آخرین عناوین

شنبه 21 مرداد 1396-18:4 کد خبر:45330

رئیس اتحادیه مرغ‌ و تخم‌مرغ مرکز مازندران مطرح کرد:

گرما و آنفلو‌آنزای مرغی، عوامل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در بازار مازندران

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران، گرما و آنفلوآنزای مرغی سال گذشته را از عوامل اصلی افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ طی ماه‌های اخیر عنوان کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازند اصناف، کامران هاشمی اظهار داشت: قیمت امروز توزیع مرغ در بازار مرکز مازندران 7 هزار و 500 تومان و قیمت عرضه 8 هزار و 300 تومان است.

وی افزود: در حال حاضر شاهد ثبات قیمت بازار مرغ هستیم و دچار کاهش یا افزایش قیمت محسوسی نیستیم.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران در خصوص قیمت تخم مرغ، بیان کرد: قیمت توزیع تخم مرغ در بازار امروز شنبه 21 مرداد، 10 هزار و 800 تومان و قیمت عرضه در خرده فروشی‌ها از 11 هزار و 500 الی 12 هزار تومان است.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص افزایش بی‌رویه قیمت تخم مرغ علی‌رغم فصل تابستان و کاهش مصرف آن، خاطرنشان کرد: گرمای بی‌سابقه هوا و همچنین آنفلوآنزای مرغی سال قبل، از یک سو موجب کاهش ظرفیت نگهداری مرغداری‌ها و از سویی دیگر موجب از بین رفتن تعداد قابل توجهی از گله‌های مرغی شده که در نهایت موجب کاهش ظرفیت تولید و گرانی‌های سال‌جاری مرغ و تخم مرغ شده است.

وی در پایان اذعان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه دیگر و با کاهش دمای هوا، شاهد بازگشت قیمت تخم مرغ و همچنین مرغ به وضعیت تعادل باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :