آخرین عناوین

چهارشنبه 11 مرداد 1396-8:49 کد خبر:44168

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد:

پوشش گیاهی ذخیرگاه حیات وحش میانکاله خاکستر شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به مهار آتش سوزی پناهگاه حیات وحش میانکله گفت: پوشش گیاهی و درختچه ای در این آتش سوزی از بین رفت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،حسینعلی ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه آش سوزی در پناهگاه حیات وحش میانکاله سرانجام با تلاش مامورین و کمک های مردمی و با استفاده از دو دستگاه لودر مهار شد اظهار داشت: آتش سوزی از چند نقطه شروع شده بود که این موضوع  مهار آتش را دچار مشکل کرد ولی نهایتا آتش سوزی در ساعتی قبل از نیمه شب سه شنبه مهار شد که متاسفانه وسعت ومیزان خسارت در سالهای اخیر کم سابقه بوده است.

وی افزود: این منطقه دارای پوشش گیاهی ودرختچه ای از نوع تمشک ،انار و سازیل بود که کاملا در آتش سوزی از بین رفته است.

وی گفت: آتش سوزی حدود ۱۱ ساعت چندین نقطه از مراتع مختلف ذخیره گاه زیست کره میانکاله را درگیر کرد و مهیب ترین اتش سوزی در تاریخ میانکاله بود که حتی بومیان منطقه چنین آتش سوزی مهیب و وسیعی را به یاد ندارند.

ابراهیمی کارنامی ادامه داد: این آتش سوزی که از مرتع فیک استل آغاز شد مراتع اکس اسطل شمال اروس پل، مرتع اسبی انجیل، مرتع شمالی ترشی پزکومه، مرتع دراز کرس، مرتع نرکس مرز، مرتع گالش بنه سر بهترین و غنی ترین پوشش گیاهی پناهگاه حیات وحش میانکاله را دربر گرفت و به خاکستر تبدیل کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: وسعت آتش سوزی حدود ۵ کیلومتر بود و عرض منطقه آتش سوزی به علت تاریکی شب هنوز مشخص نشده است و در این حادثه دو واحد دامداری منطقه اسیب و خسارت بسیار شدید دیدند و به دو وحد دامداری دیگر نیز خسارت نسبی وارد شد و سر انجام با کمک تمام نیروهای مستقر در منطقه  آتش سوزی نزدیکهای ساعت ۱۲ شب بطور کامل مهار شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :