آخرین عناوین

دوشنبه 23 مرداد 1396-9:6 کد خبر:45353

رئیس اداره گاز ساری خبر داد:

وقوع 145 مورد حفاری غیرمجاز و آسیب به لوله‌های گاز در ساری

رئیس اداره گاز شهرستان ساری گفت: 145 مورد حفاری غیرمجاز و آسیب به لوله‌های گاز در 5 ماهه امسال در ساری صورت گرفته است.


به گزارش  خزرخبر و به نقل از فارس، جعفر احمدپور در جلسه شورای اداری شهرستان ساری اظهار داشت: در این شهرستان دو ناحیه گاز و چهار ایستگاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه 150 کیلومتر شبکه تغذیه و 2 هزار و 500 کیلومتر شبکه توزیع در شهرستان ساری وجود دارد، افزود: 244 روستا گازدار هستند و تا پایان سال 97 تعداد 174 روستا در چهاردانگه و دودانگه و میاندرود گازدار می‌شوند.

رئیس اداره گاز شهرستان ساری  با اشاره به اینکه لوله‌های گاز به دلیل فلزی بودن در مقابل عوامل خورنده دچار آسیب می‌شوند، خاطرنشان کرد: نصب cbs به دلیل حفاظت از لوله‌های فلزی نصب شده‌اند.

این مسئول با اعلام اینکه برخی دستگاه‌ها بدون استعلام و هماهنگی اقدام به فعالیت می‌کنند که لوله‌های گاز آسیب می‌بینند بیان کرد:در سال 95 تعداد 122 مورد حفاری غیرمجاز و برخورد با لوله‌های گاز داشته‌ایم، در 5 ماهه امسال این موارد 145 مورد بوده است.

احمدپور با بیان اینکه عدم تعامل دستگاه‌ها با شرکت گاز و برخورد با لوله‌های گاز باعث می‌شود تا ضررش را مردم ببینند، تصریح کرد: کمیته‌های حفاری تشکیل شود و مامورین گاز هم پای‌کار هستند.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد یارانه کشور را شرکت گاز پرداخت می‌کند، یادآور شد: اداره گاز شهرستان ساری 350 میلیون تومان از ادارات و دستگاه‌ها طلب دارد.

رئیس اداره گاز شهرستان ساری با اعلام اینکه 11 میلیارد تومان از صنایع شهرستان طلب داریم، افزود: 8 میلیارد تومان از شرکت صنایع چوب طلبکار هستیم و 30 میلیارد تومان هم بدهی مردم به اداره گاز است.

این مسئول با اشاره به اینکه خط انتقال لوله گاز 42 اینچی دامغان ساری بیان کرد: این خط لوله به طول 170 کیلومتر و با 820 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

احمدپور با بیان اینکه مشکلات گاز با احداث این خط لوله حل شده است، گفت: نصب علمک در شهر کیاسر شروع شده است و تا پایان سال 97 تعداد 168 روستای بخش دودانگه و چهاردانگه و هشت روستای میاندورود گازدار می‌شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :