آخرین عناوین

جمعه 13 مرداد 1396-17:33 کد خبر:44208

پل گردن پروژه اي براي اتصال شمال شرقي به جنوب شهر ساري

همزمان با ميلاد حضرت امام رضا(ع) و با حضور شهردار ساري، نماينده مردم ساري و مياندورود و مسئولان استاني و شهرستاني زيرگذرهاي منطقه پل گردن افتتاح شد


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري، آيين افتتاح زيرگذرهاي پل گردن، عصر جمعه ۱۳ مرداد ماه همزمان با ايام دهه كرامت و ميلاد امام رضا(ع) و با حضور مهدي عبوري شهردار ساري، علي اصغر يوسف نژاد نماينده مردم ساري و مياندورود در مجلس شوراي اسلامي، اعضا شوراي اسلامي شهر ساري و برخي مديران شهري و استاني و نيز با مشاركت و همراهي جمع كثيري از شهروندان ساروي، برگزار شد.

در اين مراسم كه با اجراي مرتضي عرب، مجري سيماي مازندران و قرائت كلام الله مجيد توسط دكتر سيد مهدي احمدي آغاز شد، يوسف نژاد، نماينده مردم ساري و مياندورود در مجلس شوراي اسلامي، گران پاشا، مديركل راه آهن ناحيه شمال و شمشيربند، رييس شوراي اسلامي شهر ساري با ايراد سخنراني، ضمن تبريك ايام دهه كرامت و ميلاد بابركت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) از همت و تلاش شبانه روزي شهردار ساري و مجموعه مديريت شهري در راستاي توسعه و آباداني شهر، تشكر نمودند.

براي اولين بار ،نصب باكس۶/۲۰متري توسط شهرداري ساري در پروژه زيرگذر پل گردن

يوسف گران پاشا، مدير كل راه آهن شمال كشور با اشاره به مسير ۴۰۰ كيلومتري خط آهن در ناحيه شمال(از گرمسار تا گرگان) اظهار داشت: ۶۰درصد خط آهن شمال كشور از داخل شهرها و سكونتگاه ها عبور مي كند كه از اين ميزان شهرهاي ساري و قائمشهر بيشترين ميزان طولي اين خطوط را دارا هستند.

به گفته وي، شهر ساري ۱۰ كيلومتر از خط آهن را به خود اختصاص داده كه اين ميزان در مقايسه با شهرهاي ديگر تفاوت معناداري دارد.

وي با عنوان اين مطلب كه امروزه يكي از مولفه هاي توسعه پايدار، عبور و مرور آسان و گذرهاي استاندارد در اطراف ريل هاي راه آهن در شهرهاست افزود: از مجموع ۵۰ گذر كه در مسير راه آهن ناحيه شمال وجود دارد، حدود ۱۵ گذر شامل: ۷ دستگاه زيرگذر، ۳ دستگاه روگذر و ۵ گذر هم سطح، سهم شهر ساري است كه اين آمار نشان از همت بالاي تيم مديريت شهري ساري درجهت روان سازي ترافيك و ارتقاء امنيت جاني شهروندان دارد.

ساخت باكس ۶/۲۰ متري براي اولين بار در راه آهن جمهوري اسلامي توسط شهرداري ساري/ پيشترساخت اين باكس ها در تهران انجام مي شد

گران پاشا با تشكر از مهدي عبوري، شهردار ساري و سيد حميد هاشمي، شهردار منطقه۳ در خصوص ايجاد فضاي سبز در حريم راه آهن بيان داشت: از ۱۷ متر حريم قانوني راه آهن، ۸ متر از آن را به شهرداري ساري واگذار شده كه با برنامه ريزي مناسب اين ارگان، فضاي سبز مناسبي احداث شده و نگهداري مي شود.

مديركل راه آهن ناحيه شمال وجود ۹ دستگاه زيرگذر عابر پياده و يك گذرگاه هم سطح كه جديداً پيش بيني شده را از پروژههاي اجرا شده جهت رفاه حال شهروندان دانست و افزود: زيرگذرهاي پل گردن كه امروز شاهد افتتاح آن هستيم با دهانه ۶/۵ متري ساخته شده و در روند علميات آن كه هم ساخت و هم اجراي آن بعهده سازمان عمران شهرداري ساري بوده است، نهايتاً ۲۴ ساعت انسداد خطوط داشتيم كه اين موفقيت بزرگ، ثمره همگرايي و تلاش شهرداري ساري، سازمان عمران و اداره كل راه آهن شمال است.

گران پاشا در ادامه ظهار داشت: عليرغم اين كه كار زيرسازي در اين پروژه توسط شهرداري ساري انجام شده است، هزينه تغيير واريانت، براي اداره كل راه آهن شمال حدود ۵/۲ ميليارد تومان بوده است.

شهرداري ساري به الگوي مديريتي درمازندران بدل شده است

علي اصغر يوسف نژاد نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم طي سخناني با اشاره به اقدامات شهرداري ساري در زمينه هاي مختلف اظهار داشت: بهره برداري از پروژه هاي شهري نتيجه همدلي و همسويي و هم فكري شهرداري با ساير دستگاههاي مربوطه است.

يوسف نژاد ادامه داد: اين همدلي و همسويي ميان شهرداري و شورا و ساير نهادها و ادارات بايد مستمر بوده و افزايش يابد تا مركز استان به آنچه لايق آن است دست يابد.

وي رضايت شهروندان ازاقدامات و برنامه ريزي هاي شهرداري ساري را نتيجه عملكرد جهادي اين نهاد دانست و افزود: اين رضايتمندي ، شهرداري ساري را به الگوي مديريتي در استان بدل كرده است.

استفاده شهرداري ازمنابع ملي نشان دهنده نفوذ شهردار در عرصه ملي است

نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي كمترين استفاده از اعتبارات دولتي در عملياتي نمودن پروژه ها را نشاندهنده همراهي شهروندان با مديريت شهري ساري در زمينه پرداخت عوارض عنوان كرد و گفت: شهروندان بهترين پشتيبان شهرداري هستند و مديريت شهري با اين سرمايه اجتماعي مي تواند با حداقل هزينه بهترين خدمت رساني را نمايد.

شهردار ساري روحيه خدمتگذار و جهادي دارد

در ادامه اين مراسم شمشيربند رييس شوراي اسلامي شهر ساري در سخناني با اشاره به بهره برداري از زيرگذر پل گردن گفت: در آغاز شوراي چهارم و با توجه به مطالبات شهروندان اجراي اين زيرگذر پس از تصوب در دستور كار شهرداري قرارگرفت و با مكاتبات اداري كه با ساير نهادها صورت پذيرفت عملياتي گرديد و امروزبا بهره برداري از اين زيرگذر يكي از مشكلات اساسي مردم اين منطقه در سايه مديريت جهادي شهردار ساري مرتفع گرديد.

رييس شوراي اسلامي شهر ساري بهره برداري از چهار زيرگذر و پل شهيدان رضايي در اين منطقه را در راستاي توسعه متوازن شهر توصيف كرد و ادامه داد: بازگشايي بلوار داراب در امتداد پل كابلي و اتصال اين مسير به پل شهيد نوري در دستور كار قرار گرفته و اجرايي خواهد شد.

وي احداث كانال هدايت آب هاي سطحي در بلوار كشاورز، پل گردن ،كوي اتحاد را گامي ديگر در جهت توسعه متوازن شهر دانست و اظهار داشت: شهرداري و شوراي اسلامي شهر از پيشنهادات و نظرات مردم مناطق مختلف ،جهت پيشرفت و توسعه مركز استان استقبال خواهد كرد.

شمشيربند با اشاره به احداث بوستان ولايت و بوستان بانوان و نيز فاز دوم بوستان ملل و ساير پروژه هاي شهري افزود: تلاش تيم مديريت شهري بهره برداري از پروژه ها در كمترين زمان ممكن بوده و دقت و كيفيت در اجرا نيز همواره لحاظ خواهد شد.

رييس شوراي اسلامي شهر ساري خاطر نشان كرد: شهردار ساري روحيه خدمتگذار و جهادي دارد و شوراي اسلامي شهر همواره حامي اقدامات شهرداري خواهد بود.

شايان ذكر است، زيرگذرهاي پل گردن با دهانه ۶/۵ متري توسط متخصصان بومي در سازمان عمران شهرداري ساري ساخته و اجرا شده است و اين نخستين باري است كه زيرگذري با اين مقياس با همكاري شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران ساخته شده است.

در پايان، آيين افتتاح رسمي زيرگذرها با حضور مهدي عبوري شهردار مركز استان و ديگر مسئولان شهري و استاني و با همراهي شهروندان  انجام و مورد بهره برداري  قرارگرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :