعی و چند برابر این واحدها را بخرند.

*ریزش سقف کاذب سرویس‌های بهداشتی و بالا آمدن آب حمام و آشپزخانه

در ادامه یکی دیگر از ساکنان این آپارتمان، ما را به ساختمان خود برد و آثار عدم مهندسی این ساختمان‌ها را به ما نشان داد.

تمامی دیوارهای این خانه دچار نشتی آب بوده و هنگامی که باران می‌بارد دچار نم‌گرفتگی وحشتناکی می‌شود.

با اینکه این واحد در طبقه‌های میانی قرار دارد، سقف آشپزخانه، اتاق خواب و حتی اتاق نشیمن دچار نم گرفتگی شده و هرروز نیز طبق گفته ساکنین بدتر می‌شود.

به توالت این واحد رفتیم و مشاهده کردیم که سقف کاذب و مقدار زیادی از سقف بتنی آن نیز به دلیل نم گرفتگی ریزش کرده و ساکنان این واحد را دچار مشکلات فراوانی کرده است.

به همراه یکی دیگر از ساکنان به واحدشان رفتیم و مشاهده کردیم که نم گرفتگی سقف و دیوارهای خانه در این واحد هم وجود دارد و در توالت این واحد نیز از سقف کاذب آن آب چکه می‌کند و خانواده این فرد را دچار مشکلات فراوانی کرده است.در این واحد نیز همانند همه واحدهای دیگر فاضلاب آشپزخانه و حمام دچار مشکل است و بعد از چند دقیقه استفاده دچار جمع شدن آب می‌شود.

همچنین بالکن این وحدها نیز به دلیل توجه نکردن به مسائل مهندسی در دفع آب باران دچار مشکل بوده و بعد از باران آب را به داخل خانه هدایت می کند.

*جلوگیری یکی از نهادهای جویبار از پخش فیلم صداوسیما در مورد مشکلات مجتمع 152 واحدی!

یکی دیگر از ساکنان این آپارتمان نیز به خبرنگار جویباران گفت: در ماه‌های گذشته از صداوسیما نیز به این مجتمع آمدند و تمامی مشکلات را فیلم برداری کردند و قرار بود از شبکه طبرستان پخش کنند اما بعد از پیگیری‌ها متوجه شدیم که یکی از ارگان‌های شهر جویبار مانع از انتشار این خبر در صدا و سیما شد.

وی با بیان اینکه نمیدانیم چرا به مشکلات ما رسیدگی نمی‌کنند، افزود: بنده دو ماه پیش نزد فرماندار رفتم و شخصا در مورد مشکلات این مجتمع با وی گفت‌وگو کردم ولی آقای گنجی گفت که در حال بررسی هستیم، اما بعد از دو ماه نیز هنوز کاری برای حل مشکلات ما انجام نشده است.

*پشت بامی که به شیوه یکی از مهندسان ایزوگام شده است!

بعد از مشاهده مشکلات واحدها به پشت بام این آپارتمان رفتیم و مشاهده کردیم که همان نم گرفتگی و نمناکی ناشی از آب باران که در داخل واحدها مشاهده کردیم، در تمام سطوح پشت بام نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است، در پشت بام‌های تمامی آپارتمان‌هایی که در استان‌های شمالی ساخته می‌شود از پوشش عایق ضد رطوبت به نام ایزوگام برای جلوگیری از ورود آب باران به داخل واحدها استفاده می‌شود اما در این مجتمع این عایق ضد رطوبت استفاده نشده و به همین دلیل ساکنان طبقه آخر دچار مشکلات فراوانی در سقف خانه‌های خود شده‌اند.

در بخشی از پشت بام این آپارتمان مشاهد کردیم که روی برخی از درزهای موجود ایزوگام شده بود که یکی از ساکنان در این مورد به خبرنگار ما گفت: یکی از مهندسان اداره راه، مسکن و شهرسازی جویبار که در این آپارتمان یک واحد داشت، هنگامی که می‌خواست واحد خود را بفروشد بخشی از پشت بام خانه خود را ایزوگام کرده و با اضافه کردن یک میلیون تومان به مبلغ فروش خود، این واحد را فروخت.

گفتنی است، به دلیل عدم وجود یک عایق ضد رطوبت در پشت بام این آپارتمان و سایر آپارتمان‌های مجتمع 152 واحدی، پشت بام‌ها در دفع آب باران دچار مشکل شده و به همین دلیل سقف واحدها دچار نم گرفتگی زیاد شده‌اند.

لازم به ذکر است، آسانسور این واحدها نیز هنوز راه‎‌اندازی نشده است و طبق گفته ساکنان این آپارتمان فقط کارشناسان استاندارد هر سه هفته یکبار به آنجا مراجعه می‌کنند ولی کاری انجام نمی‌دهند.

*برخورد بد کارکنان اداره راه، مسکن و شهرسازی جویبار با ساکنان و لزوم برخورد با متخلفان

در ادامه یکی دیگر از ساکنان این مجتمع از برخورد بد کارکنان اداره راه، مسکن و شهرسازی انتقاد کرد و گفت: برخی از کارمندان اداره راه، مسکن و شهرسازی همیشه با برخوردی بد، نه تنها مشکلات ما را بررسی نمی‌کنند بلکه برخی مواقع اصلا جوابگوی ما نیز نیستند.

با همه این اوصاف وظیفه همه ادارات و مسئولان آن رسیدگی به مشکلات مردم و حل آن در اسرع وقت است اما انگار برخی از مدیران شهرستان جویبار فقط به اسم مسئول شده‌اند و نه تنها کاری برای این مردم انجام نمی‌دهند بلکه با سؤاستفاده از پست و مقام خود به آمارهای دروغ در رسانه‌ها بسنده می‌کنند.

مسئولانی که با حاشیه‌های فراوان بر سر کار می‌آیند اما نه تنها سود و منفعتی برای مردم ندارند بلکه همیشه با افکار سؤاستفاده گرانه خود ضرر و مشکلات را برای مردم به وجود خواهند آورد.

بر همین اساس مدیران اداره راه، مسکن و شهرسازی جویبار باید در کمترین زمان ممکن جوابگوی این مشکلات و تخطی گری مهندسین و پیمانکاران این اداره باشند و در اسرع وقت این مشکلات را حل کنند.

همچنین امیدواریم فرماندار جویبار که در همه جلسات اداری و غیراداری خدمت کردن به مردم را به مسئولان جویباری گوشزد می‌کند این‌بار نیز در عمل وارد مسئله مشکلات مسکن مهر 152 واحدی شود و این مشکلات را حل کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • اسماعیل
    يکشنبه 14 دی 1393-0:3


    هردم از این باغ بری می رسد
    شما ساکنین این مجمتع خیلی ساده هستین این مسئولین محترم و جناب مهندس ناظر کی به این مشکلات توجه داشتند و در صدد حل این مشکلات بودند که این بار بخوان باری از روی دوش مردم بردارن و مشکلاتشون رو حل کنند و پاسخ گوی این افراد باشد.
    با این اوضاع اگه این مردم میرفتن اجاره نشینی خیلی بهتر بود لااقل اطمینان داشتن سقفی که زیرش می خوابن سالمه و قرار نیست یه روزی به خاطر مصالح بی کیفیت و سهل انگاری پیمان کار رو سر خودشون و خونواده هاشون خراب نمیشه