آخرین عناوین

پنجشنبه 19 مرداد 1396-9:39 کد خبر:44304

رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست آمل اعلام کرد:

واحدهای آلاینده زیست ‌محیطی در آمل به مراجع قضایی معرفی می‌‎شوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل گفت: واحدهای آلاینده متخلف پس از تذکر شفاهی و اخطاریه کتبی در صورت تکرار تخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، بهمن صادق‌نژاد در نشست با همکاران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل، اظهار داشت: فضا برای فعالیت و تلاش در راستای حفاظت از محیط زیست این شهرستان بسیار وسیع است.

وی با اشاره به نقش پلاستیک در طبیعت و از بین بردن زیبایی‌های خدادادی، افزود:هر سال بیش از 100 میلیون تن پلاستیک در دنیا تولید می‌شود که توسعه صنایع پتروشیمی، نفت و تغییر در الگوهای مصرف انسان‌ها عامل عمده تولید آن است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آمل با بیان تولید مقدار بسیار زیاد پلاستیک هر سال در ایران، تصریح کرد: کشورمان با توجه به وجود منابع نفتی و تولیدات پتروشیمی از عمده‌ترین تولیدکنندگان مواد پلاستیکی بوده و قیمت ناچیز کیسه‌های پلاستیکی از دلایل مهم است.

این مسئول با اشاره به اینکه همه باید در راستای حفاظت از محیط زیست بکوشیم، بیان کرد:اداره حفاظت از محیط زیست آمل به صورت مستمر با حضور کارشناسان واحدهای جمع‌آوری مواد ضایعاتی را پایش می‌کند.

صادق‌نژاد با اعلام بازدید و پایش کارشناسان محیط زیست از واحدهای جمع آوری مواد ضایعاتی کمربندی آمل، ادامه داد:کارشناسان در این بازدید متوجه آتش زدن مواد کهنه شده و تذکر شفاهی دادند.

وی با اعلام اعلام اخطاریه کتبی در صورت تکرار عمل اشتباه و معرفی واحد متخلف به مراجع قضائی، بیان کرد:پلاستیک عمده‌ترین آلاینده محیط زیست است که بهترین مصنوعات بشری لحاظ می‌شود هرچند این روزها به معضل بزرگ تبدیل شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :