آخرین عناوین

شنبه 27 دی 1393-17:25 کد خبر:4510

رییس پلیس فتای استان مازندران هشدار داد:

شیوع قماربازی اینترنتی به صورت آنلاین در مازندران

رییس پلیس فتای استان مازندران از شیوع قماربازی اینترنتی به صورت آنلاین در مازندران خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 200 نفر در ارتباط با قماربازی آنلاین دستگیر شده اند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، احمدرضا رستمی در کارگروه امنیت اجتماعی استانداری مازندران در سالن شماره دو استانداری اظهار کرد: ساماندهی فضای مجازی در استان باید جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: باید زمینه‌ای ایجاد شود تا تکنولوژی روز در خدمت بشر باشد و از این تکنولوژی در راستای حفظ حقوق شهروندی و ارتقاء فعالیت‌های اجتماعی استفاده شود.

رئیس پلیس فتای مازندران با بیان اینکه مازندران بیشترین کاربر اینترنت در کشور را دارد، گفت: مازندران بیش از 86 درصد کاربر اینترنتی دارد که از این فضا بسیاری از مجرمان استفاده نادرست انجام می‌دهند.

وی در ادامه با اعلام اینکه بیشترین چالش‌ها و جرائم اینترنتی در مازندران مربوط به سرقت‌های اینترنتی است که در حدود 70 درصد بود، خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی انجام شده میزان جرائم اینترنتی استان به 52 درصد کاهش یافته است.

رستمی در ادامه با اعلام اینکه باید برای جرائم اخلاقی در فضای مجازی برنامه منسجمی در استان پیش‌بینی شود، افزود: آخرین هکری که در مازندران در روزهای اخیر دستگیر شد دو دفعه در استان مرتکب جرم شده بود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در حوزه ازدواج اینترنتی وجود دارد، گفت: برخی جرائم اینترنتی به واسطه فراگیر شدن جرم با وجود دستگیری مجرم منجر به بی‌آبروی افراد می‌شود.

رئیس پلیس فتای مازندران خاطرنشان کرد: در یکی از اقدامات پلیس در مازندران به موردی برخورد شد که مرد خانواده خصوصی‌ترین عکس همسرش به همراه تلفن و حتی آدرس را در فضای مجازی منتشر می‌کرد.

این مسئول در ادامه از شیوع قماربازی اینترنتی به صورت آنلاین در مازندران هشدار داد و بیان کرد: تاکنون بیش از 200 نفر در ارتباط با قماربازی آنلاین دستگیر شدند.

رستمی خواستار فرهنگ‌سازی مناسب برای ورود به فضای مجازی در سطح استان شد و افزود: سرقت اینترنتی زیاد شده و باید بانک‌ها در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.

وی در پایان گفت: پلیس فتای مازندران در شش ماه اخیر بیشترین کشفیات را داشت و باید از طریق اطلاع‌رسانی میزان جرائم اینترنتی در استان کاهش پیدا کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :