آخرین عناوین

پنجشنبه 9 شهريور 1396-21:15 کد خبر:45612

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران اعلام کرد:

عملکرد ۹ دستگاه اجرایی مازندران ضعیف ارزیابی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران گفت: از مجموع دستگاه های اجرایی استان،3 اداره استان عالی، ۲۶ دستگاه خوب، ۱۶ دستگاه متوسط و ۹ دستگاه ضعیف ارزیابی شدند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، محمود نوربخش در جشنواره شهید رجایی، با اشاره به اینکه انتخاب یکی از دستگاه‌ها به‌عنوان دستگاه برتر در عرصه خدمت به مردم و بحث امانت‌داری در زمینه جایگاه هر دستگاه‌ها بسیار سخت بوده، افزود: این امر با خلوص نیت، هماهنگی دستگاه‌ها و تلاش بسیار انجام شده است.

وی با بیان اینکه فرایند انتخاب دستگاه‌های برتر از اواخر سال ۹۵ شروع شده، رعایت الزامات قانونی در این ارزیابی بسیار مهم برشمرد و افزود: طبق بخشنامه، در شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی صورت می‌گیرد.

نوربخش با بیان اینکه شاخص های عمومی به دستگاه ها اعلام شدند و ابعاد مختلف کار مشخص شد تا شرایط مناسبی برای ارزیابی ایجاد شود، وظیفه دیگر دستگاه‌ها را پیگیری اهداف و میزان دستیابی به اهداف برشمرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های استانی اطلاعات خود را به صورت خود ارزیابی اعلام و دستگاه مرکزی آن‌ها را بررسی کرد، افزود: پس از این امر، در اختیار سازمان استخدامی و امور اداری قرار می‌گیرد اشکالات رفع و در قالب سامانه متمرکز در اختیار سازمان مدیریت ارزیابی استان قرار گرفته و این اطلاعات در سازمان استانی مورد ارزیابی و با توجه به مستندات، ارزیابی در زمان مقرر انجام شد و بعد از ارزیابی، دو روز زمان اعتراض دستگاه‌ها و سپس بررسی اعتراضات با حضور نمایندگان دستگاه‌ها انجام شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران با بیان اینکه ارزیابی شاخص عمومی در شش بعد و برگرفته از نظام تحول ادارای است، گفت: ۳۴ شاخص و ۱۴۰ زیر شاخص که در تمام دستگاه ها عمومیت داشته و معیار ارزیابی برای همه یکسان بوده است.

نوربخش در رابطه با شاخص های اختصاصی، گفت: این بعد شامل ۱۳۹ محور و ۶۶۲ شاخص که عمومیت نداشته و تجمیع تمام محورها و شاخص‌های دستگاه‌های اجرایی بوده که بر آن منوال ارزیابی شدند.

وی با بیان اینکه، ۶۵ دستگاه برای ارزیابی در استان انتخاب شد، افزود: از این تعداد یازده دستگاه از بحث ارزیابی انصراف دادند و ۵۴ دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نوربخش خاطرنشان کرد: اگر دستگاهی تمایل به ارزیابی دارد، باید از همان ابتدا شرایط خود را به‌ گونه‌ای فراهم کند که بتوانند در ارزیابی حضور داشته باشند.

وی ۱۱ دستگاه انصرافی از ارزیابی را دانشگاه مازندران، دانشگاه پیام نور، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی، بیمه ایران، اداره کار و تأمین اجتماعی، مدیریت برنامه تأمین اجتماعی، شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری و چالوس برشمرد و افزود: پیش از اعلام ۶۵ دستگاه برای ارزیابی نیز برخی از دستگاه‌ها انصراف خود را اعلام کردند.

نوربخش با بیان اینکه طی بخشنامه جشنواره شهید رجایی ۳ دستگاه در بخش شاخص‌ عمومی و سه دستگاه در بخش شاخص اختصاصی به عنوان برتر اعلام شدند، افزود: ۵ دستگاه نیز در مجموع هر دو شاخص در قالب گروه‌بندی به‌عنوان برتر مشخص شدند و از هر دستگاه برتر نیز یک گروه تیمی را حداکثر ۴ نفر به عنوان برتر اعلام شدند.

وی گروه علمی، فرهنگی و آموزشی، گروه عمومی، اجتماعی و قضایی، گروه شرکت ها، بانک‌ها و بیمه، گروه زیربنایی و تولیدی، گروه حمایتی، سلامت و بهداشت پنج گروهی برشمرد که در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی باید دسته‌بندی می‌شدند و افزود: البته این گروه‌بندی جای بحث داشته که با رفع ایرادات، باید دستگاه‌های اجرایی به حق قانونی خود برسند.

وی در رابطه نتیجه بررسی در بعد شاخص‌های عمومی گفت: ما در بین دستگاه‌ های استانی، دستگاه عالی نداشته ایم، ۱۱ دستگاه خوب، ۱۹ دستگاه خوب و متوسط و بقیه دستگاه‌ها ضعیف ارزیابی شدند.

نوربخش در رابطه با نتیجه شاخص های اختصاصی نیز گفت: ۳۴ دستگاه عالی، ۱۲ دستگاه خوب و ۵ دستگاه متوسط و ۳ دستگاه ضعیف ارزیابی شد که با توجه به اینکه فلسفه وجودی دستگاه‌ها در این زمینه است، این آمار را خوب ارزیابی کرد و بر تلاش بر مولفه‌های عمومی تأکید کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با بیان اینکه ما در ارزیابی دستگاه به نقاط قوت و ضعف و راهکارهایی رسیده‌ایم، یکی از مهم ترین موارد را نامتوازن بودن امتیازات در بخش شاخص‌ و یکسان بودن امتیاز برخی شاخص‌ها در برخی محورهای شاخص‌های اختصاصی، پایین بودن عدد کمی برخی شاخص‌ها، تعداد زیاد برخی شاخص‌های اختصاصی در برخی دستگاه‌ها، عدم ارسال ارزیابی عملکرد در آغاز سال، عدم ارسال به موقع نحوره امتیازدهی شاخص‌های عمومی برشمرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :