آخرین عناوین

يکشنبه 14 دی 1393-14:21 کد خبر:4424

پس از 360 روز تایید شد!

میزان پیشرفت کارخانه کمپوست بهشهر در ابهام/تکذیب نادرست در مقابل اقرار به واقعیت

موضوعی که شهردار بهشهر به آن اشاره کرد، دقیقاً همان نقد سایت خط امید در سال گذشته بود که متأسفانه روابط عمومی این شهرداری با اطمینان کامل با انتشار جوابیه‌ای این نقد را رد کرد، اما امروز شهردار بهشهر پس از گذشت 360 روز مُهر تایید بر همان نقد زد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، پروژه راه‌اندازی کارخانه کمپوست بهشهر با هدف حل معضل زباله شهرهای شرق مازندران، به‌ویژه بهشهر در سال 87 با مشارکت 5 شهرداری بهشهر، خلیل‌شهر، رستم‌کلا، گلوگاه و نکا کلید خورد تا این شهرها را از دپوی غیراصولی زباله و بوی بد آن نجات دهد.
محمدتقی نورزاد، فرماندار بهشهر در 27 آذر 92 در مصاحبه‌ای با ایرنا برای بار چندم از پیشرفت بیش از 90 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: ساختمان کارخانه کمپوست بهشهر صرف هزینه 50 میلیارد ریال، در انتظار خرید دستگاه همزن برای بهره‌برداری است.
حمید آزموده، شهردار بهشهر نیز در اولین نشست شهرداران این شهرستان و کارشناسان استانداری در رابطه با بررسی وضعیت کارخانه کمپوست که در 25 فروردین 93 در شهرداری بهشهر برگزار شد، بیان کرد: با خرید و نصب دستگاه ویندرو که تا پایان فصل اول اتفاق خواهد افتاد، کلیه زباله‌ها از محل فعلی به کارخانه انتقال داده می‌شود، همچنین با شروع پروژه تله‎کابین، تعجیل در این موضوع مهم‌تر می شود.
سایت خط امید بهشهر، در مطلبی با «عنوان طلای کثیف تهدیدی برای مردم بهشهر» به بررسی وضعیت معدن زباله بهشهر و دپوی زباله در ورودی این شهرستان پرداخت و در یکی از بند‌های این خبر به وضعیت مبهم کارخانه کمپوست زباله، اشاره کرد.
در این مطلب، میزان پیشرفت این کارخانه را دارای ابهام دانسته چرا که فرماندار بهشهر درصد پیشرفت آن را 90 درصد اعلام کرده، در صورتی که یکی از اعضای شورای شهر بهشهر این پیشرفت را به دلیل عدم احداث ساختمان اداری، محوطه سازی، جاده دسترسی و ... بیشتر از 60 درصد ندانست.
پس از انتشار این مطلب، روابط عمومی شهرداری بهشهر با ارسال جوابیه نظر نویسنده مبنی بر مبهم بودن درصد پیشرفت این کارخانه را رد کرد که در ذیل متن جوابیه شهرداری را می خوانید:
«باید توضیح داد که پیشرفت کارخانه کمپوست از حیث ابنیه 90 درصد و با ساخت بخش اداری، سالن پذیرایی و مکان استراحت کارگران به اتمام خواهد رسید اما بخش اصلی، نصب قطعات مکانیکی کارخانه کمپوست بوده که با خرید دستگاه ویندرو و یا هم‌زن که قیمت نهایی آن 18 میلیارد ریال تاکنون عنوان شده، سهم شهرداری 50 درصد از قیمت اعلام شده دولت است که مطمئناً از توان شهرداری خارج خواهد بود اما گفتنی است با نصب این قطعه مکانیکی کار کارخانه کمپوست آغاز می‌شود.»
اما امروز پس از گذشت 360 روز از ارسال جوابیه شهرداری بهشهر در خصوص کارخانه فوق شهردار بهشهر در مصاحبه با خبرنگار ایرنا به آماده نبودن زیرساخت‌های این کارخانه اشاره کرده که به نوعی تایید نقد سال گذشته در خصوص مبهم بودن میزان پیشرفت این کارخانه است.
شهردار بهشهر در این مصاحبه به فرایند تکمیل کارخانه کمپوست بهشهر اشاره کرد و گفت: برخی زیرساخت‌ها مانند مکان دقیق برگشتی زباله، نداشتن فضای کافی برای دپوی زباله، جاده دسترسی به این کارخانه و ... آماده نیست.
موضوعی که شهردار بهشهر به آن اشاره کرد، دقیقاً همان نقد سایت خط امید در سال گذشته بود که متأسفانه روابط عمومی این شهرداری با اطمینان کامل با انتشار جوابیه‌ای این نقد را رد کرد، اما امروز شهردار بهشهر پس از گذشت 360 روز مُهر تایید بر همان نقد زد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :