آخرین عناوین

پنجشنبه 2 شهريور 1396-9:40 کد خبر:45508

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

انتظار وقوع بارش‌های پراکنده هفته آینده در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: انتظار داریم در اوایل هفته آینده شاهد وقوع بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران باشیم و همچنین بیشینه دمای هوا نیز کاهش می‌یابد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،احمد اسدی اظهار داشت: روز چهارشنبه آسمان مازندران صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد بوده که بیشینه دما در شهرهای ساحلی غرب استان تا 33 درجه و در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مرکز و شرق استان بین 34 تا 37 درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی با اشاره به احتمال افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده در آسمان مازندران، اضافه کرد: به‌ دلیل شکل‌گیری جریانات شمالی شاهد رگبارهای پراکنده به‌ صورت محلی و نقطه‌‌ای‌ به ‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز جمعه آسمان مازندران به‌ صورت صاف تا نیمه‌ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، افزود: همچنین حدود 2 تا 3 درجه از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود.

اسدی تصریح کرد: از اواخر روز شنبه آسمان مازندران همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود به ‌طوری ‌که بیشینه دما در شهرهای ساحلی غرب استان تا 31 درجه و در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مرکز و شرق استان بین 32 تا 33 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان مازندران روز یک‌شنبه به ‌صورت نیمه‌ابری در بعضی ساعات ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

*توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در بخش دیگری از سخنان با اشاره به توصیه‌های هواشناسی کشاورزی، اظهار کرد:استفاده از کود سرک در مزارع سویا، پنبه، اعمال مدیریت آبیاری مزارع شالیزاری به‌ ویژه در زمان خوشه‌دهی و دانه‌بندی، برداشت شالی از مزارع رسیده برنج باید مورد توجه قرار گیرد.

اسدی ادامه داد: با توجه به گرم بودن هوا از سیستم «کود آبیاری» در باغ‌ها استفاده شود و همچنین از محلول‌پاشی نیز خودداری شود.

وی با اشاره به انجام آبیاری منظم و بهینه باغ‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی و گرم شدن تدریجی هوا به‌ منظور افزایش تحمل تنش‌های گرمایی، افزود: مصرف کودهای پتاسه در فاز دوم رشد میوه به ‌منظور افزایش کیفیت میوه و کاهش تنش‌های گرمایی نیز توصیه می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با تأکید بر کنترل دما، رطوبت و تهویه مناسب در گل‌خانه‌های استان، خاطرنشان کرد: کنترل شیمیایی آفت مینوز مرکبات برای درختان زیر 5 سال، محلول‌پاشی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی میوه‌ای درختان مرکبات،کنترل شیمیایی آفات درختان مرکبات و آفت شپشک توت در درختان هسته‌دار نیز از دیگر موارد توصیه‌ای محسوب می‌شود.

اسدی بیان کرد:در اختیار گذاشتن آب کافی و تمیز برای گاو و گوسفند در تمام ساعات شبانه‌روز، جوجه‌ریزی سالن‌های پرورش مرغ، استفاده از « دان پلت » در تغذیه طیور، تغذیه پرندگان در ساعات خنک روز، تنظیم جیره‎غذایی براساس اسیدهای آمینه و حداقل پروتئین، در اختیار گذاشتن آب خنک کافی و تمیز برای طیور در تمام ساعات شبانه‌روز، ایجاد سایه‌بان بر روی کندوهای زنبورعسل، تأمین آب شرب در نزدیکی زنبورستان و نیمه باز گذاشتن درب کندوی زنبور عسل در ساعات گرم روز از دیگر موارد توصیه‌ای به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت:دریای مازندران نیز به ‌صورت موج کوتاه و گاهی افزایش موج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :