آخرین عناوین

شنبه 14 مرداد 1396-11:16 کد خبر:44224

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران خبر داد:

غرق شدن 12 مازندرانی در دریای مازندران/ عدم توجه به هشدارها؛ مهم‌ترین دلیل غرق‌شدگی

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: بیشترین دلیل غرق شدن عدم توجه به توصیه‌های ناجیان غریق و شنا در مناطق ممنوعه بوده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، نقی کریمیان اظهار داشت: از آغاز طرح‌های سامان‌دهی دریا تاکنون 29 نفر در دریای مازندران غرق شدند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 49 نفر بوده است.

وی با اشاره به افزایش آمار غریق طی روزهای گذشته در مازندران، افزود: همچنین 2 هزار و 323 نفر از آغاز طرح‌های دریا تاکنون از غرق شدن نجات پیدا کردند.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با بیان اینکه بیشترین دلیل غرق شدن عدم توجه به توصیه‌های ناجیان غریق و شنا در مناطق ممنوعه بوده است، افزود: با وجود نصب تابلوهای هشداردهنده باز هم مردم به توصیه‌ها توجه نکرده و وارد مناطق ممنوعه و حادثه‌خیز می‌شوند.

*شنا کردن در دریا با استخر و رودخانه متفاوت است

کریمیان با اعلام اینکه شنا کردن در دریا با استخر و رودخانه متفاوت است، اضافه کرد: برخی افراد با این تصور که شنا در دریا هیچ تفاوتی با استخر یا رودخانه ندارند اقدام به شنا می‌کنند بدون اینکه اطلاعاتی در زمینه موج‌های شکافنده و مرگبار داشته باشند که به غرق شدن آنها منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از آغاز طرح‌های دریا تا روز گذشته 12 نفر از مردم مازندران در دریا غرق شدند، تصریح کرد: شاهد درگیری افراد با ناجیان غریق هستیم متأسفانه برخی از مردم استان سوت زدن ناجیان غریق را توهین می‌دانند در حالی‌که باید اقدام به این کار کنند و از حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران بیان کرد: موضوع دیگر اینکه افراد از همراه داشتن تیوپ، وسایل بادی، بویه و سایر هنگام شنا پرهیز کنند؛ استدلال برخی این بوده که ناجیان غریق از این تجهیزات استفاده می‌کنند ولی باید به این مهم توجه کنند که ناجیان غریق در این زمینه اطلاعات و آموزش کافی دارند.

کریمیان با تأکید بر اینکه افراد از شنا کردن هنگام شب در دریای مازندران پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی دریا را برای آموزش شنا انتخاب می‌کنند که باید از این کار به‌ صورت جدی خودداری کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه حقوق خرداد ماه ناجیان غریق پرداخت می‌شود، گفت: حقوق تیر ماه ناجیان غریق نیز طی هفته جاری واریز می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :