آخرین عناوین

شنبه 14 مرداد 1396-9:13 کد خبر:44219

مدیرعامل آبفای شهری مازندران خبر داد:

مصرف سرانه آب در مازندران ۲۲۰ لیتر در شبانه روز

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت:مصرف سرانه آب به ازای هر نفر در استان ۲۲۰ لیتر در شبانه روز است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای مازندران، ذبیح‌الله ذاکری با تاکید بر اینکه باید کمبود آب را جدی بگیریم، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، میزان بارندگی در مازندران از 2 هزار میلی‌متر به کمتر از 700 میلی‌متر در سال رسیده است.

وی میزان مصرف سرانه آب به ازای هر نفر در کشورهای پیشرفته را 150 لیتر اعلام کرد و افزود: متاسفانه این رقم در ایران 200 لیتر و در مازندران 220 لیتر به ازای هر نفر است که چنانچه در مصرف آب مدیریت صورت نگیرد با کمبود آب مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به منابع تامین آب مورد نیاز مشترکین این استان، تصریح کرد: 90 درصد منابع آب شرب مشترکین مازندران از طریق آب‌های زیرزمینی، 700 تا 800 لیتر در ثانیه از طریق آب‌های سطحی از جمله سدهای شهید رجایی ساری، البرز و میجران رامسر تامین می‌شود که با توجه به کاهش میزان بارندگی، افزایش جمعیت و برداشت بی‌رویه از سفره‌ها آب زیرزمینی، ضروری است الگوی مصرف آب تغییر یابد.

ذاکری خاطرنشان کرد:آب تنها کالایی است که جایگزین ندارد و چنانچه کمبود آب ادامه یابد، در آینده جنگ‌ها بر سر آب رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه با مدیریت مصرف آب در انجام کارهای روزانه از جمله استحمام، مسواک زدن، شست‌وشوی ظروف، لباس و سایر امور 30 تا 40 لیتر در ثانیه مصرف آب کاهش می‌یابد، بیان کرد: استفاده از تجهیزات کاهنده آب نیز روشی موثر در کاهش مقدار مصرف آب و صرفه‌جویی در هزینه‌ها است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران در پایان ضمن تاکید بر لزوم آموزش مدیریت مصرف و صرفه‌جویی از دوران کودکی به فرزندان، گفت: تمامی اقشار جامعه می‌توانند ما را در نهادینه ‌سازی این فرهنگ یاری رسانند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :