آخرین عناوین

سه شنبه 17 مرداد 1396-9:47 کد خبر:44270

بلاغ گزارش می دهد:

روز خبرنگار و فرصتی برای بیان درد دل‌ها و دغدغه‌های آنان

روز خبرنگار که وامدار خون یک شهید والا مقام به نام شهید محمود صارمی است، فرصتی برای بیان درد و دل‌ها و دغدغه‌های قشری که رسالتی سنگین بر دوش دارند.


خزرخبر:زدودن زنگارها از واقعیات و انعکاس حقایق مهم‌ترین وظیفه‌ای است که خبرنگاران در دنیای متلاطم امروز بر عهده دارند و بسیارند کسانی که شجاعانه این حرفه شریف را برگزیده و تمام تلاش خود را در این مسیر معطوف کرده و خطرات بسیار را به جان می‌خرند.

«دقت»، «صراحت» و «صداقت» به عنوان مشخصه‏‌های یک خبرنگار موفق

«خبرنگاران» رسالتِ خطیری بر عهده دارند، زیرا ارتباط دائم آنها با اقشار و طبقات جامعه و نیز زیر نظر داشتن فعالیت‏‌های مختلف به منظور انعکاس درست و دقیق رویدادها اقتضا می‏‌کند که «دقت»، «صراحت» و «صداقت» به عنوان مشخصه‏‌های یک خبرنگار موفق را به همراه داشته باشند و از سوءاستفاده و یا بی‏‌توجهی نسبت به این حرفه پُراهمیت اجتناب ورزند.

همه خبرنگار را به عنوان چشم و گوش بیدار جامعه می‌شناسند، همه از خبرنگاران توقع دارند که وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهند و اخبار را به مردم منتقل کنند.

در واقع مردم، خبرنگاران را از خود می‌دانند و با آنها احساس صمیمیت می‌کنند و در مواجهه با خبرنگاران مشکلات خود را در میان می‌گذارند.

بسیاری از مسئولان هم با روی باز از خبرنگاران استقبال می‌کنند و دوست دارند در هر برنامه و مراسمی که برگزار می‌شود، خبرنگاران حضور داشته باشند تا فعالیت‌های آنان به اطلاع مردم رسانده شود و به همین دلیل خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان می‌دانند.

اما با اینکه خبرنگاران نقش موثری در جامعه ایفا می‌کنند و مشکلات مردم را انعکاس می‌دهند، کمتر کسی به فکر حل مشکلات خود آنهاست.

گویا خبرنگار فقط وظیفه دارد به فکر مشکلات دیگران باشد، خبرنگار هم مثل بقیه قشرهای جامعه نیازهایی دارد و بایستی به آنها توجه شود.

بیمه و رفع مشکلات معیشتی در صدر خواسته‌های خبرنگاران

مسئولان نباید به روز یا هفته خبرنگار بسنده کنند و پس از گذشت این روز و گفتن حرف‌های شعاری، وظیفه‌ای که نسبت به این افراد را دارند فراموش کنند و نباید به مشکلات خبرنگاران بی‌توجهی شود.

خبرنگاران مشکلات معیشتی دارند و با وجود همه سختی‌های این شغل و هزینه‌هایی که صرف می‌کنند با حداقل‌ها، زندگی جهادی می‌کنند که باید به این امر توجه شود، بیمه و رفع مشکلات معیشتی در صدر خواسته‌های خبرنگاران قرار دارد.

خبرنگاری حد و مرز نمی‌شناسد و نباید به هیچ گروه و جناحی وابسته باشد و فارغ از همه مسائل، خبرنگاران متعلق به مردم و جامعه هستند و به عنوان چشم و گوش جامعه و زبان گویای کسانی که قدرت و توانایی بیان دردها و مشکلات خود را ندارند، عمل می‌کنند.

حل مشکلات خبرنگاران می‌تواند تأثیر مثبت بسیار زیادی بر کیفیت کار این قشر زحمت‌کش بگذارد، به خصوص در حالی که ایران اسلامی فتح قله‌های رفیع پیشرفت را تجربه می‌کند که در این میان نباید از نقش اصحاب رسانه غافل شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :