آخرین عناوین

شنبه 20 دی 1393-23:18 کد خبر:4474

خبر بد برای ساروی ها:

تعطیلی کارخانه سیمان کیاسر پس از یک‌سال/از فرماندار انکار،از بخشدار تایید

کارخانه سیمان کیاسر به علت مشکلات متعدد بوجود آمده تعطیل شد.


به گزارش خزرخبر، واحد تولیدی سیمان کیاسر که حدود یک سال پیش با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مازندران به بهره‌برداری رسید، به دلیل مشکلاتی که برای روستاهای ساکن این منطقه و شرکت به وجود آمد، تعطیل شد.

علت تعطیلی کارخانه سیمان کیاسر عدم تهیه مواد معدنی مورد نیاز این کارخانه و برخی از تعمیرات اعلام شد.

بر پایه این گزارش،فرماندار ساری در جلسه ستاد گرامیداشت دهه فجر با اشاره به اینکه پروژه‌های ملی مرکز استان نیازمند همکاری نمایندگان مجلس است تا به بهره‌برداری برسند، اظهار داشت: فضای مازندران، فضای همکاری و تعامل است و از رسانه‌ها درخواست داریم در انتشار اخبار، از سیاه‌نمایی دوری کرده و اطلاعات نادرست در اختیار مردم قرار ندهند.

جواد واحدی با بیان اینکه مشکل خاصی در استان وجود ندارد و پرداخت دستمزد کارگران هم آغاز شده است، تصریح کرد: کارخانه سیمان هم مشکل تعمیر و نگهداری داشت و بحث تعطیلی این کارخانه مطرح نیست.

وی با بیان اینکه انتشاردهندگان این اخبار با آبروی اقتصادی استان بازی می‌کنند، افزود: انتشار اخبار توام با سیاه‌نمایی در جمهوری اسلامی ممنوع است و باید در راستای تقویت نظام اسلامی تلاش کنیم.

واحدی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان کیاسر با قدرت در حال کار است، گفت: رسانه‌ها در انتشار اخبار، دقت نظر لازم را داشته باشند.

اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه ساری در گفتگو با خزرخبر گفت:به علت مرمت و بازساری کوره و تجهیزات کارخانه سیمان کیاسر،این کارخانه تعطیل می باشد.

وی همچنین در مورد معدن قابل استفاده این کارخانه اظهار داشت:مشکلاتی که از سوی این معدن بوجود آمده بود بر طرف شده و همچنین مقدار 50 هکتار از حوزه ذخیره معدن را ستاد حقوق بیت المال به شرکت سیمان کیاسر واگذار نموده که برای حل مشکلی که این معدن برای مردم بوجود آورده بود در حال تغییر مکان داده شدن می باشد.

به دلیل توقف معادن این واحد تولیدی که در زمان انفجار، مشکلاتی را برای اهالی روستاهای چالو و ترکام به وجود آورد، این واحد تولیدی تعطیل شد، البته زمان آغاز به کار مجدد این واحد تولیدی اعلام نشد، اما نکته قابل تأمل اینجاست که آیا مسئولانی که برای برداشت از معادن این منطقه مجوز صادر کردند، وجود این دو روستا را درک نکرده بودند!

بسیاری از واحدهای تولیدی استان نیز مشابه این واحد در حال فعالیت هستند، به عنوان نمونه واحد آرین سینا نیز که پس از مدتی از فعالیت، مشکلات زیست‌محیطی فاجعه‌باری برای منطقه ایجاد کرد و در سال گذشته شاهد اعتراضات گسترده مردمی نسبت به فعالیت این واحد بودیم همچنان در حال فعالیت می باشد و تاکنون مسئولان استانی اقدام خاصی جهت رفع مشکل مردم این منطقه به عمل نیاورده اند.

نداشتن برنامه آمایش سرزمینی در مازندران، از مشکلاتی است که در این استان سرسبز باعث بروز مشکلات جدی هم برای تولیدکننده و هم برای مردم می‌شود.

امیدواریم که با اقدامات مناسب مسئولان هم مشکل این واحد تولیدی و هم مشکل روستائیان حاشیه این کارخانه حل و فصل شود.

خزرخبر امیدوار است فرماندار ساری که همواره از واقعیت ها فراری بوده و اعتقادی به رسانه ها ندارد و آنها را متهم به سیاه نمایی می کند پاسخ دهد که انکار واقعیت ها چه منفعتی برای او دارد؟آیا فرماندار ساری ،صحبت های بخشدار منصوبی خود را در مورد تعطیلی کارخانه سیمان و مشکلات موجود تکذیب می کند؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • رضا
    چهارشنبه 24 دی 1393-11:39


    خدا کنه همین طور که گفتن تعطیلی کارخانه به خاطر مرمت و تعمیر باشه و دوباره شروع به کار کنه که خیلی ها با وجود این کارخانه امورات زندگیشون رو میگذرونن و ......
    ولی اگر این تعطیلی همیشگی باشه علاوه بر بی کار شدن عده زیادی کارگر، آبروی استان هم در کنار این تعطیلی رفته