آخرین عناوین

پنجشنبه 2 شهريور 1396-10:5 کد خبر:45510

هردم از این باغ بری می رسد:

تعطیلی ناگهانی بازار ۲۰ ساله هفتگی بابلسر/ آغاز بیکاری فصلی کارگران/تصاویر

با تعطیلی ناگهانی بازار ۲۰ ساله هفتگی در شهر بابلسر، بیکاری فصلی و سرگردانی کارگران این شهرستان گردشگرپذیر استان آغاز شده است.


به گزارش  خزرخبر و به نقل از تسنیم، بازار هفتگی سه شنبه بازار بابلسر یکی از بازارهای قدیمی و سنتی این شهرستان بوده که سه شنبه هر هفته برپا و مأمنی برای عرضه محصولات کشاورزی، صنعتی، پوشاک و مایحتاج مردم منطقه بوده است.

بازار هفتگی شهرک قائم (عج) که بیش از بیست سال پیش و براساس اقتضائات مردم شهرستان در بابلسر راه اندازی شده بود در چهارشنبه‌های هر هفته برپا می‌شد که بعدها یعنی حدود 5 سال پیش از چهارشنبه‌ها به سه شنبه تغییر کرد.

بازار هفتگی سه شنبه بازار مناسب‌ترین مکان برای خرید و فروش بدون واسطه‌ و دلالان بوده و بی تردید در بهبود نسبی مشکلات اقتصادی مردم تا حدی تاثیر‌گذار بوده و بسیاری از جوانان بیکار با حضور در این بازارها، بخشی از مشکلات خود را سر و سامان می‌دادند و عده‌ای دیگر نیز به ‌رغم کار کشاورزی، باغداری در روزهای بیکاری به فروشندگی در این بازار می‌پرداختند تا با کسب روزی حلال، بخشی از زخم‌های زندگی را مرهم نهند.

اما به یکباره این بازار با رونق که محل عرضه و فروش مایحتاج مردم منطقه بوده تعطیل و دستخوش تغییراتی شده و با نصب بنر در اطراف آن از کاسبان تقاضا شد تا از پهن کردن بساط در این بازار خودداری شود.

اکنون حدود سه هفته از این موضوع می‌گذرد و حدود 500 کاسب سرگردان که منتظر تصمیم نهایی مدیران در این رابطه هستند و اهالی که هر یک به موضوعی اشاره دارند،عده ای اذعان دارند برپایی این بازار سبب بروز مشکلات عدیده برای ساکنان این منطقه شده و در صورت بروز حوادث احتمالی اهالی این منطقه با مشکلات عدیده ای مواجه می‌شوند و باید این بازار جمع شود.

عباسی یکی از شهروندان بابلسر درباره اجرای طرح جمع آوری بازار شهرک قائم  گفت: بنده به اهالی محله شهرک قائم حق داده اما کار شهرداری اشتباه بوده، چرا که باید مکانی دیگر را مشخص و سپس بعد این اقدام را کرده، بنده خود کاسب مغازه‌دار هستم و تحمل این شرایط برایم سخت خواهد بود.

رضاتبار یکی از شهروندان بابلسر درباره اجرای طرح جمع‌آوری بازار شهرک قائم، گفت: بنده هجده سال هر هفته به این بازار آمده و حاضر نیستم برای سکنه شهرک قائم هیچ اتفاقی صورت گیرد و از مسئولان میخواهم به دست فروش‌ها کمک کنند.

محجوب پروین، عضو شورای اسلامی شهر بابلسر درباره دلیل اجرای طرح جمع آوری بازار سه شنبه بازار شهرک قائم (عج) بابلسر، اظهار داشت: برای ساماندهی بازار هفتگی در شهرداری جلسه ای برگزار شد و مسیر خوبی را سپری کرده است.

وی افزود: با نصب بنر از افرادی که در این بازار حضور داشتند دعوت شد تا براساس تصمیمات شهرداری و خط کشی‌های انجام شده ساماندهی صورت گیرد اما متاسفانه پس از نصب بنر و چند هفته اطلاع‌رسانی هیچ یک از افراد جهت همکاری با شهرداری بابلسر برای اجرای طرح ساماندهی تمکین نکردند و در نتیجه تصمیم بر اجرای طرح گرفته شد.

عضو شورای اسلامی شهر بابلسر تصریح کرد: زمانی که بازار هفتگی شهرک قائم (عج) راه اندازی شد این فضا و ساخت و ساز در این مکان وجود نداشت و امروز تعداد ساکنان این منطقه افزایش یافته و مردم دیگر پذیرای برپایی بازار در این منطقه نیستند.

پروین ادامه داد: در دستور کار شورا و شهرداری این بود که این بازار در آینده به مکان دیگری انتقال پیدا کند و با توجه به اینکه اکنون طرح جمع آوری بازار هفتگی سه شنبه بازار شهرک قائم(عج) اجرایی شده همه باید حمایت کنند تا این بازار در مکان بهتری که تنش کمتری دارد و دسترسی بهتری برای حضور مردم در این بازار فراهم می‌شود ایجاد شود.

پروین گفت: ارائه خدمات به ساکنان شهرک قائم (عج) در زمان برپایی سه شنبه بازار غیرممکن بوده و آتش نشانی، آمبولانس و 115 قادر به ارائه خدمات به مردم این منطقه نبودند.

عضو شورای اسلامی شهر بابلسر خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری جلسات متعدد برای ساماندهی بازار هفتگی بابلسر به زودی این بازار به مکان جدیدی منتقل می‌شود.

پروین افزود: تمام تلاش ما انتخاب و یا ایجاد فضای مناسب برای برپایی بازار هفتگی در بابلسر بوده و بازاریان و مردم باید تحمل کنند تا این اتفاق خوب در روزهای آینده در بابلسر رقم بخورد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :