آخرین عناوین

چهارشنبه 11 مرداد 1396-21:28 کد خبر:44182

آیا رویای حل معضل کوه زباله آمل محقق می‌شود؟

تصمیم فوری مسئولان آمل برای انتقال محل دفن زباله

فرماندار ویژه آمل گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده به زودی زمین موردنظر برای انجام پروژه دفن زباله شهرستان آمل به شهرداری تحویل داده می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از سفیر هراز، انباشت زباله هفت شهر استان مازندران در منطقه عمارت آمل و تبدیل شدن این منطقه به کوهی 150 متری، علاوه بر خطر رانش کوه زباله به سمت جاده بین‌المللی هراز، خطرات زیست محیطی فراوانی را به همراه دارد.

زباله آمل و چند شهر استان در منطقه عمارت، انباشت و آتش زده می‌شود و با وزش باد، بوی بد زباله در منطقه می‌پیچد، این در حالی است که شیرابه این کوه زباله از اعماق کوه به رودخانه هراز می‌رسد و از آن برای آبیاری کشاورزی هم استفاده می‌شود.

شیرابه‌های ناشی از زباله به نحوی است که خطر آلوده شدن آب شرب شهروندان نیز وجود دارد چرا که پساب ناشی از دپوی زباله و تخلیه فاضلاب در سال‌های اخیر تا عمق 150 متری زمین نفوذ کرده و متاسفانه شیرابه‌های آن اکنون به سمت رودخانه هراز و بستر سد در حال ساخت این منطقه در حرکت است.

با مطرح کردن این دغدغه مهم از سوی رسانه‌های بومی و محلی شهرستان آمل و مازندران، این معضل در دستور کار مسئولان شهرستان و استان قرار گرفت اما تاکنون با بررسی‌های انجام شده هیچ اقدام عملی در راستای انتقال و یا ایجاد فضای جدید برای انتقال زباله‌ها انجام نشد.

روز گذشته جلسه اضطراری تهیه زمین جایگزین برای دفن زباله شهرستان آمل و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد.

در این جلسه سیدجعفر رسولی با بیان اینکه یکی از معضلات امروز شهرستان تهیه زمین جایگزین برای دفن زباله این شهرستان است، گفت: باتوجه به پیشرفت فیزیکی ساخت سد هراز و همچنین احداث جاده جایگزین محدوده سد و تسریع در اجرای این پروژه‌های عظیم، محل دفن زباله فعلی باید تعطیل و به جای دیگری منتقل شود.

وی با عنوان اینکه با توجه به پیگیری‌های انجام شده کارهای اداری تهیه زمین جایگزین برای دفن زباله در حال انجام است، تصریح کرد: به زودی زمین موردنظر برای انجام پروژه دفن زباله شهرستان آمل به شهرداری تحویل داده می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان آمل در رابطه تهیه زمین برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهر آمل، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان شهرستان آمل جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحبی است که وجود آنها سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

رسولی با تأکید بر اهمیت سلامت جامعه و شهروندان، رها بودن سگ‌های بلاصاحب را سبب رعب و وحشت برای شهروندان و تهدید بزرگی برای سلامت انسان و عامل برهم زدن نظم عمومی شهر عنوان کرد و متذکر شد: ادارات منابع طبیعی و محیط زیست باید با شهرداری همکاری کنند و برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب فورا باید زمین تهیه شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :