آخرین عناوین

دوشنبه 6 شهريور 1396-11:19 کد خبر:45560

آتش سوز ی های ادامه دار جنگلهای مازندران:

آتش‌سوزی در ارتفاعات پارک ملی پابند نکا /مهار آتش با بالگرد

بخشی از پارک ملی پابند درجنوب شهرستان های نکاء و بهشهر در شرق مازندران از شب گذشته دچار آتش سوزی شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از ایسنا، بخشی از پارک ملی پابند درجنوب شهرستان های نکاء و بهشهر در شرق مازندران از شب گذشته دچار آتش سوزی شد که با تلاش مامورین حفاظت محیط زیست آتش سوزی منطقه سیاه خانی پارک ملی پابند نکا با کمک یک دستگاه بالگرد مهار شد.

رئیس پارک‌ملی پابند بهشهر گفت: آتش‌سوزی در منطقه «سیاه خانی» واقع در مرتفع‌ترین منطقه پارک ملی پابند به وقوع پیوست که با تلاش دو روزه نیروهای پارک ملی پابند،بهشهر و منابع طبیعی آتش مهار شد،این آتش سوزی از ساعت 19 سوم شهریور ماه تا روز یکشنبه به مدت دو روز ادامه داشت.

علی کلانه با اشاره به اینکه به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه کار مهار آتش‌سوزی برای نیروهای اجرایی مشکل بود، بیان کرد:اغلب پوشش گیاهی این منطقه جنگلی عمدتا شامل درختان راش، بلوط و ممرزهستند که حدود یک هکتار ازاین پوشش جنگلی درآتش سوخت.

رییس پارک ‌ملی پابند با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان برای خاموش کردن آتش‌سوزی به یک دستگاه بالگردبه منطقه اعزام شدند، اظهار کرد: برای اولین بار بالگرد توسط محیط زیست استان در چنین عملیاتی به کار گرفته شد که بسیار هم موفق بوده است.

کلانه درپایان افزود: باتوجه به این تجربه، پرواز بالگرد برای اطفای حریق در جنگل هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و برای مناطق صعب العبور موثرتر است.

پارک ملی پابند (هزارجریب) محدوده نسبتا وسیع با مساحت 24هزار و 668هکتار در جنوب شهرستان های نکا و بهشهر که از سال 1382 و در پی فرآیند شناسایی و موافقت شورا عالی حفاظت محیط زیست به عنوان پارک ملی مورد تصویب قرار گرفت.

این منطقه با توجه به شرایط و وضعیت فیزیوگرافی و اقلیمی، معرف نواحی کوهستانی و مرتفع شرق مازندران بوده و رویشگاه و زیستگاه گونه های شاخصی ازگیاهان و جانوران در این نواحی می باشد.

ارس، بلوط، قوچ و میش و پلنگ از گونه های شاخص و منحصر به فرد گیاهی و جانوری در این نواحی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :