آخرین عناوین

دوشنبه 30 مرداد 1396-10:18 کد خبر:45456

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

نوشهر شهردار چکمه پوش می‌خواهد

باید فردی در منصب شهرداری نوشهر قرار بگیرد که نگرشی نو و خلاقانه داشته باشد و به جای تکیه زدن بر کرسی مدیریتی، چکمه‌ پوش شود.


خزرخبر: توسعه و رشد روزافزون شهرها را باید یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تهدیدکننده های محیط ‌زیست دانست که اثرات آن بی‌شک بر روح و روان انسان‌ها اثری مستقیم دارد و حتی سبب فرسایش روحی انسان خواهد شد.

افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی سبب می‌شود تا فضاهای سبز شهری به تَلی از بتون، آجر، سیمان، سنگ و امثالهم تبدیل شوند که زمختی آن روح و روان شهروندان را به طور جدی می‌آزارد که البته این موضوع در کشورهای در حال توسعه بیشتر نمایان است.

حال در این بین می‌توان ارزش و اهمیت غیرقابل انکار پارک‌ها و فضاهای سبز شهری را به خوبی درک کرد و نقش آن را در تأمین و پایداری توسعه شهری مهم و ضروری دانست.

بدون وجود فضاهای سبز شهری، امکان پایداری شهرها وجود ندارد در حالی که فضاهای سبز با کیفیت بالا می‌توانند زندگی سالم و شاداب همراه با لذت را برای شهروندان به همراه بیاورند که باید در طراحی و ایجاد آن با عنصر کلیدی برنامه‌ریزی شهری در راستای جوامع سالم و شهرهای پایدار گام برداشت.

فضای سبز شبه جنگلی در کاهش آلودگی صوتی مؤثر است و به نحو مطلوبی سبب کاهش و متعادل شدن دمای هوای گرم ‌می‌شود.

با نگاهی اجمالی به فضای سبز شهر نوشهر، در می‌یابیم که آن‌طور که حق شهروندان نوشهری است به مقوله ایجاد و توسعه فضای سبز در این شهر گردشگری و ساحلی توجهی نشده است و نبود سرانه فضای سبز کافی در زیر برگ‌های سبز جنگل‌های‌ اطراف نوشهر پنهان مانده است و این در حالی است که آن اندک فضای سبزی هم که وجود دارد دارای پایداری لازم و اثرگذاری در توسعه پایدار نوشهر را ندارد.

استفاده بهینه از زمین و برنامه‌ریزی فضای سبز شهری، یکی از مباحث بسیار مهم و اساسی در حوزه برنامه‌ریزی شهری است و با توجه به اهمیت فضای سبز شهری و نیز افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی که سبب می‌شود فضاهای باز و سبز شهری به دیوارهای بتونی و خشن در قالب ساختمان‌های مختلف تبدیل گردند ضروری است تا از روش‌ها و ابزار‌های نوین که بتوانند در تصمیم‌‌سازی و تصمیم‌گیری به برنامه‌ریزان شهری کمک کند، بهره لازم را برد.

ایجاد و توسعه فضاهای سبز شهری برای شهر گردشگری و ساحلی نوشهر باید به گونه‌ای طراحی و ایجاد شود که سرانه آن برای هر یک شهروند نوشهری با استانداردهای تعریف شده در این حوزه، برابری کرده و مطابقت داشته باشد و از سویی دیگر قابل استفاده برای اقشار مختلف جامعه شهری و خانواده‌ها در طول ایام سال باشد و در آن نیازمندی‌ها و امکانات گوناگون به صورت رایگان در اختیار شهروندان نوشهری قرار بگیرد.

برای محقق شدن ملزومات فوق‌الذکر باید فردی در منصب شهرداری نوشهر قرار بگیرد که نگرشی نو و خلاقانه داشته باشد و به جای تکیه زدن بر کرسی مدیریتی، چکمه‌پوش شود و با همراهی و مشورت با شهروندان فهیم و آگاه نوشهری نسبت عملیاتی شدن این گفتمان اقدامی بایسته و اساسی انجام دهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • فرهنگی
    دوشنبه 30 مرداد 1396-21:51


    گماشتن فرد لایق و کارآمد برای امورات این استان آرزوی مردم است، همچنان که شاهد از کار افتادن بهش تولید در زمینه های مختلف در این استان و خصوصا شهر ساحلی و توریستی نوشهر هستیم، کجاست دست توانا و ذهن با تدبیری که بتواند تنها گوشه ای از مشکلات مردم این شهر رو گره بگشاید و فکری به حال مردم بکند...