آخرین عناوین

دوشنبه 6 شهريور 1396-8:38 کد خبر:45553

اخراج 18 نیروی قانونی شهرداری بابل!!!

اجرای قانون یا تسویه حساب سیاسی!!؟

سرپرست شهرداری بابل در اقدامی بحث برانگیز و غیرحرفه ای ، اقدام به اخراج ۱۸ تن از نیروهای قانونی شهرداری کرده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از شلمچه نیوز، متأسفانه مدتهاست که همزمان با فعالیت نظام شورایی در مدیریت شهرداری ها، حوزه استخدامی این نهاد متناسب با سلیقه مدیران و به دور از شایسته سالاری توأم شده و خسارات آن را مردم باید بپردازند و تأمین حقوق نیروهای ناکارامد و سفارشی طی ۳۰ سال باید از عوارض شهروندان تأمین و پرداخت شود که این رویکرد مصداق بارز تضییع حقوق شهروندان است که همواره از دید مدیران گزینشی به دور می ماند.

این گزارش از آن جهت به رشته تحریر در آمده که سرپرست شهرداری بابل در اقدامی بحث برانگیز و غیرحرفه ای در مدیریت شهری، اقدام به اخراج ۱۸ تن از نیروهایی کرده که تنها گناهشان حمایت از عملکرد سردار بیژنی در شهرداری بابل بوده است.

این تصمیم نابجا در حالی گرفته شده که بر خلاف ادعاهای اعضای شورای شهر،بسیاری از ماموران دارای مجوز شورای اداری و استخدامی هستند و می توان این اقدام را تصمیمی غیرقانونی و احساساتی از سوی سرپرست شهرداری یاد کرد.

اخبار واصله از شهرداری بابل حکایت از آن دارد که حجر خداداد برای توجیه اقدام خود در نامه پایان کار ماموران ، نداشتن پست سازمانی را عامل این اقدام خویش عنوان کرد درحالیکه معاونت عمرانی و سایر مدیریت ها دارای پست تعریف شده بوده اند و نمی توان این تصمیم را منطبق بر اجرای قانون از سوی خداداد دانست.

این گزارش به رسم امانت و به دلیل دفاع از حق و حقوق کارکنانی که مدتها در شهرداری بابل منشأ خدمات ارزنده ای به مردم و شهر بابل بوده اند این گزارش را منتشر و برای تصدیق گفته ها، خاطر نشان می کنیم طبق قانون سرپرست موقت نمی تواند نیرویی را جذب و یا نقل و انتقال کند.

هرچند در یک سو شاید عدم آگاهی خداداد از قانون شهرداری ها را می توان در اتخاذ این تصمیم محتمل دانست اما در سویی دیگر شائبه تسویه حساب سیاسی وی و جریانات حاکم بر مدیریت شهری بابل را نیز می توان در اخراج این ۱۸ نیروی فعال شهرداری دخیل دانست.

گفتنی است طبق ماده ۸۲ مکرر ۳ قانون در تمامی موارد شوراهای اسلامی در شهرها اجازه بکارگیری نیرو و دخل و تصرف در مراحل جذب و استخدام نیرو انسانی در شهرداری ها را ندارند و نمی توانند در این امر دخالت کنند در صورت نیاز شهردارها به جذب نیروی انسانی باید تمامی مراحل و جذب آنها در قالب دستورالعمل های قانونی و مقررات مربوطه به انجام برسد و شهرداران بایستی از هرگونه جذب و استخدام غیر قانونی و بدون مجوز خودداری کنند.

از این رو سرپرست شهرداری بابل که در برخورد با نیروهای دارای مجوز اینگونه با بی مهری برخورد کرد و زحمات آنها را در این نهاد نادیده گرفت قطعاً برای جایگزینی آنها باید به دنبال نیروی هم سطح باشد فلذا این رسانه و سایت همتایان رسانه ای ضمن رصد فعالیت شهرداری در نحوه جذب نیروها به صورت قانونی ، هرگونه تخلفات در حوزه استخدامی از سوی خداداد و شورای شهر بابل را جهت اطلاع اذهان عمومی از مدیریت سلیقه ای شهرداری منتشر خواهد کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :