آخرین عناوین

چهارشنبه 25 مرداد 1396-9:37 کد خبر:45384

جلو زدن قیمت پیاز از نوبرانه‌ها و وعده‌هایی که محقق نشد

پیاز از جمله اقلامی است که تقاضای زیادی دارد اما قیمت آن سر به فلک کشیده و با توجه به تلاش اتحادیه‌ها و وعده‌های مسئولان، همچنان این روند ادامه دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بصیرنیوز، در فصل تابستان مصرف میوه‌هایی همچون آلبالو، گیلاس زردآلو، شلیل و آلو قرمز بسیار بالا است اما در میان این محصولات و به گفته برخی از عرضه‌کنندگان، تقاضا برای این اقلام بیشتر است، هر چند هنوز تقاضا به صورت کلی چندان بالا نیست.

بازار میوه و تره‌بار در حالی با عرضه اقلام جدید و نوبرانه تابستانی همراه شده است که در میان اقلام نوبرانه قیمت محصولاتی چون آلبالو و گیلاس در صدر قرار دارد و زردآلو، شلیل و آلو قرمز نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

اما در این میان پیاز با افزایش بیش از دو برابری قیمت از میوه‌های نوبرانه هم جلوزده که دلیل آن از سوی مغازه‌داران صادرات آن عنوان می‌شود اما رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید کشاورزی و تولید سنتی دلیل اصلی گرانی پیاز است.

قربان باقری از فروشندگان میوه بار شهرستان فریدونکنار، با بیان اینکه میوه‌ها در بازار به وفور وجود دارد، گفت: میوه‌هایی که در حال حاضر بیشترین تقاضا را برای خرید دارد انجیر، شلیل، خیار، سیب، گلابی، زردآلو و هلو است.

وی خاطرنشان کرد:هر چند پیاز نیز مورد نیاز همه مردم است اما مردم به دلیل افزایش قیمت قدرت خرید این کالا را ندارند.

این فروشنده فریدونکناری با اشاره به اینکه فروشنده‌ها نیز پیاز و میوه‌ها را با قیمت زیاد از دلالان خریداری می‌کنند، تصریح کرد: باید مسئولان تلاش کنند تا دستان دلالان را از میان کشاورزان، مردم و فروشندگان کوتاه کنند و در این حالت است که هم مردم با قیمت مناسب میوه به دستشان می‌رسد و همچنین کشاورزان نیز کمتر متضرر می‌شوند.

اکبر فرهادی از بازاریان فریدونکناری اظهار کرد: امسال محصولات باغی همچون مرکبات به دلیل سرما اندکی دچار رکود بود اما محصولات تابستانی در بازار با اندازه کافی وجود دارد اما قیمت این میوه‌های تابستانی بسیار زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان وعده داده بودند که در زمینه کنترل قیمت نظارت لازم را انجام خواهند داد اما هیچ اقدامی تاکنون انجام نشد.

این بازاری فریدونکنار تصریح کرد: پیاز از جمله اقلامی است که تقاضای زیادی دارد اما قیمت آن سر به فلک کشیده و با توجه به تلاش اتحادیه‌ها و وعده‌های مسئولان برای کنترل قیمت همچنان این روند ادامه دارد.

براساس این گزارش، میوه‌ها با توجه به ویتامین‌های مختلفی که دارند برای بدن لازم هستند و از طرفی نیز کشاورزان با تلاش زیاد و هزینه‌های کارگر برای برداشت محصولات خود نمی‌توانند با قیمت مناسب آن را به دست مصرف کننده برسانند در حالی که مصرف کننده نیز با قیمت فراوان آن را دریافت می‌کند که در این میان هم مصرف کنندگان و نیز کشاورزان متضرر می‌شوند که باید مسئولان در این راستا اقدامات مناسبی را انجام دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :