آخرین عناوین

يکشنبه 29 مرداد 1396-13:16 کد خبر:45443

مدیران غیر بومی و مشکلات تمام نشدنی مردم:

نگاهي به انتصاب مدیران غيربومی در بهشهر

تغییر مدیریتی و انتصاب مدیران غیربومی در شهرستان بهشهر موجب نارضایتی مردم بومی و حتی واکنش آنان در فضای مجازی و رسانه شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، در برخی شهرستان‌ها، یکی از دغدغه‌های مردم حضور مدیران غیربومی در رأس دستگاه‌های اجرایی و همچنین چالش بومی و غیربومی بودن مدیران است.

پس از به حاصل نشستن تلاش‌های دولت یازدهم و تعیین رئیس جمهور دولت دوازدهم، شاهد تغییر و تحولاتی در چرخه مدیریتی شهرستان بهشهر بوده‌ایم، با وجود نیروهای متخصص، توانمند و متعهد در این شهرستان تعداد زیادی از مدیران غیربومی به شهرستان بهشهر تحمیل شدند این در حالی است که استان‌ها و شهرستان‌های دیگر نیز از این نیرو و وزنه‌های توانمند بهره‌مند شده‌اند.

- چرا نباید از نیروهای انسانی کارآمد در بهشهر به کارگیری شود؟

- آیا بی‌توجهی به مدیران توانمند و شایسته بومی باعث سرخوردگی و مهاجرت آنان از استان نمی‌شود؟

-سؤال اینجاست تغییرات مدیریتی بر چه اساسی صورت می‌گیرد؟ آیا مدیران منتخب براساس شایسته سالاری انتخاب می‌شوند یا براساس زد و بندهای سیاسی؟

اگر براساس شایسته‌سالاری است آیا این حق شهرستان بهشهر نبوده است که از وزنه‌های  قوی بومی برای پیشبرد اهداف بلند مدت استفاده کند؟

این روند تغییرات برای بهشهری‌ زدایی و استفاده از مدیران غیربومی، همچنان ادامه دارد و رئیس یکی از مراکز علمی و دانشگاهی در آستانه تغییر است.

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر که از دی‌ماه سال گذشته تاکنون بدون رئیس مدیریت می‌شود یقیناً دست‌خوش این قبیل تغییرات مدیریتی قرار می‌گیرد.

این تغییر مدیریتی و انتصاب مدیران غیربومی در شهرستان بهشهر موجب نارضایتی مردم بومی و حتی واکنش آنان در فضای مجازی و رسانه شده است.

یکی از دغدغه‌های مردم این است که مدیران غیربومی آسیب‌های فرهنگی اجتماعی منطقه را به خوبی نمی‌شناسند و لذا ممکن است فرصت برای شناخت و رفع معضلات نباشد و زمانی‌ که شناخت نباشد برنامه‌ای برای پیشگیری و درمان هم وجود ندارد و در مدت زمان کوتاهی متوجه می‌شویم که این آسیب‌ها به تهدید جدی تبدیل شده‌ است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :