آخرین عناوین

دوشنبه 23 مرداد 1396-10:50 کد خبر:45358

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعلام کرد:

فارغ التحصیلان دانشگاهی؛ بیشترین بیکاران مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با تاکید بر افزایش شاخص اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، گفت: قالب بیکاران استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.


به گزارش خزرخبر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه، اظهار داشت: نقش خبرنگاران فقید در آگاهی بخشی جامعه بسیار اثرگذار بوده است.

وی نیز اقدام وحشیانه داعشیان به منظور قتل شهید حججی، افزود: شهدای مدافع حرم عاشقانه و برای رضای خدا به جنگ حق علیه باطل می‌روند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه با تلاش وزیر کار قرار است شغل خبرنگاری در ردیف مشاغل سخت و زیان آور قلمداد خواهد شد، تصریح کرد: خبرنگاری شغل بسیار استرس آور و سخت بوده و امیدواریم بتوانیم برای امنیت شغلی اصحاب رسانه تلاش کنیم.

اصغری با بیان اینکه رونق تولید و امنیت سرمایه‌گذاری سبب افزایش شاخص اشتغال در استان می‌شود، افزود: دغدغه اصلی مدیران استانی بر ثبات و پایداری اشتغال خواهد بود.

وی با اعلام اینکه مازندران از استان پیشرو در حوزه تقویت اشتغال در بخش زنبورداری، فناوری اطلاعات و ارتباطات است، گفت: در حوزه کاورزی نیز کارگروه اشتغال مازندران فعال شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه طرح کاورزی سال 95 به صورت پایلوت اجرایی شده است، افزود: برای ورود فارغ التحصیلان بیکار به بازار کار طرح فوق در صورت اجرای صحیح، اثرات مفید خواهد داشت.

اصغری با اشاره به اینکه قالب بیکاران استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، گفت: می‌طلبد که دولت برای ایجاد اشتغال این افراد در جامعه تلاش مضاعف صورت دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه سامانه ملی رصد اشتغال در مازندران نیز اجرایی شده است، افزود: با اجرای این طرح فارغ التحصیلان بیکار در حوزه‌های مشاوره ای، شرکتی و تولیدی استان و کشور جذب بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امورات اشتغال باید به صورت جدی پیگیری شود، گفت: با تصویب استاندار مازندران، کارگروه اشتغال در استان به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

اصغری با بیان اینکه فرمانداران نیز به صورت ماهانه افزایش ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان‌ها را پیگیری می‌کنند، افزود: امسال قرار است بین 45 تا 50 هزار شغل در مازندران ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه تلاش مدیران مرتبط با امر اشتغال کاهش مشکلات بخش بیکاری در مازندران است، تصریح کرد: باید اهتمام جدی داشته باشیم تا معضل بیکاری با مشارکت تمامی ادارات استان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بستر رفع معضل اشتغال توسط دولت در حال فراهم شدن است، افزود: مردمی‌کردن اقتصاد و تقویت اقتصاد مقاومتی سبب افزایش شاخص اشتغال در جامعه خواهد شد.

اصغری با اشاره به اینکه دولت در جهت رونق تولید به مازندران نیز تخصیص‌هایی صورت داده است، گفت: امسال 130 میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید در مازندران اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی را بدون کمترین انحراف به سمت و سوی اشتغال هدایت خواهیم کرد، افزود: متولی تولید و ایجاد اشتغال صرفا یک یا چند دستگاه یا اداره کل کار نیست بلکه همه ادارات مازندران سهمی اساسی در ایجاد اشتغال در مازندران و کاهش سهم بیکاری دارند.

وی با اشاره به فعالیت 48 مرکز کاریابی در استان، گفت: بیش از 16 هزار نفر از افراد جویای کار از طریق این کار دارای اشتغال مقطعی و ثابت شدند.

اصغری با بیان اینکه رسانه‌ها در تقویت و امیدواری سرمایه‌گذاران برای رونق تولید در مازندران تلاش کنند، تصریح کرد: مازندران در حوزه افزایش شاخص اشتغال نقش آفرین خواهد بود.

در این مراسم از خبرنگاران فعال حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تجلیل شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :