آخرین عناوین

يکشنبه 12 بهمن 1393-23:19 کد خبر:4566

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد:

افتتاح پايگاه امداد جاده اي دودانگه ساري همزمان با ايام الله دهه فجر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از افتتاح پايگاه امداد و نجات جاده اي شهيدعلي داداشي بخش دودانگه شهرستان ساري همزمان با ايام الله دهه فجر خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي جمعيت هلال احمر مازندران «مهدی ولی‌پور»اظهار داشت: جمعیت هلال احمر مازندران، به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه در دهه مبارک فجر امسال، پایگاه امداد و نجات دو دانگه ساری به طور رسمی افتتاح و به بهره داری می‌رسد، گفت: ساخت این پایگاه با حدود 500 میلیون تومان اعتبار از سال گذشته در شهرستان ساری آغاز که حدود 80 درصد این اعتبار از طریق منابع ملی و جمعیت هلال احمر و مابقی آن از طریق منابع استانی تامین شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، بیان کرد: انجام مانور درمان اضطرار در منطقه بندپی غربی بابل از دیگر طرح‌هایی است که در حال برنامه‌ریزی است و با پشتیبانی استان‌های گیلان و قزوین، همزمان با دهه مبارک فجر در مازندران انجام می‌شود.

ولی پور، افزود: در این طرح، بیمارستان درمان اضطرار در منطقه مستقر و خدمات درمانی، بهداشتی و آموزشی امدادی به صورت رایگان به ساکنین و مردم منطقه ارائه می‌شود.

وی از اجرای طرح راه اندازی رسمی 400 کانون دانش آموزی در دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: جزییات این طرح در حال برنامه‌ریزی و بررسی بوده و در صورت نهایی شدن توافقات، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، در 400 مدرسه مازندران اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، به اعزام حدود 30 کاروان سلامت به روستاهای کمتر برخوردار استان در ایام دهه فجر امسال توسط شعب جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های مختلف مازندران اشاره کرد و افزود: نشست توجیهی با بخشداران، شوراها و دهیاران مراکز دهستان استان برای راه‌اندازی خانه های هلال و مدیریت بحران روستایی از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در مازندران اجرا می‌شود.

ولی پور، تصریح کرد: عملیات اجرای طرح خانه هاي هلال روستايي در هفته کاهش بلایای طبیعی در استان شروع و در راستای تفاهم‌نامه چهارجانبه ای که میان جمعیت هلال احمر، اداره کل مدیریت بحران، اداره كل پدافند غیر عامل و اداره کل مدیریت روستایی استانداری مازندران منعقد شده با یک سرعت و برنامه‌ریزی مناسب انجام می‌شود.

وی بیان کرد: خانه‌های هلال روستایی فضاهایی است که با کمک دهیاران و شوراهای روستاها کار جذب، سازماندهی و آموزش روستاییان در زمینه آشنایی با حوادث و سوانح و نحوه مقابله با حوادث و سوانح و کمک های اولیه را انجام می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، افزود: هدف از اجرای این طرح، تشکیل تیم‌های تخصصی امداد و نجات و تجهیز آنها به ملزومات اولیه امداد و نجات بوده که تا قبل از رسیدن تیم‌های تخصصی شهرستان به محل حادثه نسبت به جستجو، اطلاع رسانی و ارزیابی از حوادث، سوانح و امداد اولیه اقدام تا سطح آسیب‌های ناشی از حوادث و سوانح در استان کاهش یابد.

ولی پور، گفت: برنامه ریزی‌های این طرح توسط جمعیت هلال احمر انجام و شیوه نامه آن تهیه شده و همزمان با دستورالعمل مدیریت بحران روستایی که از طریق سازمان مدیریت بحران ابلاغ شده در دهه مبارک فجر در بیش از 20 روستا اجرا می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :