آخرین عناوین

پنجشنبه 26 مرداد 1396-8:27 کد خبر:45399

شهردار ساری بیان کرد:

تعلق خاطر جناحي خبرنگار و صاحب قلم نبايد مدنظر مدير باشد

شهردار ساری در آيين تجليل از خبرنگاران گفت: براي مديران تعلق خاطر جناحي و سياسي خبرنگار نبايد مدنظر قرار گيرد،بلكه پيام خبري يك خبرنگار بايد تاثيرگذار باشد.


به گزارش خزرخبر،آيين تجليل از خبرنگاران و اصحاب رسانه حوزه شهر ساري با حضور شهردار ساري،اعضاء شوراي اسلامي شهر،مسئولان استاني و شهرستاني در سالن همايش هاي هتل بادله ساري برگزار شد.

در اين مراسم مهدي عبوري شهردار ساري در سخناني تكريم اصحاب رسانه را غيرگزينشي دانست و اظهار داشت: تكريم معيارها مقدم بر تكريم مصداق هاست و اساساً اين پاسداشت ها نبايد گزينشي باشد، بلكه بايد از معيارها تجليل كنيم.

وي با اشاره به ارزش‌آفريني كار خبرنگاري افزود: اصحاب قلم و رسانه اهل تعامل هستند و خبرنگار واقعي اهل معامله نيست.

تعلق خاطر جناحي خبرنگار و صاحب قلم نبايد مدنظر مدير باشد

مهدي عبوري با تاكيد بر استقلال فكري خبرنگاران و اصالت قلم اهل رسانه، بيان داشت: براي مديران تعلق خاطر جناحي و سياسي خبرنگار نبايد مدنظر قرار گيرد؛ بلكه پيام خبري يك خبرنگار بايد تاثيرگذار باشد و قطعاً هر انديشه صاحب قلمي كه در نشر آگاهي تواناتر باشد ارزشمندتر است.

وي خبرنگار را ارزش ‍آفرين، نقدنگار، واقعيت ‌پرداز و حقيقت ‌نواز دانست و اظهار داشت: روز خبرنگار به نيكي با روز آسماني شدن خبرنگار شهيد محمود صارمي قرين گشته است و از اين جايگاه، ضمن عرض تبريك اين روز به خبرنگاران و اصحاب رسانه، پاسداشت و تكريم اين عزيزان به يك روز را، ظلم به اين قشر ساعي بر نشر و اطلاع رساني و تبيين انديشه هاي ارزشي جامعه مي دانم.

در ادامه، اين مسئول، به اقدامات مجموعه مديريت شهري در سال‌هاي اخير اشاره و تصريح كرد: رفاه، آرامش و آسايش شهروندان ساروي اولويت نگاه راهبردي شهرداري ساري بوده است و عمده اقدامات خدماتي و عمراني اين نهاد با اين رويكرد، مطالعه و اجرايي شده است.

عبوري بيان نمود: با نگاه نظارتي موثر اعضاي شوراي اسلامي شهر ساري و همت مجموعه همكارانم در تيم مديريت شهري و با همراهي بي سابقه ساروي هاي عزيز، پروژه هاي عمراني بزرگي در ساري اجرايي شده و در دست بهره برداري قرار گرفته است و اينك حرف زدن از عملياتي شدن پروژه هاي بزرگ در اين شهر ديگر يك شعار نيست.

شهردار ساري هدف بزرگ تيم مديريت شهري در سال‌هاي اخير را قرار گرفتن قطار توسعه ساري بر ريل پيشرفت با تثبيت صنعت گردشگري به عنوان محور توسعه شهر دانست و گفت: در اين راستا احياي بافت سنتي و بومي ساري در قالب چهار فاز پروژه ابن شهر آشوب ساروي در دستور كار قرار گرفت.

همچنين، بهره برداري از ۱۰ زيرگذر و روگذر در سال هاي اخير - يعني هر شش ماه يك پروژه عمراني در شهر- در جهت تسهيل عبور و مرور شهروندان و راه هاي مواصلاتي برون شهري و باز نمودن گره هاي ترافيكي شهري، بي ترديد مي تواند در گردشگرپذير شدن كهن شهر ساري موثر باشد.

وي آغاز عمليات احداث فاز دوم بوستان ملل به وسعت ۱۰۰۰ هكتار تا محدوده پارك جنگلي سكوتپه (شهيد نوبخت) كه با جاذبه هاي تفريحي-گردشگري همراه خواهد بود را در اين راستا توصيف و تصريح كرد: اميد دارم پروژه فاز دوم بوستان ملل و پارك جنگلي سكوتپه، اين قسمت از ساري را به يك نقطه رويايي براي مردم مازندران بدل نمايد.

وي افزود: با تملك زمين پادگان ارتش كه قدمتي تاريخي دارد؛ و پس از بررسي هاي كارشناسي، احداث بوستان ولايت با نگاه ويژه به ظرفيت هاي فرهنگي، اجتماعي و هنري مركز استان در دستور كار قرار گرفت و عمليات اجرايي آن آغاز شد.

اين اقدام مديريت شهري، در راستاي گردشگرپذير شدن مركز استان، مانند ساير اقدامات سال‌هاي اخير شهرداري ساري با چوب لاي چرخ گذاشتن هاي متوالي همراه بوده كه با همت معاونان، شهرداران مناطق، مديران عامل سازمان هاي تابعه و بي ترديد پشتيباني كم نظير مردم ساري صورت گرفته و به گواه آمار رسمي مركز آمار، پس از ۴۰ سال، ساري در رديف ۵ شهر اول گردشگرپذير كشور قرار گرفت.

عبوري با تاكيد بر اينكه ساري تنها مركز استان در كشور است كه تاكنون بدون موزه بوده است، احداث ۴ موزه تخصصي، خانه علوم و نجوم، اولين كتابخانه ديجيتال استان، سراي ارشد، نگارخانه، خانه گفتگو، بزرگ‌ترين آمفي تئاتر روباز كشور با گنجايش ۵۰۰۰ نفر را در زمينه بهره برداري از ظرفيت شهروندان در حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي، هنري و ورزشي دانست و  بيان كرد: احداث نگارخانه در بوستان ولايت، فرصت مناسبي براي به نمايش گذاشتن آثار هنري هنرمندان و فرهيختگان مركز استان بوده كه سال‌ها از مكاني براي ظهور و بروز هنر خود بي بهره بوده اند.

شهردار ساري از ظرفيت آمفي تئاتر روباز مجموعه فرهنگي بوستان ولايت خبر داد و خطاب به خبرنگاران با طرح اين پرسش كه كدام مجتمع تفريحي و تاريخي را سراغ داريد كه همه اين امكانات در آن جمع شده باشد، اظهار داشت: اين مكان براي برگزاري مراسم آييني تعزيه خواني، احياي كشتي لوچوي محلي و اجراي تئاتر خياباني از يك سو و برگزاري كليه مسابقات ورزشي انفرادي مانند تكواندو، كاراته و ساير ورزش هاي رزمي از سوي ديگر و همچنين برگزاري جشن‌ها و فيستوال‌هاي شهر ساري بنا شد كه از معدود سينماهاي روباز كشور نيز بشمار خواهد رفت.

اين عضو شوراي شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور با تاكيد بر اينكه، رسانه از اركان اساسي توسعه شهر است و خبرنگاران ساروي هميشه از نداشتن مكاني مناسب و امكاناتي به روز جهت تبادل افكار و بهينه سازي اطلاعات بي بهره بوده اند، در نظر گرفتن ميز خبر در خانه گفتگوي بوستان ولايت را نويد داد و افزود: خبرنگاران با استفاده از اين فرصت مي توانند در كمترين زمان ممكن و با استفاده از بهترين تكنولوژي هاي روز، آخرين اخبار و اطلاعات حوزه شهري را به شهروندان منتقل نمايند.

شهردار مركز استان در پايان اين بخش از سخنانش اظهار داشت: با همت همكارانم در مجموعه مديريت شهري، اميدوارم اين بوستان در دهه ولايت مورد استفاده شهروندان قرار گيرد.

بوستان بانوان، هديه شهردار ساري به دختران و بانوان ساروي

مهدي عبوري با اشاره به پروژه بوستان بانوان اظهار داشت: در اجراي عمليات اين بوستان به نيازمندي هاي نيمي از جمعيت شهري توجه ويژه شده است؛ بطوري‌ كه در مجموعه مهيا شده اين بوستان، دختران و بانوان شهر ساري از شنبه تا چهارشنبه بصورت اختصاصي از امكانات و ظرفيت هاي موجود در اين مكان بهره برده و اين بوستان ۱۰ هكتاري در تعطيلات آخر هفته در اختيار خانواده‌هاي ساروي خواهد بود و اين هديه من به دختران و بانوان ساروي است.

در ادامه، شهردار ساري يادآور شد: بهره برداري از اين بوستان ها و احداث پارك هاي محله اي، افزايش سرانه فضاي سبز شهري را دربر داشته است و ساري را به سرانه مطلوب نزديك خواهد كرد.

ساري بر مدار توسعه

مهدي عبوري، در آيين تجليل از خبرنگاران و اصحاب رسانه، قرار گرفتن قطار پيشرفت ساري بر ريل توسعه و آغاز نهضت پروژه هاي عمراني در سال‌هاي اخير را با افزايش چشمگير اعتبارات شهرداري ساري محقق دانست و گفت: ر سال  بودجه شهرداري از ۷۹ ميليارد تومان در سال ۹۱ با احتساب جمعيت ۳۴۰ هزار نفري شهري، يعني به ازاي هر فرد ۲۳۰ هزار تومان، امروز و پس از ۵ سال، به رقم سرانه ۱ ميليون و ۷۰۰هزار تومان براي هر شهروند افزايش يافته و ساري پس از تهران و مشهد در رتبه سوم سرانه اعتبارات قرار گرفته است.

وي از پياده سازي پروژه فيبر نوري در ساري خبر داد و اظهار داشت: با اجراي پروژه فيبر نوري در تمام نقاط شهر، اتوباني بي نهايت از اينترنت پرسرعت با هدف انتقال اطلاعات به درب خانه همه ساروي ها منتهي خواهد شد.

شهردار مركز استان در ادامه سخنان خود در جمع اصحاب قلم با اشاره به پايان فاز مطالعاتي احداث تونل زيرزميني شهري گفت: مسير ۱۵ كيلومتري اين تونل، ۴ جهت جغرافيايي شهر را به هم متصل خواهد كرد،اين طرح طي تفاهم نامه اي كه با قرارگاه خاتم الانبياء(ص) منعقد گرديده است، عملياتي خواهد شد.

عبوري، آبگرفتگي معابر و خيابان ها را از مشكلات اساسي شهر در ۳۰ سال اخير اشاره و ادامه داد: با اقدامات زيربنايي، پرهزينه‌ترين پروژه درون شهري يعني هدايت آب هاي سطحي با نگاه به توسعه متوازن شهر آغاز و به زودي با نهايي شدن اين طرح، اين معضل شهري نيز رفع خواهد شد،به عنوان نمونه، احداث كانال در عمق ۸ متري اطراف ميدان فرح آباد و بلوار منتهي به اين ميدان و طي مسيري از كمربندي شرقي جهت هدايت آب هاي سطحي به رودخانه تجن عملياتي شد.

اين عضو شوراي شهرداري ها و دهياري هاي كشور توجه ويژه به ICT را يكي از راه هاي دستيابي به درآمد پايدار شهري دانست و افزود: با بكارگيري ICT واسطه هاي مختلف در زمينه هاي كشاورزي، باغداري و صنايع استان حذف شده و اين فرآيند در كم شدن هزينه هاي زندگي شهروندان موثر خواهد بود.

عملگرايي يك فرهنگ است

مهدي عبوري با بيان اينكه امروز مشكلات پيش روي استان مازندران از نخبگان و مردم اين استان پوشيده نيست، اظهار داشت: ما معتقديم با آگاهي و داشتن برنامه براي حل اين مشكلات و هدف گذاري و الگوبرداري از پروژه توسعه ساري، مي‌توان مسير حل معضلات سراسر استان را باز كرد؛ زيرا پس از گام برداشتن ساري در مسير توسعه و پيشرفت، امروز ساير شهرهاي استان نيز نسخه عملگرايي را الگوي خود قرار داده و تيم مديريت شهري يقين دارد كه عملگرايي نه تنها در استان بلكه در تمام كشور نيز مي تواند الگو باشد.

من يك مازندراني ام و مازندران را به مثابه يك كلانشهر مي بينم

شهردار ساري عملگرايي را يك فرهنگ دانسته و خاطرنشان كرد: اين فرهنگ در قالب هيچ حزب و گروهي نمي گنجد. وي تاكيد كرد: من يك مازندراني ام و مازندران را يك كلانشهر مي‌بينم كه شهرهاي آن به مثابه محله‌هاي اين شهر است و بدون ترديد توسعه مركز استان پيشرفت ساير شهرهاي استان را به همراه خواهد داشت و در اين خصوص نبايد فراموش كرد كه همه ما مازندراني هستيم.

در ادامه، اين مسئول، احداث زيرگذرهاي ميدان هلال احمر و سه راه جويبار را از برنامه هاي آتي مديريت شهري دانست.

شايان ذكر است در پايان اين مراسم، با حضور شهردار و اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر ساري از خانواده خبرنگار شهيد محمد جهان‌پيما، خبرنگار جانباز قاسم خوبكار، خانواده مرحوم جابر معافي سرپرست فقيد خبرگزاري فارس در استان و خانواده خبرنگار فقيد اسفنديار زركوب تجليل بعمل آمد؛ همچنين به رسم سپاس، از فرامرز درخشنده سرپرست روزنامه كار و كارگر در استان تقدير شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :