آخرین عناوین

چهارشنبه 17 دی 1393-16:18 کد خبر:4452

رییس ستاد عتبات عالیات مازندران اعلام کرد:

مردم مازندران پیشتاز رقابت در امور معنوی

رئیس ستاد عتبات عالیات مازندران گفت: مردم مازندران در امر معنوی بازسازی عتبات و عالیات پیشتاز می باشند.


به گزارش خزرخبر، محمدحسن اصغری در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان در استانداری مازندران با بیان اینکه خدمات رفاهی در سطح حرم ائمه بیش از یک قرن انجام نشده است، اظهار کرد: پس از سقوط صدام با دستور رهبر انقلاب ستادی برای ارائه خدمات مطلوب در سطح حرم ائمه اطهار در عراق تشکیل شد که این ستاد در همه استان‌های کشور شکل گرفت و به تبع آن در مازندران نیز راه‌اندازی شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات مازندران با بیان اینکه مازندران همیشه به عنوان پنج استان برتر و فعال این ستاد فعالیت دارد، افزود: مازندران نقش مناسبی در این ستاد ایفا کرد که تاکنون 13 میلیارد و 847 میلیون تومان پول و خدمات برای بازسازی عتبات عالیات از مازندران ارسال شد.

وی درباره پروژه‌های که مازندران به صورت مستقل برای بازسازی عتبات عالیات مشارکت می‌کند، تصریح کرد: ساخت یک درب طلاکوب حرم امام حسین(ع)، ساخت یک درب قتلگاه حرم امام حسین(ع)، ساخت یک سقاخانه، ساخت یک درب رواق حرم امامین عسگریین، خرید و نصب سنگ راه پله ورودی‌های حرم امام حسین(ع)، خرید 200 متر زمین برای توسعه حرم امامین عسگریین، تامین هزینه احداث یک‌هزار و 400 متر از صحن حضرت زهرا(س) و نیز و نصب کتیبه داخل حرم امام حسین(ع) بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان درباره پروژه‌های که مازندران در بازسازی آن مشارکت فعال داشت نیز گفت: مشارکت در بازسازی و مرمت حرم مطهر امام علی(ع)، مشارکت در بازسازی و مرمت حرم امام حسین(ع)، مشارکت در بازسازی و مرمت حرم حضرت ابوالفضل(ع)، مشارکت در بازسازی و مرمت حرم امامین جوادین(ع)، مشارکت در بازسازی و مرمت حرم امامین عسگریین(ع)، مشارکت در ساخت ضریح امام حسین(ع)، مشارکت در ساخت دارالشفاء امام حسین(ع)، مشارکت در ساخت بیمارستان امام سجاد(ع) در کربلا، مشارکت در ساخت مجتمع خدماتی سیدالشهدا در کربلا و مشارکت در بازسازی حرم مطهر دو طفلان حضرت مسلم از دیگر موارد بوده است.

وی درباره کالاهای که مازندران از ابتدای تشکیل این ستاد به عتبات عالیات ارسال کرده است، اظهار کرد: 13 کیلوگرم جواهرات، 134 قطعه انواع سکه، یک قالب شمش طلا، 619 قالب خشت طلا و نیز 2 هزار 400 تخته فرش از مازندران به ستاد ارسال شده است.

اصغری اضافه کرد: بیش از 290 تن برنج، 150 تن چوب، 250 تن میله گرد، یک‌هزار و 300 تن سیمان، 10 دستگاه جارو برقی، 12 دستگاه کولر، یک دستگاه ترازوی ویژه طلا، یک عدد دستگاه بلوک‌زنی، یک کامیون کف‌پوش، یک دستگاه خودرو وانت، یک دستگاه کمپرسی و نیز سنگ‌های حرم مطهر نیز به میزان درخواستی برای بازسازی عتبات ارسال شده است.

این مسئول پروژه‌های در دست اجرای مازندران در عتبات عالیات را تامین هزینه بیش از یک‌هزار مترمربع از صحن مبارک حضرت زهرا(ع) در نجف برشمرد و گفت: مازندران در اجرای این طرح بیش از 3 میلیارد تومان مشارکت دارد که اجرای این طرح تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات مازندران در ادامه به مشارکت در احداث صحن حضرت زینب کبری در کربلا توسط مازندرانی‌ها نیز اشاره کرد و افزود: مازندرانی‌ها متعهد شدند حدود 500 میلیون تومان از هزینه ساخت این پروژه را تامین کنند.

وی در از مشارکت مردم مازندران در بازسازی حرم مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه در سوریه خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم مازندران بیش از 500 میلیون تومان در اجرای این طرح تعهد دادند که شروع این پروژه اول اسفند 93 است.

اصغری از برنامه‌ریزی برای مشارکت در توسعه حرم مطهر امامین عسکریین خبر داد و گفت: در این بخش مردم مازندران متعهد شدند که 50 میلیون تومان به اجرای این طرح کمک کند و این پروژه نیز 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری بانک‌های استان مازندران برای جمع‌آوری نذورات مردم برای بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: بانک ملت با اعلام شماره حساب 49/7878، بانک ملی مازندران در شعبه شهرداری ساری با اعلام شماره 10734223003، دیگر شماره بانک ملی شعبه راه‌آهن ساری 0109075503008، بانک رسالت ساری با اعلام شماره 1/3341580695، بانک رفاه کارگران با اعلام شماره 64009579، پست بانک ایران با اختصاص شماره 430130000000102، بانک مهر اقتصاد نیز با اختصاص شماره 86868686 آماده جمع‌آوری نذورات مردم مازندران برای کمک به بازسازی عتبات عالیات است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :