آخرین عناوین

چهارشنبه 18 مرداد 1396-20:22 کد خبر:44298

مدیرکل مدیریت بحران مازندران هشدار داد:

احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن روان‌آب‌ در مازندران/ دریای خزر مواج می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دمای هوای استان طی روز آینده، از احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن روان‌آب‌ در مازندران هشدار داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم،علی‌اصغر احمدی اظهار داشت: از اواخر فردا با نفوذ جریانات شمالی ابتدا شاهد وزش باد نسبتاً شدید موقتی و سپس از شب تا پایان وقت جمعه، شاهد ناپایداری‌هایی به شکل افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده در استان خواهیم بود.

وی افزود: دمای هوا نیز در جمعه بین 4 تا شش درجه کاهش می‌یابد و به دلیل وقوع بارش‌های رگباری نقطه‌ای و محلی، احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در نیمه شرقی استان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده در ارتفاعات استان در ساعات بعدازظهر احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

احمدی گفت: دریای خزر نیز از عصر امروز بتدریج مواج خواهد شد و از رانندگان خواست در هنگام شب و بارندگی با رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر طی طریق کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های رگباری و وقوع رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات استان مسافران از برپایی چادر، کوهپیمایی، طبیعت‌گردی، اقامت و تردد در فضاهای باز جداً خودداری شود.

احمدی افزود: با توجه به امکان بالا آمدن آب و طغیان رودخانه‌ها از توقف و اقامت در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها جداً خودداری کنند.

وی بیان کرد: دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رعد و برق و بارش‌های رگباری نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت و دام‌های خود در مناطق امن نگهداری کنند.

احمدی تصریح کرد:در این ایام از قایقرانی ، شنا و فعالیت‌های دریایی در هنگام مواج و طوفانی بودن دریا خودداری شود.

وی به دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی و خدماتی توصیه کرد با آماده‌سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته داشته باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :