آخرین عناوین

شنبه 27 دی 1393-6:44 کد خبر:4505

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران هشدار داد:

ممنوعیت شکار پرندگان در مازندران به علت بیماری آنفلوآنزای پرندگان

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: شکارچیان برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از شکار پرندگان در این استان پرهیز کنند.


به گزارش خزرخبر،ناصر مهردادی در گفتگو با فارس اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست به جهت شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، پروانه شکار پرنده امسال صادر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشورهای مبدا پرندگان مهاجر مشاهده شده‌ است، گفت: این پرندگان نیز از مسیر مهاجرتی وارد کشور می‌شوند و صدور پروانه شکار پرندگان امسال ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به حضور پرندگان مهاجر تا اوایل فروردین ماه در تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان، افزود: شکارچیان برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از شکار پرندگان پرهیز کنند.

مهردادی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی جهت جلوگیری از شکار پرندگان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تمامی نیروهای مردمی و دستگاه‌های ذی‌ربط هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا از شکار پرندگان جلوگیری به عمل آید.

وی تصریح کرد: پرندگان مهاجر از جمله مرغابی‌ها، فلامینگوها، قوها، حواصیل‌ها، غازها و سایر پرندگان کنارآبزی برای زمستان‌گذرانی از اوایل فصل پاییز وارد تالاب‌ها و آب‌بندان‌های مازندران می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به ورود همه ساله حدود 90 گونه پرنده مهاجر به تالاب‌ها و آب‌بندان‌های استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به بارندگی‌ها تالاب‌ها، اراضی و آب‌بندان‌های استان، محیط‌ امنی برای تغذیه پرندگان محسوب می‌شوند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :