آخرین عناوین

يکشنبه 5 شهريور 1396-11:4 کد خبر:45540

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد:

عدم اجرای تعهدات لازم در زمینه سایت زباله آمل برای عملیات سد مخزنی هراز

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: قرار بود دو سال قبل از آبگیری سد هراز، سایت زباله آمل پاک‌سازی شود که این مهم محقق نشده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حسین‌علی ابراهیمی‌کارنامی در مورد سد هراز و وضعیت زیست‌محیطی برای ایجاد این پروژه مهم، اظهار داشت:هشدارهای زیادی از گذشته در زمینه ایجاد سد هراز از سوی کارشناسان داده شده است.

وی افزود: این هشدارها در بسیاری موارد کارساز بوده و حتی باعث شده تا ارتفاع سد از اندازه قبل مقداری پائین‌تر بیاید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه هم‌اکنون بحث اجرای تعهدات لازم برای عملیات سد مخزنی هراز بیشتر مدنظر است، تصریح کرد: زیرا قرار بود دو سال قبل از آبگیری سد هراز، سایت زباله آمل پاک‌سازی شود.

این مسئول ادامه داد:هر چند پاک‌سازی زباله تنها جابجایی زباله و نخاله از منطقه عمارت نیست بلکه باید همه شیرابه و آلودگی خاک هم پاک شود که هنوز این اقدام آغاز نشده است البته در این زمینه به امور آب مازندران نامه‌نگاری‌هایی شده و در آن تذکرات لازم اعلام شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در صورت عدم توجه به تذکرات لازم و عملیاتی نشدن آن بر اساس قانون برخورد خواهد شد، بیان کرد: مشکل زباله در همه شهرها و شهرستان‌های مازندران مطرح است و با فعال شدن کارگروه مدیریت پسماند استان اقدامات خوبی در زمینه دفع زباله‌ها اتفاق افتاد.

وی یادآور شد:برخی مشکلات شهرها در مدیریت پسماند بحث نداشتن مجوزهای لازم است ولی هم‌اکنون همه مجوزها از سوی اداره حفاظت از محیط زیست مازندران در زمینه زباله صادر شده و بهانه‌ای برای مجوز وجود ندارد بنابراین لازم است تا شهرداران اقدامات خود را عملیاتی کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :