آخرین عناوین

شنبه 21 مرداد 1396-9:8 کد خبر:45324

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آمل اعلام کرد:

آتش زدن کاه در شالیزار قابلیت پیگرد قانونی دارد

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آمل گفت: به آتش کشیدن کاه در شالیزارها بر اساس قوانین موجود قابلیت پیگیری و پیگرد قضایی دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، بهمن صادق‌نژاد اظهار داشت: به آتش کشیدن کاه و کلش در شالیزارها بعد از برداشت برنج از گذشته تاکنون مرسوم بوده که این مسئله باعث آلودگی زیاد محیط زیست می‌شود.

وی با اشاره به برخورد با عوامل آلودگی طبیعت و کشاورزانی که کاه را در مزارع به آتش می‌کشند، افزود: بازدیدهای مستمر به وسیله کارشناسان پایش این اداره مبنی بر شناسایی عوامل سوزاندن کاه و کلش مزارع انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آمل با اعلام اینکه طبق مواد 688 قانون مجازات اسلامی، قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و تهدید علیه بهداشت عمومی و قانون مدیریت پسماند این اقدام جرم محسوب شده و قابل پیگرد قانونی از سوی محاکم قضایی است.

این مسئول با اشاره به اینکه در فصل برداشت با آتش زدن کاه حین غروب هوا آلوده شده و آسمان تیره و تار می‌شود، بیان کرد: ریه همه افراد با این حرکت به وسیله دود ناشی از سوختن کاه و کلش با مشکل برخورد می‌کند.

صادق‌نژاد با اعلام اینکه بر اثر سوزاندن 100 گرم ساقه برنج و کاه حدود 25 لیتر دود غلیظ تولید می‌شود، گفت: این دودها از گازهای سمی اکسیژن، مونوکسید کربن و دوده شکل گرفته و باعث بیماری‌های سوزش چشم، کاهش دید، انواع سرطان‌ها، مسمومیت شدید تنفسی، ایجاد بیماری برونشیت و افزایش غلظت هوا می‌شوند که تخریب محیط زیست را شامل می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :