آخرین عناوین

چهارشنبه 8 بهمن 1393-9:15 کد خبر:4552

سرگردانی و نارضایتی،ارمغان بیمه سلامت برای بیماران!!!

سرگردانی بیماران بخاطر تایید دفترچه بیمه سلامت/بی تفاوتی مسئولین بیمه سلامت تا کی؟

برای استفاده از مزایای بیمه سلامت در خدمات بستری و پاراکلینیکی ، باید دفترچه بیمه سلامت تایید شود که همین امرباعث سرگردانی بسیاری از بیماران در بیمارستانها شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از کیا پرس، بیمارانی که از دفترچه بیمه سلامت استفاده می کنند برای استفاده از مزایای آن در خدمات بستری و پاراکلینیکی ، دفترچه و پرونده آنان باید به تایید بیمه سلامت برسد .
بیمه سلامت در استان مازندران و در همه استانها برای رفاه حال بیمارانی که در بیمارستانها بستری می شوند کارشناسانی را در بیمارستانها مستقر تا با رویت دفترچه و پرونده بیمار نسبت به تایید انچه که در پرونده آمده با مشخصات بیمه شده اقدام کنند .
بیمارانی که ماهانه از حقوق آنها بابت خدمات بیمه ای کسر و به حساب بیمه واریز می شود تا در شرایط بیماری و مراجعه به بیمارستان بتوانند از مزایای آن استفاده کنند .
مفهوم ارباب رجوع در این موضوع کاملا پیداست ، بیمه شده ها هزینه ای را برای روز مبادا به بیمه پرداخت می کنند تا سازمان بیمه گر خدمات خود را به بیمه شونده در موقع لزوم و آنچه که در قانون آمده ارایه کند .
و اما این مقدمه بخاطر این نوشت شده که در برخی موارد بیمه سلامت خود را ارباب می داند و بیمار باید به دنبال آنان با التماس برای درخواست تایید ارایه خدمات درمانی راه برود و اگر در مواردی پرونده بیمار به هر دلیلی حتی نبودن کارشناس بیمه مورد تایید قرار نگرفته و ممهور به مهر بیمه سلامت نشود باید بیمار در زمان بصورت آزاد هزینه را پرداخت نماید .
موارد زیادی دیده شد که بیماران بخاطر تایید دفترچه بیمه سلامت با برخورد نامناسب برخی کارشناسان روبرو بودند .
البته در روزهای تعطیل نیز بعضی مواقع مشکلاتی بوجود می آید ولی نبود کارشناس آنهم در روز غیر تعطیل بخاطر حضور در کنفرانس موضوع جالبی بود که وادار به نگارش این مطلب شدم .
روز دوشنبه در حالی که برای بیماری خودم به بیمارستان امام (ره) ساری مراجعه کردم با تجمع چندین همراه بیمار جلوی اتاق کارشناسان مراجعه کردم و برخورد عجیبی را مشاهده کردم .
بیماران چشم انتظار کارشناسان بیمه بودند و ظاهرا کارشناسان در همایشی در شهرستان آمل بسر می بردند و پیرمردی می گفت من هزینه آزاد برای ترخیص بیمار را ندارم و در صورت تایید نشدن دفترچه ام باید هزینه آزاد پرداخت نمایم و بخاطر این موضوع اشک در چشمانش جمع شده بود .
بیماری دیگربا نام «ف. ب» نیز بسیار عصبانی از اینکه زمان زیادی برای تایید دفترچه بیمه پشت در اتاق کارشناسان منتظر مانده است بود .
کارشناس بیمه تامین اجتماعی هم که پس از مدتی درب اتاق کارشناسان را با کلید خود گشوده بود با منت فراوان می گفت : منهم باید در همایش بودم ولی بخاطر بیماران و با اختیار خودم در این بیمارستان حضور پیدا کردم.
با پیگیری های بعمل آمده مدیر کل بیمه سلامت مثل همیشه پاسخگو نبود و تماسی که با مسئول روابط عمومی داشتم وی نیز در همان همایش یا سمینار بوده است و تماس با موبایل بعلت سرو صدای همایش به جایی نرسید ، به هر حال با تلاش زیاد هماهنگی انجام شد و در نهایت کارشناس بیمه دیگری به بیمارستان امام ساری گسیل شد و مشکل بیماران حل شد .
سوال اینجاست که اگر بیماران کسی را برای پیگیری نداشتند چقدر باید منتظر می ماندند .
آیا زمانی که کارشناسان به هر دلیلی نتوانند در محل کار خود حضور یابند نباید جایگزینی داشته باشند .
پایگاه خبری کیاپرس هم با تلاش فراوانی که برای دریافت پاسخی از سوی مدیرکل بیمه سلامت انجام داد موفق نشد .
بیمارانی که به فرموده مقام معظم رهبری بجز درد بیماری نباید درد دیگری داشته باشند .
اینجاست که باید اداره کل بیمه سلامت استان مازندران یک بار دیگر مفهوم تکریم ارباب رجوع را مرور کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :