آخرین عناوین

چهارشنبه 1 شهريور 1396-12:22 کد خبر:45494

نشست هم انديشي شهردار ساري با منتخبين پنجمين دوره شورا:

ضرورت توسعه متوازن شهر

شهردار ساري در نشست هم انديشي كه با حضور منتخبين پنجمين دوره شورا برگزار شد، ضمن ارائه برنامه هاي خود براي آينده ساري، بر لزوم توسعه متوازن شهر تاكيد كرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري ، شهردار ساري در نشست هم انديشي كه با حضور منتخبين پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر ساري برگزار شد، ضمن ارائه برنامه هاي خود براي آينده ساري، بر لزوم توسعه متوازن شهر تاكيد كرد.

براساس این گزارش، شهردار ساري در اين نشست ضمن ارائه برنامه هايش براي آينده شهر، اظهار داشت: اگر هدف ما خدمت به مردم باشد كه هست، همه بحث ها و تلاش ها حول محور همين امر مهم خواهد بود.

وي افزود: اكنون وارد ششمين سال فعاليت خود در سمت شهردار شده ام چرا كه از اواخر شوراي سوم تا امروز در خدمت شهروندان ساروي و نمايندگان آن ها در شوراي شهر بوده ام و چنانچه اعضاي جديد نيز به بنده اعتماد كنند، باز هم براي خدمت به مردم شهرم آمادگي دارم .

عبوري سپس به بيان كليات برنامه هايش پرداخت و گفت: اولين چالش شهرداري ها نبود منابع درآمدي پايدار است و بنده به دليل عضويت در سازمان شهرداري هاي كشور مطلع هستم كه از ۱۲۰۰ شهرداري كشور حدود ۷۰۰ شهرداري بدليل فقدان درآمد پايدار حتي توان پرداخت حقوق ماهيانه را ندارند.

وي اضافه كرد: بحث كمك هاي دولتي به شهرداري ها كه به پروژه هاي بزرگ اختصاص مي يافته است نيز ديگر صورت نمي گيرد چرا كه دولت خود صدها هزار ميليارد پروژه نيمه كاره دارد.

شهردار ساري با تاكيد بر اين كه براي پيشبرد امور شهر راهي جز جدي گرفتن در آمد پايدار نداريم خاطر نشان كرد: بر اين اساس، تشكيل سازمان سرمايه گذاري در شهرداري از مهم ترين ضروريات است.

وي با بيان اينكه ما موظف به آينده نگري هستيم به ركود حاكم بر فعاليت هاي عمراني و ساخت و ساز اشاره كرد و افزود: با توجه به شرايط موجود نمي توان روي درآمدهاي ناشي از صدور پروانه و جرايم، حساب خاصي باز كرد بلكه بايد بدنبال راهكارهاي كسب درآمد پايدار باشيم كه البته ما اين موضوع را قبلاً در دستور كار قرار داديم.

اجراي طرح مميزي املاك و ايجاد يك بانك اطلاعات قوي از جمله اقدامات مجموعه مديريت شهري در همين راستا بوده است.

عبوري، از طرح هاي سرمايه گذاري به عنوان يكي از راهكارهاي ايجاد درآمد پايدار ياد كرد و افزود: فعال كردن صنعت ICT ،توجه به توريسم شهري و توسعه گردشگري كه قابليت درآمد زايي و ايجاد اشتغال دارد، مدل سازي سياست هاي اقتصاد مقاومتي براي شهرداري، خوداتكايي و درآمدزايي سازمان هاي تابعه شهرداري به جز سازمان هاي خدماتي و استفاده از ظرفيت هاي ايجاد شده در بخش هاي فني و عمراني، خدماتي و تحقيقاتي از جمله راهكارهاي پايدار كردن درآمدهاست.

شهردار مركز استان با اشاره به اينكه در دوره چهارم شوراي اسلامي شهر، پروژه هاي زيادي اجرا شده و تعداد قابل توجهي نيز در دست اجرا يا در دستور كار شورا و شهرداري است، تاكيد كرد: البته شهرداري مجري مصوبات و تصميمات شوراست؛ اما برنامه من اين است، مادامي كه پروژه هاي در دست اجرا به سرانجام نرسيد هيچ پروژه جديدي تعريف و اجرا نشود مگر آن كه قبلاً اعتبارش پيش بيني شده باشد.

وي اضافه كرد: مثلاً ما براي ايجاد روگذرهاي زغال چال و پل كابلي داراب حدود ۷۰ ميليارد تومان هزينه كرديم و ساماندهي و بازگشايي ادامه مسير جزو كار هاي ناتمام است و بايد اجرا شود تا شهر و شهروندان ثمرات آن هزينه را لمس كنند، يا ۲۰متري شمال ريل و ۱۲ متري جنوب ريل حتماً بايد بازگشايي و همچنين فازهاي ۳ و ۴ ميدان ابن شهر آشوب و پاركينگ طبقاتي نيز بايد تكميل شود و البته اين موارد هزينه‌بر است؛ به همين دليل تاكيد دارم تا اتمام طر ح هاي نيمه كاره طرح جديد شروع نشود.

در ادامه، اين عضو شوراي شهرداري ها و دهياري هاي كشور، توضيحاتي پيرامون پروژه امتداد مسير قارن كه قبلاً مطرح و در دست مطالعه است و همچنين در خصوص سازوكارهاي اجرايي، آثار گردشگري و عمراني و خصوصاً ساماندهي بافت هاي فرسوده و ... ارائه كرد.

عبوري با تاكيد بر ضرورت توسعه متوازن شهر اظهار داشت: در آينده برخي طرح ها نظير فاز دو بوستان ملل را با مشاركت سرمايه گذاران بخش خصوصي اجرا خواهيم كرد.

شهردار ساري به تداوم استراتژي فرهنگ همسنگ عمران با هدف توسعه كيفي شهر اشاره كرد و گفت: اين استراتژي را با هدف آشتي دادن شهروندان با شهرداري و بالابردن سطح مطالبات مردم اتخاذ كرديم كه خوشبختانه اين اهداف محقق شد و با توجه به نقش و تأثير بسزايي كه در روند توسعه شهري داشته بايد همچنان در دستور كار باشد.

همچنين، اين مسئول، از توسعه گردشگري به عنوان محور توسعه شهر و هدايت آن به سمت توسعه اشتغال و درآمد، و نيز اولويت بندي طرح هايي كه بايد اجرايي شود نظير: تكميل پروژه نيروگاه زباله سوز ،توجه به نيازهاي مناطق روستايي الحاق شده به شهر و ... به عنوان ديگر برنامه هاي خود براي آينده ساري ياد كرد و اظهار داشت: در مورد نيروگاه زباله سوز كه دولت موظف به تامين اعتبار آن هست؛ چنانچه دولت نتواند اين اعتبار را تامين كند، مديريت شهري موظف است براي رفاه حال شهروندان، به اين موضوع ورود پيدا كند. وي افزود: تجديد نظر در پروژه هاي غير ضروري نيز مي تواند به پيشبرد امور شهر كمك كند.

در ادامه، شهردار ساري به نيروهاي شاغل در اين نهاد و مطالبي كه در مورد ازدياد نيروها بيان مي شود اشاره كرد و گفت: با توجه به تعدد مأموريت هاي شهرداري، الحاق ده روستا به شهر و اجراي طرح هاي بزرگ، مي توان از همه اين نيروها به نحو مطلوب استفاده كرد.

وي با اشاره به وجود برخي نقايص و ضعف ها در مديريت شهري گفت: بدون ترديد، نقص و ضعف وجود دارد چراكه ما مطلق نيستيم؛ ولي مي شود نقاط ضعف را به قوت تبديل كرد و با توجه به عزمي كه در شورا مي بينيم، با همين همدلي در عين تضارب آراء، مي توان به توسعه شهر كمك كرد.

در پايان، عبوري اعلام كرد: برنامه ام را به صورت مكتوب و با شرح جزئيات در اختيار اعضاي محترم شوراي جديد قرار خواهم داد.

در ادامه اين نشست، منتخبان پنجمين دوره شوراي اسلامي شهرساري به بيان نقطه نظرات و سوالات خود پيرامون برنامه هاي عبوري پرداختند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :