آخرین عناوین

پنجشنبه 12 مرداد 1396-9:1 کد خبر:44188

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

تب و تاب در بازار طلای سپید مازندران

اواسط تابستان بازار طلای سپید به تب و تاب می‌افتد و مهم‌ترین نگرانی برنج‌کاران نیز این است که بتوانند محصول خود را با قیمتی به فروش برسانند تا سود حداقلی برای آنان به همراه داشته باشد.


خزرخبر: همه ساله در اواسط  تابستان بازار طلای سپید به تب و تاب می‌افتد و برنج‌کاران در تکاپو هستند تا محصول خود را با قیمت مناسبی به فروش برسانند.

سال گذشته، سال خوبی برای برنج‌کاران بوده به این دلیل که بیشتر آنان از فروش محصول خود احساس رضایت کردند و موفق شدند محصول خود را با قیمت مناسبی به فروش برسانند.

مهم‌ترین نگرانی برنج‌کاران نیز این است که بتوانند محصول خود را برای به بار نشستن آن رنج و تلاش طاقت‌فرسا متحمل شدند با قیمتی به فروش برسانند تا سود حداقلی برای آنان به همراه داشته باشد.

برخی اعتقاد دارند زمان برداشت محصول خود را به بازار عرضه نکنند چرا که ممکن به ‌دلیل اینکه محصول زیادی وارد بازار می‌شود قیمت آن پائین بیاید ولی کشاورزان چاره دیگری ندارند چرا که باید بدهی خود در زمینه تهیه کود و سایر نهاده‌ها را پرداخت کنند و حاضر هستند با قیمت کمتر به فروش برسانند تا از زیر بار بدهی خلاص شوند.

*برداشت نوبرانه محصول برنج در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، اظهار کرد: در حال حاضر محصول برنج به‌ صورت نوبرانه در مازندران در حال برداشت است ولی هنوز بازار رونق و قوام ندارد.

دلاور حیدرپور با اشاره به اینکه در حال حاضر برنج از قیمت ۹ تا ۱۰ هزار تومان متغیر است، افزود: به دلیل اینکه همه ساله هنگام برداشت برنج قیمت محصول کاهش می‌یابد تجار منتظر پایین آمدن قیمت‌ها هستند تا محصولات را خریداری کنند.

وی با اعلام اینکه وضعیت زراعت نیز مطلوب است، گفت: با ادامه گرمای هوا طی روزهای آینده برداشت برنج نیز با سرعت بیشتر و به‌صورت عمده انجام می‌شود.

* کشاورزان برای فروش برنج عجله نکنند

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این‌باره اظهار کرد: قیمت برنج محلی تابع عرضه و تقاضا است و از سوی هیچ مرجعی قیمت آن اعلام نمی‌شود.

حسین اصغرزاده بیان کرد: ممکن است در زمان اوج برداشت به‌دلیل عرضه بیشتر قیمت محصول کاهش یابد و در مقطعی از زمان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: اگر کشاورزان موفق به فروش محصول خود نشد برخی از ارقام پرمحصول از سوی شورای اقتصاد برای خرید تضمینی قیمت‌گذاری می‌شود و برای سایر ارقام قیمت‌گذاری انجام نمی‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تأکید بر اینکه نظر مسئولان این است که اگر کشاورزان برنج را فروش می‌گذارند عجله نکنند، خاطرنشان کرد: این مهم ممکن است موجب کاهش قیمت شود توصیه ما این بوده کشاورزان محصول خود را به‌تدریج به بازار عرضه کنند.

براساس این گزارش، بهتر است با توجه به مشکلات موجود تولیدکنندگان ما به فکر تولید باشند نه اینکه نگران بازار هم باشند، ادامه این روند به ناامیدی کشاورزان را در پی خواهد داشت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :