آخرین عناوین

دوشنبه 6 شهريور 1396-11:48 کد خبر:45561

سرانجام پس از 14 سال رکود:

کاغذسازی قائمشهر فعالیت خود را آغاز کرد

چرخ های شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهرپس از 14 سال رکود با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریالی دوباره به حرکت در آمد و این کارخانه بازگشایی شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز،شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر که به دلیل مشکلات اقتصادی ، رکود و فرسودگی ماشین آلات ناچارا تن به تعدیل 200 نیروی کار خود داد و با مصوبه سال 1382 مجمع عمومی شرکت چرخ تولیدات آن خوابید و مردم قائمشهر سالها به قفل زنگار گرفته بر روی درب بسته این شرکت عادت کرده بودند .

اما نسخه شفابخش دولت یازدهم برای خروج واحدهای صنعتی از رکود بود که باعث شد تا با سرمایه گذاری آتیه صبا یکی از پنج هلدینگ صندوق بازنشستگی کشور قد خمیده کار و فعالیت درشرکت کاغذسازی قائمشهر قد علم بکند و این روزها که در گوشه گوشه مازندران ،آهنگ افتتاح و بهره برداری طرح ها نواخته شده است می توان از بهره برداری و آغاز دوباره فعالیت این شرکت به عنوان گل سر سبد این طرح ها نام برد .

شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر از سال 1355 به نام حریر ثبت شد و فعالیت خود را آغاز کرد و درسال 1361 طی مصوبه مجمع عمومی فوق العاده شرکت به نام شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر تغییرنام یافت و درمجمع عمومی فوق العاده شخصیت حقوقی شرکت ازسهامی خاص به سهامی عام تغییر کرد .

این شرکت غیراز تولید محصولات کاغذی بهداشتی همچون انواع دستمال کاغذی ، پد بهداشتی و محصولات سلولزی اولین شرکت تولیدکننده خمیرفلاف پالپ ازلینتر پنبه درکشور است.

مدیر عامل کارخانه کاغذسازی قائمشهر می گوید فعالیت این شرکت باعث شده بود تا مازندران استان پیش روی کشور در صنعت سلولزی به شمار رود و تا سالها این عنوان را به همراه خود داشت.

مهدی کاملی افزود:درسال 1382 فعالیت تولیدی شرکت کاغذسازی قائمشهر به دلیل مشکلات مالی ،کمبودنقدینگی، فرسودگی ماشین آلات و مشکلات زیست محیطی با مصوبه مجمع عمومی شرکت متوقف و در نهایت سال 1385 از بورس اوراق بهادار اخراج شد .

کاملی که تلاش برای احیا و از سرگیری فعالیت و تولید این شرکت را منتسب به دولت یازدهم می داند ، ادامه داد:با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از خروج آب و پساب تولید خمیر این کارخانه واقع در منطقه شهری قائمشهر انتقال این واحد به ناحیه صنعتی سنگتاب شهرستان سیمرغ در دستور کار قرار گرفت .

وی اظهارداشت:با تایید شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و صندوق بازنشستگی کشور مبنی بر تغییر کاربری زمین شرکت جهت ارزش افزوده در سال 1390 اقدام به تغییر کاربری زمین شرکت و انتقال به شهرک صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر به توافق صورت گرفته سال 1392 فی مابین با فرمانداری و شهرداری و شورای اسلامی شهر قائمشهر مبنی بر انتقال و صدور مجوز انتقال ازسوی سازمان صنعت مازندران اشاره کرد و گفت : با خرید زمین بیشتر از پنج هکتاری در ناحیه صنعتی سنگتاب فعالیت برای احداث این کارخانه آغاز شد .

وی اظهار داشت:به همراه ساخت سوله های کارخانه ، خرید ماشین آلات از داخل کشور و کشورهای ترکیه و چین نیز انجام شد .

70 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای فاز نخست اجرای کارخانه

کاملی که اجرای روند احیای شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر را دارای فازهای متعدد اعلام کرد، افزود : فردا و در ششمین روز هفته دولت فازنخست این کارخانه با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریالی با حضور معاون فناوری رئیس جمهور و مدیر عامل شرکت آتیه صبا و مسئولان ارشد استانی به بهره برداری می رسد .

وی میزان اشتغالزایی در این فاز را 140 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اعلام کرد و گفت : هم اکنون این کارخانه با فعالیت در یک شیفت کاری قادر به تولید روزانه 10تن انواع محصولات بهداشتی را دارد .

شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر 50 نوع تولیدات دارد که شامل انواع دستمال کاغذی ، رومیزی، ماشینی جیبی ، توالت ، لیوان های کاغذی ، سفره و ظروف یکبار مصرف است .

وی اعلام کرد که پیش بینی می شود برای اجرای تمامی مراحل احیای شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر 215 میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز باشد که با اجرای دیگر فازها زمینه اشتغال و تولیدات بیشتر را فراهم می آورد .

آیین بهره برداری از فاز نخست شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر فردا سه شنبه از ساعت 10 لغایت 12 با حضور ستاری معان علمی و فناوری رئیس جمهور در محل این شرکت در شهرک صنعتی سنگتاب برگزار می شود .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :