آخرین عناوین

سه شنبه 30 دی 1393-21:50 کد خبر:4523

خبرگزاری فارس گزارش می دهد:

مسافرت‌های اجباری برای تعویض دفترچه روستایی در مازندران

مردم منطقه چهاردانگه مازندران برای تعویض دفترچه بیمه سلامت روستایی به ناچار باید 130 کیلومتر طی کنند و این در حالی است که در منطقه ظرفیت ایجاد دفتر پیشخوان و یا نمایندگی بیمه وجود دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، برنامه حمایتی بیمه روستاییان چند سالی است که در کشور در حال انجام است و سازمان بیمه سلامت در کشور متولی حمایت از بیمه روستاییان در سطح کشور است.

افراد مشمول بیمه سلامت

از نظر سازمان بیمه سلامت روستایی به شخصی گفته می‌شود که در روستا سکونت داشته باشد و تأیید آن توسط خانه بهداشت و یا شورای اسلامی شهر و روستا صورت پذیرد. 

در حال حاضر فرد روستایی برای دریافت دفترچه درمانی خود و سایر افراد خانواده مبلغی بابت حق بیمه پرداخت نمی‌کند.

اما مشکل این روزهای روستاییان در مناطق محروم استان مازندران نبود مراکز صدور دفترچه در این مناطق است.

درد و دل‌های مشتریان بیمه سلامت

یک فرد روستایی در منطقه چهاردانگه مازندران که 130 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد برای تهیه دفترچه بیمه با مشکلات اداری مواجه است و مشکل‌تر اینکه این فرد روستایی اگر مسن باشد و برای تهیه دفترچه نیز مجبور است از چندین ارگان استعلام دریافت کند.

 برخی از افراد مناطق محروم چهاردانگه و بالادست برای تهیه دفترچه، تمدید یا دریافت دفترچه مجبور هستند چندین بار به شهر مراجعه کنند.

علی حمیدی درباره مشکلاتی که برای تمدید و تعویض دفترچه دارد، می‌گوید: برای صدور دفترچه باید از صبح ساعت شش صبح راهی ساری شوم و یک روز تا غروب نیز تنها برای دریافت یا تمدید دفترچه وقت صرف کنم.

وی ادامه داد: جدای از رفت و آمد هزینه‌ای که باید پرداخت کنم و از فعالیت روزانه‌ام عقب می‌مانم، از طرفی این همه وقت برای صدور و یا تمدید یک دفترچه باید صرف کنم و اگر مجبور باشم برای سایر اعضای خانواده نیز دفترچه تهیه کنم مجبور هستم که چندین نوبت برای تهیه و یا تمدید دفترچه مراجعه کنم.

احمد موسوی فرهنگی ساکن منطقه چهاردانگه نیز در تایید مشکلاتی که برای تهیه، صدور و تمدید دفترچه افراد در منطقه چهاردانگه مواجه هستند، گفت: برخی از روستاییان با وجود فقر مالی به ناچار باید برای تمدید این دفترچه به مرکز استان مراجعه کنند و در فصل سرد زمستان در برخی از روستاها مردم مشکل جدی دارند.

منطقه چهاردانگه استان مازندران بخش بسیار بزرگی است که بسیاری از خدمات مردم این منطقه در شهر کیاسر که قبلا به عنوان مرکز بخش بود ارائه می‌شود.

وجود 60 هزار جمعیت شناور در منطقه چهاردانگه

عضو شورای اداری شهرستان ساری نیز درباره مشکلاتی که مردم منطقه چهاردانگه برای تمدید و تهیه دفترچه دارند، گفت: منطقه چهاردانگه با حدود 20 هزار جمعیت ثابت و بیش از 60 هزار جمعیت شناور فاقد نمایندگی بیمه سلامت است.

تردد مردم برای تهیه و تمدید دفترچه بیمه سلامت

اسماعیل امینی بخشدار چهاردانگه گفت: منطقه چهاردانگه بدون نمایندگی بیمه است و مردم چهاردانگه برای تعویض دفترچه باید بیش از 100 کیلومتر به ساری بروند تا بتوانند دفترچه خود را تعویض یا دریافت کنند.

امینی افزود: این در حالی است که منطقه چهاردانگه دارای 95 روستا است و بسیاری از اهالی روستایی این بخش با نارسایی‌ها جدی مواجه هستند.

بخشدار منطقه چهاردانگه در پاسخ به این سئوال که آیا بازدیدی توسط مسئولان بیمه سلامت از این منطقه انجام شد، افزود: مدیرکل بیمه سلامت تاکنون بازدیدی از وضعیت مشتریان خویش در این منطقه نداشت.

به گزارش فارس، یکی از تاکیدات جدی استاندار مازندران رسیدگی به مشکلات مردم در اقصی نقاط استان است.

استاندار مازندران در آخرین جلسه شورای اداری استان مازندران خواستار حضور مدیران در مناطق مختلف استان شد.

پیشنهادهای مردم

ایجاد دفتر پیشخوان در منطقه چهاردانگه استان و یا حتی ایجاد نمایندگی بیمه سلامت مهم‌ترین درخواست مردم است که نیاز است مسئولان بیمه سلامت نسبت به بررسی این موضوع اقدام جدی‌تری داشته باشند.

خبرگزاری فارس و خزرخبر، نیز آماده انعکاس نقطه نظرات مسئولان بیمه سلامت استان مازندران درباره برنامه‌های آنها برای کاهش مشکلات مردم در منطقه چهاردانگه مازندران می باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :