آخرین عناوین

يکشنبه 5 بهمن 1393-17:3 کد خبر:4542

مدیر کل ارشاد مازندران خبر داد:

حضور 645 ناشر در نمایشگاه کتاب مازندران

یازدهمین نمایشگاه کتاب مازندران ، 13 بهمن‌ماه سال جاری با حضور645 ناشر در ساری برپا خواهد شد.


به گزارش خزرخبر،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اعلام این خبر اظهار کرد: یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب مازندران 13بهمن‌ماه در سالن نمایشگاهی وفاییان واقع در کیلومتر 7 جاده ساری-میاندرود افتتاح خواهد شد.
 
حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی  افزود: این نمایشگاه شامل بیش از 5 هزار عنوان کتاب است و تا 19 بهمن میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.  

وی افزود: از برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه کتاب می‌توان به آیین رونمایی از کتاب، تجلیل و قدردانی از چهره شاخص فرهنگی استان و ویژه‌برنامه‌ شب‌های فرهنگی (به مناسبت ایام دهه فجر) اشاره کرد. ایستگاه سرگرمی کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه است. 

وی با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به این نمایشگاه توضیح داد: کتاب‌ها با 40 درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و 20 درصد تخفیف از سوی ناشران و 20 درصد هم از سوی اداره‌ ارشاد استان اِعمال می‌شود و همچنین در این نمایشگاه مبلغ 500 میلیون تومان بن یارانه ای خرید کتاب درنظرگرفته شده است که درایام برگزاری ازطریق بانک عامل مستقرتوزیع می شود.

وی حضور و تنوع ناشران در نمایشگاه‌های کتاب را مورد توجه دانست و گفت: یازدهمین نمایشگاه استانی کتاب مازندران کاملا به‌روز و متنوع است و در این نمایشگاه در حوزه اطلاع‌رسانی، فعالیت‌های خوبی صورت می‌گیرد و امکان جست‌وجوی کتاب و ناشر در غرفه اطلاع‌رسانی نمایشگاه وجود دارد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عنوان کرد: با توجه به این‌که نمایشگاه‌های استانی کتاب یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین رویدادهای فرهنگی استانی به شمار می‌آیند، فرصت مناسبی برای دوستداران کتاب به‌ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و اهالی فرهنگ است تا کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند و با تازه‌های نشر آشنا شوند.

وی در پایان سخنانش گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که همه استان‌ها با آن مواجه هستند، نبود مکان مناسب نمایشگاهی است که رفع این معضل همت مسئولان استانی و کشوری را می‌طلبد تا به یاری خداوند بتوان در آینده نزدیک شاهد برپایی نمایشگاه‌هایی در خور شأن نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

نمایشگاه‌های استانی کتاب به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :