آخرین عناوین

يکشنبه 12 شهريور 1396-11:47 کد خبر:45638

رئیس اداره دریایی حفاظت محیط زیست مازندران خبر داد:

مقاومت برخی از مسئولان طرح دریا برای نصب پرچم زرد در شناگاه‌های آلوده

رئیس اداره دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از مقاومت برخی از مسئولان طرح دریا برای نصب پرچم زرد در شناگاه‌های آلوده خبر داد .


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،مریم‌السادات موسوی درباره نصب پرچم‌های سلامت در شناگاه‌های مازندران اظهار داشت: در این زمینه به مدیران طرح‌ها فرصت داده شد که نسبت به نصب پرچم‌ها در شناگاه‌ها اقدام کنند اما برخی از مدیران هنوز نسبت به این کار اقدام نکردند که پرونده آنان در دادگاه مطرح شده است.

رئیس اداره دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه یکی از شناگاه‌ها ساحل سیترای نوشهر است، افزود: پرچم زرد نشان‌دهنده نقاط بحرانی است که هر چه سریع‌تر باید به نسبت به نصب این پرچم‌ها و اطلاع‌رسانی به مردم اقدام شود.

موسوی تصریح کرد: در بحث تفکیک شناگاه‌های آلوده به مدت یک‌سال از شناگاه‌ها نمونه گرفته شده، در صورتی‌که طی این مدت 50 درصد نمونه‌ها آلوده باشند پرچم زرد باید در شناگاه نصب شود؛ به این معنا که امسال شناگاه‌هایی که به‌عنوان مناطق آلوده معرفی شدند بیش از 50 درصد نمونه‌های آن در سال گذشته آلوده بوده است.

وی با اشاره به اینکه بازدید مستمر از شناگاه‌های سطح مازندران در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: توصیه ما به افراد این است از شناگاهی استفاده کنند که با پرچم آبی مشخص شده است.

رئیس اداره دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان با تأکید بر اینکه مردم در انتخاب شناگاه‌ها دقت کنند، چرا که این مهم به مردم اطلاع‌رسانی شده تا مردم با آگاهی کامل نسبت به شنا اقدام کنند، خاطرنشان کرد: وجود آلودگی میکروبی در شناگاه‌ها عوارض خطرناکی را به دنبال دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :