آخرین عناوین

يکشنبه 15 مرداد 1396-8:46 کد خبر:44237

سخنگوی اورژانس مازندران خبر داد:

انفجار در معدن دیزن‌کلای شهرستان نور/تجمع گاز در تونل معدن سبب انفجار شد

سخنگوی اورژانس مازندران از انفجار در معدن دیزن کلای شهرستان نور خبر داد و گفت: در پی این انفجار یک جوان ۲۲ ساله در دم جان باخت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، ذکریا اشک‌پور در ارتباط با حادثه معدن دیزن‌کلای شهرستان نور اظهار کرد: در ساعت ۲۲ شب گذشته ۱۴ مردادماه خبر وقوع این حادثه به مرکز پیام اورژانس آمل اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه این حادثه بر اثر انفجار در معدن زغال سنگ منطقه دیزن‌کلای نور اتفاق افتاد و همکاران پایگاه اورژانس چمستان به سمت محل حادثه اعزام شدند، تصریح کرد: در پی این انفجار یک جوان ۲۲ ساله در دم جان باخت و جوانی ۲۱ ساله دیگر به شدت دچار سوختگی و مصدومیت شد.

سخنگوی اورژانس مازندران گفت: این مصدوم پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان امام خمینی(ره) نور منتقل شد، به‌ دلیل حجم بالای سوختگی، بیمار پس از اقدامات اولیه درمانی با 70 درصد سوختگی به بیمارستان فوق تخصصی سوختگی ساری منتقل شد.

براساس این گزارش،فرماندار شهرستان نور، اظهار کرد: ساعت 21 شب گذشته بر اثر تجمع گاز متصاعد شده از مواد معدنی در داخل تونل معدن زرین‌کلای منطقه لاویج از توابع بخش چمستان شهرستان نور انفجار رخ داد که در اثر این انفجار دو نفر از اتباع خارجی(افغانستانی) کشته و مجروح شدند.

فرماندار شهرستان نور تصریح کرد: بلافاصله پس از انفجار نیروهای مردمی، جمعیت هلال احمر، اورژانس و دیگر دستگاه‌های امدادی در محل حاضر و مشغول کمک و امدادرسانی شدند و دستگاه‌های مسؤول نیز از صبح امروز در محل حادثه حاضر و در حال بررسی دقیق علت حادثه و سایر موارد هستند.

این مسئول گفت: این معدن متعلق به شخصی به‌ نام کاردار است که مجوز آن به مدت 12 سال تمدید  و به شخصی به‌ نام ستار گلردی به عنوان پیمانکار واگذار شد که پیمانکار از یک‌سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • م - ج
    يکشنبه 15 مرداد 1396-17:13


    معدن، انفجار، آتش سوزی، مرگ، براستی این کلمات در کار معدن وجودشان طبیعی است، براستی علت انفجار و مرگ بی تجربه گیری کارگر است یا بی تدبیری کارشناسان امر، که به صورت امری طبیعی در کار معدن تلقی شده و جانی که از دست میرود تاسفی را برای کارگزاران این صنعت ندارد