آخرین عناوین

يکشنبه 5 شهريور 1396-11:42 کد خبر:45542

مدير جهاد كشاورزی قائم‌شهر اعلام کرد:

اكثر دام‌های وارداتی قائم‌شهر بيمار و از رده خارج است

مدير جهاد كشاورزي قائم‌شهر گفت: اكثر دام‌های وارداتی این شهرستان بيمار و از رده خارج است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، فرزین فرهادی با بیان اینکه شهرستان قائم‌شهر دارای 50 هزار راس دام سبک است، اظهار داشت: این شهرستان دارای یک‌هزار و 590 بهره‌بردار پرورش دهنده گوسفند، 35 واحد دارای پروانه کوچک روستایی پرورش بره با ظرفیت یک‌هزار و 796 راس و 21 واحد پروابندی صنعتی با ظرفیت 5 هزار و 350 راس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با اشاره به ایجاد آرامش بازار برای تهیه دام زنده و گوشت مورد نیاز برای عید سعید قربان، ادامه داد: باید احداث جایگاه موقت عرضه دام بهداشتی، محل کشتارگاه و محل استقرار اکیپ دامپزشکی برای رسیدگی و کنترل بهداشتی در این روز برای شهرواندان این شهرستان فراهم شود.

این مسئول با بیان اینکه اکثر دام‌های وارداتی به این شهرستان اغلب یا بیمار و یا از رده خارج هستند، افزود: باید نظارت قرنظینه‌ای ورود دام‌های سبک به این شهرستان در دستورکار قرار گیرد.

فرهادی با اشاره به اینکه برای کنترل و نظارت بهتر جایگاه‌های عرضه موقت دام سبک، دو جایگاه مناسب برای عرضه دام موقت اسقرار پیدا می‌کند، بیان کرد: امسال همانند سال‌های گذشته اکیپ مشترک جهاد کشاورزی، دامپزشکی، اداره صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و شرکت تعاونی چفت سر طبرستان نظارت بهداشتی و قیمتی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی چند روز قبل از عید قربان در میدان اصلی شهر و نقاط تعیین شده با استقرار اکیپ ثابت و سیار نظارت کامل خواهد داشت، گفت: شهروندان با مراجعه به جایگاه‌های عرضه موقت دام از خدمات بهداشتی دامپزشکی و ذبح شرعی به صورت رایگان بهره‎مند خواهند شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :