آخرین عناوین

دوشنبه 13 شهريور 1396-10:6 کد خبر:45651

قابل توجه مسئولان شهرستانی:

دود آتش زباله میهمان نیمه‌شب‌های کیاکلا/ بگذارید مردم نفس بکشند!

آتش زدن شبانه زباله‌ در شهر کیاکلا آلودگی هوا و بوی بد را در منطقه موجب شده که شهروندان را دچار چالشی جدی کرده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، رودخانه تلار رودی زیبا است که در مسیر خود با عبور از شهر کیاکلا، شهرستان سیمرغ را به بابل وصل می‌کند.

در حاشیه پُل تلار فضایی بسیار زیبا برای گردشگران می‌توان احداث کرد که علاوه بر جذب گردشگر و فضای نشیمن شهری تغییر خاصی در سیمای ورودی شهر ایجاد می‌کند اما مدیریت ضعیف شهری این فرصت را تبدیل به بحران کرده که این بحران، زباله است،زباله‌های حاشیه رودخانه تلار در شهر کیاکلا که شاید طبیعت نیز نتواند صدها سال آن را در خود هضم کند.

این زباله‌ها بسیار خطرناک و تهدید کننده سلامت نسل‌ها و نمایشی مهلک از مدیریت منابع طبیعی و مدیریت پسماندها بوده که به شکل روزانه در حال گسترش برای بلعیدن رودخانه تلار است.

شهرداری کیاکلا بیش از پنج دهه زباله شهر کیاکلا را در حاشیه رودخانه تلار دفن می‌کند و رودخانه تلار تبدیل به یک زباله‌دان ثابت شد.

شیرابه‌های ناشی از زباله به آب رودخانه تلار نفوذ کرده و موجب آلودگی آب رودخانه و آب‌های زیرزمینی می‌شود و حتی به زمین‌های کشاورزی خسارات جبران‌ناپذیری وارد کرده است.

مکان زمین زباله که توسط شهرداری کیاکلا مورد استفاده است در کنار رودخانه تلار حد فاصل میدان شهید صمصام طور به میدان ولیعصر قرار دارد.

اتفاق دیگری که این روزها شهروندان کیاکلایی را آزار می‌دهد به آتش کشیدن زباله در نیمه‌های شب است که دود غلیظی که بلوار شهر کیاکلا را فرا گرفته به دلیل آتش زدن زباله است.

اگر بتوان از آلودگی زیست محیطی، حضور حیواناتی چون سگ‌های ولگرد، موش‌ها و انواع حشرات صرفه نظر کرد اما آلودگی هوا با دود غلیظ و بوی بدی که شهر کیاکلا را این شب‌ها فرا گرفته شهروندان آن منطقه را دچار چالشی جدی کرده و شهرداری و شورای شهر کیاکلا پاسخگو مشکل زباله نیستتند و سکوت اداره محیط زیست و کارشناسان بهداشت که دیگر جای خود دارد.

مشکل دپوی زباله و پسماند در شهر کیاکلا متاسفانه از وضعیت مناسبی در زمینه ساماندهی پسماند و زباله برخوردار نیست.

شهرداری کیاکلا به جای دور اندیشی و یافتن راه مناسب برای مدیریت خردمندانه زباله، به آسان‌ترین راه ممکن یعنی دفن و رهاسازی زباله در منابع ملی متوسل شده که کاهلی‌ها به بهانه‌های مختلف و بی‌تدبیری همچنان به طبیعت بکر رودخانه تلار خسران وارد می‌کند و این رویه نابه‌سامان و ناپسند دامن آیندگان را نیز خواهد گرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :