آخرین عناوین

دوشنبه 16 مرداد 1396-17:41 کد خبر:44265

بی‌مهری مسئولان و مدیران اجرایی در روز خبرنگار:

وقتی فرماندار قائم‎شهر انتقاد را برنتابید و اجازه صحبت به خبرنگار را نداد

فرماندار شهرستان قائم‌شهر در مراسم تجلیل از خبرنگاران این شهرستان، سخنان خبرنگاری که  انتقاداتی داشت را قطع کرد و اجازه صحبت به او را نداد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ ، در مراسم تجلیل از خبرنگاران قائم‌شهر در حالی که نماینده خبرنگاران به برخی از کاستی‌های و عملکرد ضعیف و همچنین برخورد نامناسب با خبرنگاران اشاره کرد، محمدی فرماندار قائم‎شهر با صدای بلند سخنانش را قطع کرد ، تا در روزی که به نام خبرنگاران است اجازه صحبت به نمایندگان مردم نداده نشود.

البته ناگفته نماند که در این حرکت نابخردانه و دور از انتظار این فرماندار ، برخی از مدیران دستگاه‎های اجرایی نیز برای خودشیرینی، فرماندار را همراهی کردند و با صدای بلند اجازه صحبت و انتقاد را از نماینده خبرنگاران گرفتند.

حال با همه این تفاسیر باید گفت که بستن دهان خبرنگاران ؛ چرا ؟ و حتی در روز خبرنگار هم خبرنگاران اجازه صحبت پیدا نکردند و نتوانستند نقد خود را مطرح کنند.

فرمانداری که با صدای بلند و حرکت دور از نزاکت اجازه صحبت به نماینده خبرنگاران که نقدهای اساسی به عملکرد برخی مسئولان و نمایندگان مجلس داشت را نداد و وقتی که خود برای سخنرانی به پای تریبوتن رفت، تندترین ادبیات دور از انتظار را در اهانت به خبرنگار به کار برد ولی خبرنگاران شهرستان قائم‌شهر با وقار و متانت برخورد کردند و فقط شنونده بودند تا به فرماندار بیاموزند که صاحب سخن حرمت دارد و بی‌احترامی به آن زیبنده نیست.

محمدی زمانی که برای سخنرانی به پشت تریبون رفت، خطاب به حضار و خبرنگار منتقد با لحنی تند، اظهار کرد: این گونه نقد کردن دور از اخلاق خبرنگاری است، چگونه شما به خود اجازه می‎دهید !

فرماندار شهرستان قائم‎شهر در ادامه سخنان خود، بیان کرد: اگر در طول خدمت دولتی من تبعیضی بین خبرنگاران از من دیده‎اید به بنده اعلام کنید که اگر این چنین بوده چادر سر خواهم کرد و از این شهر می‌روم.

این مسئول خاطرنشان کرد: آزادی بیان نیز حدی دارد و نباید خبرنگار به خود اجازه دهد توهین کند و هیچ کس از توهین به دیگران خرسند نمی‌شود.

محمدی در مورد بیمه خبرنگاران نیز تصریح کرد: با کمک خود خبرنگاران و رئیس اداره فرهنگ ارشاد به دنبال رفع مشکلات بیمه‌ای خبرنگاران خواهد شد.

حمید پایدار نیز در این برنامه به حضور دلالان در شغل خبرنگاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه حضور دلالان خبری باعث شده تا خبرنگاران نتوانند به درستی کار خود را انجام دهند و کم لطفی توسط برخی ادارات صورت گیرد.

خبرنگار شبکه خبر در شهرستان قائم‎شهر بیان کرد: خبرنگاران همچنان با مشکل بیمه روبه‌رو هستند و نه دولتمردان و نه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی این مشکل بزرگ خبرنگاران را رفع نکردند.

این خبرنگار خاطرنشان کرد: مدیران ادارات باید نقدپذیر باشند و کار خبرنگاران مطالبه‌گری و اعلام مشکلات مردم جامعه است و مدیران باید برای رفع مشکلات از نقدهای خبرنگاران استفاده کنند نه اینکه از نقد خبرنگاران خورده بگیرند.

بر اساس این گزارش ، مراسم تجلیل از خبرنگاران در حالی در مجتمع حر شهرستان قائم‎شهر برگزار شد که مدیران ادارات این شهرستان حضور بسیار کمرنگی داشتند و تعداد این مدیران از انگشتان یک دست نیز کمتر بوده است.

خبرنگارانی که همواره به دنبال رفع مشکلات جامعه هستند اما کسی برای این قشر زحمت‌کش ارزشی قائل نمی‎شود و حتی در مراسم تجلیل از این عزیزانی که یک سال در کنار مدیران به اطلاع‌رسانی پرداختند حضور نداشتند و به گفته فرماندار قائم‎شهر عدم حضور مدیران نشان از لیاقت نداشتن مدیرانی بوده که در این مراسم حضور نداشتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :