آخرین عناوین

سه شنبه 10 مرداد 1396-10:44 کد خبر:44159

رئیس نجات غریق و غواصی مازندران خبرداد:

عدم پرداخت حقوق ناجیان غریق در مازندران

رئیس نجات غریق و غواصی استان مازندران از عدم پرداخت حقوق ناجیان غریق در استان خبرداد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از ایسنا،تقی کریمیان با بیان اینکه ناجیان غریق وظایفشان نجات جان مردم هنگام غرق شدن در دریا است و از ساعت 8 تا ساعت 14 بعدازظهر و سپس از ساعت 14 تا اذان مغرب در نوار ساحلی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در حدود دو ماه دستمزد ناجیان غریق مازندرانی واریز نشد و بر اساس رایزنی انجام شده دستمزدهایشان به حساب هلال احمر واریز شد و در نهایت تا دو روز دیگر به حساب منجیان واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت‌های ناجیان تاکنون حدود دو هزار نفر از افراد را نجات دادند که از این تعداد حدود 107 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند در واقع این افراد پس از غرق شدن از سوی ناجیان از آب دریا بیرون کشیده شدند و پس از احیای قلبی و با اعزام توسط هلال احمر به بیمارستان نجات یافتند.

رئیس نجات غریق و غواصی استان مازندران خاطرنشان کرد: حدود 27 نفر امسال در آب های دریا غرق شدند و در مقایسه با سال گذشته 28 درصد از غرق شدگی کاهش یافته است که فعالیت دقیق این ناجیان را نشان می‌دهد.

کریمیان با اشاره به اینکه از 480 کیلومتر سواحل مازندران، 375 کیلومتر در دسترس مردم قرار دارد، گفت: در 375 نقطه پرخطر ثبت شده در مازندران 920 ناجی غریق حضور دارند که در بخش‌های خصوصی و عمومی طرح دریا در حال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: هرگاه مشاهده کردید که فردی در حال غرق شدن در دریا است برای کمک به آن شخص، خودتان به شکل دسته جمعی اقدام به نجات نکنید و اگر قایقران، جت‌ران، منجی غریق در دسترس نبود توصیه می‌شود از حلقه نجات، تویوپ، تخته، طناب و غیره استفاده کنید.

رئیس نجات غریق و غواصی استان مازندران افزود: افراد گردشگر به هیچ عنوان در شب شنا نکنند چرا که گروه امداد و نجات در آنجا حضور ندارد.

کریمیان گفت: افراد اهل مازندران دریا را به عنوان محلی برای آموزش شنا انتخاب می‌کنند و متأسفانه از 27 نفری که در کل استان مازندران غرق شدند 10 نفر مازندرانی هستند که این فاجعه است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :