آخرین عناوین

دوشنبه 13 بهمن 1393-15:38 کد خبر:4570

نطق سراسر انتقادی عضو حقوقدان شورای ساری به مسئولین :

استاندار علت ناامیدی مردم است/رنجش مردم ساری به خاطر بی توجهی مدیر ارشد استان

عضو حقوقدان و با سابقه شورای شهر ساری در جلسه علنی شورای شهر نطقی سراسر انتقادی را نسبت به مسئولین استانی و شهرستانی ایراد کرد.


به گزارش خزرخبر،متن نطق سید محمد آقامیری بدین شرح می باشد:

ریاست محترم شورا،اعضای محترم: آیا نمی شود شعار استقلال انقلاب را برای شهرمان در نماد پارلمان محلی متجلی نماییم  و پارلمان محلی را متاثر از جریان های حاشیه ای نکنیم و استقلال واقعی پارلمان محلی را در برابر مدیران ارشد استانی جهت استیفای حقوق مردم شهر حفظ کنیم؟ بیائیم خودمان مستقل باشیم تا شهری مستقل بنا کنیم، بیائیم فکری مستقل، کشوری داشته باشیم تا رفتار و تصمیمات مستقل بگیریم تا وام دار دیگران تلقی نشیم.

بیائیم آزادی گوهر بزرگ انقلاب یعنی آزادی در گفتار و آزادی در اندیشه را در اظهار نظرات و نقد منصفانه پایبند باشیم ،نقدی از جنس مردم اما فقط و فقط برای مردم.

همکاران محترم: ما بیش از آنیم ولی به دلایل نامعلوم همه ظرفیت های ما تجلی پیدا نکرده است.

همکاران محترم سردی درون ما موجب، شل شدن ما است.

قصه همکاران شوراء امروز شبیه شش نفری است که  در سرمای شدیدی گرفتار شدند، هر یک قطعه چوبی به همراه داشتند، آتش رو به خاموشی آنها نیازمند هیزم بود، اولین نفر کنده خود را به آتش نینداخت زیرا که صورت های اطراف آتش متوجه یک صورت سیاه شد.

نفر سوم مردی بود در لباس های ژنده، چرا باید کنده اش را بدهد تا پولدار تن آسا زنده بماند؟

چهارم مردی ثروتمند به عقب لمیده و فکر می کرد که ثروتی نزد خود دارد و چگونه باید آن را از دست فقیران تنبل در امان بدارد؟

(مرد پنجم ) چهره مرد سیاه در میان شعله های آتش حاکی از انتقام بود، چون آنچه در قطعه چوب می دید فرصتی برای عداوت با سفیدان بود وقتی چهره بیگانه ای را در میان جمع دید ( آخرین ) نفر در این گروه سرگردان ،کنده خود را دور انداخت.

کنده ها در دست های بی حرکت مرگ

گواهی هستند بر گناه انسان ها

 سرمای هوا که آنان را به مرگ کشانید

 بلکه آنان از سرمای درون جان سپردند ( سردی شورای شهر از ناباروری به کار جمعی است ).

اکنون به علت اختلاف سلیقه چنان برودتی در فضای مر کز استان حاکم است که هر کسی منتظر در خواست مساعدت دیگری است و در این آشفته بازار همه نگاه های مردم به شما نمایندگان شورای شهری می باشد.

امروز چون دیگر از فروش نفت 140 دلاری خبری نیست به دلیل له کردن مردم،این استان به عنوان استانی برخوردار از وعده های مصوب دولت گذشته نیست که متاسفانه علی رغم جان فشانی مردم مرکز استان ،مدیر ارشد دولت تدبیر و امید خود معرف بی تدبیری و ناامیدی در حل معضلات ساری شده است.

مدیر ارشد استان تا امروز جز حرف ها و مصاحبه های قشنگ و به کار بردن الفاظ زیبا در مورد ساری کار دیگری  نکرده است که البته نهضت بر کناری مدیران ارشد ساروی و (خدای ناکرده ) به کار گیری مدیرانی از شهری خاص و عدم حمایت از مدیران شهری مرکز استان در جهت وصول مطالبالت شهرداری و در یک کلام، یاری نکردن مردم ساری در استیفای حقوقشان از دستگاه های دولتی، از کارکردهای مدیریت ارشد استان برای ساری است!

شهردار ساری در حالی با تلاش مضاعف و پیگیری از طریق مراجع قانونی و البته با اطاله زمان به کمترین حقوق شهر دست می یابد که کمکی از سوی استانداری مشاهده نمی شود و عدم توجه کافی مدیریت ارشد استان به حل معضلات شهرستان ساری به ویژه شهر مرکز استان موجب رنجش خاطر مردم این شهر شده است.

مدیر ارشد استان به رغم دو بار نشست با اعضای شورای شهر و در حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و قول پیگیری مشکلات  ساری، حتی یک مورد از آن را حل نکرده است.

برای باز گشایی کمربندی حد فاصل سه راه جویبار – گارد جنگل که بخش عمده آن در دولت گذشته صورت گرفت ، راه اندازی نشد ظرف 20 ماه حضور دولتمردان جدید هیچ اقدامی انجام نشد، روند احداث نیروگاه زباله سوز به علت اشکال تراشی مدیران با کندی پیش می رود و در مورد پروژه کمربندی ساری -  قائم شهر معروف به کمربندی هفت تن نیز اقدامی صورت نگرفت و اعضای شورای شهر ناگزیر با حضور در مجلس شورای اسلامی و از طریق استاندار قبلی، پروژه ای که می تواند هزار میلیارد اعتبار صرف آن شود را پیگیری می کنند.

استاندار محترم هنوز توفیق بازدید از پروژه تعریض محور جنوب ساری بلوار کشاورز به قتلگاه تبدیل شده پیدا نکرده است! آیا کسی هست که صدای مظلومیت مردم ساری رابه گوش دولتمردان عالیه بویژه ریاست محترم جمهوری برساند؟ مردمی که بفرموده حضرت امام (ره) دیگر حاضر نیستند تن به خواری و ذلت بدهند.

 مردم شریف و فهیم و باهوش ساری خوب می دانند که استاندار از اولین استاندارانی بود که ابلاغ خدمت در استان را گرفت، به دلیل ضعف عملکرد، بعد از 20 ماه و به رغم سفرهای متعدد رئیس جمهور به استان های مختلف، هنوز نتوانست مقدمات سفر رییس جمهور به مازندران را فراهم نماید.. شاید روزی مردم ساری توفیق حضور ریاست جمهور را در استان داشته باشند که دیر شده باشد.

 امروز عدم پیوند و ارتباط فکری نماینده ارشد دولت در استان با مردم و مدیران و عدم مقبولیت، به شدت باعث نگرانی و گله مندی مردم از تزلزل دستگاه ها و مدیر ارشد شهرستان شده و مدیر ارشد استان به خاطر رفع فشارها و جلب رضایت تعدادی کمتر از انگشتان یک دست، دیدگاه و نظرات مردم را فراموش کرده است زیرا مردم می گویند عملکرد مدیریت ارشد استان پس از حماسه خرداد92 مبتنی بر شعار تغییر تا من می باشد نه تغییر تا لایه های پایین تر از استاندار!

اگر چه هر روز تیترهای زیبا و دلفریبی اضافه می شود نظیر" اگر کار شود مازندران بهشت روی زمین خواهد شد"، اما آنچه دیده نمی شود همین " کار" است! و کار است و کار.

 همه نگرانی دلسوزان مرکز استان این است که بزرگترین سرمایه دولت یعنی اعتماد و امید و تدبیر در استان به شدت سیر نزولی دارد.

 گرچه حرف های منتقدانه  من موجب آب و نانی برای تعدادی دوره گرد می شود و لیکن مردم شهر خوب یافتند جز از طریق پارلمان شهر و شهردار شهرشان نباید امید داشت پس بیائیم بیش از پیش در رفع معضلات ذیل همت مضاعف بکار بندیم.

  1. فعالیت مجدد کارگروه توسعه مرکز استان، مکرر در حضور نماینده ولی فقیه گفتم که با توجه به سابقه موفقیت کارگروه با حضور نماینده محترم ولی فقیه، دو نماینده مجلس شورای اسلامی ساری، فرماندار، شهرداری و سیزده عضو شورای شهر با داشتن دستور کار منسجم با اعتقاد به یدالله مع الجماعه نهضت رفع مشکلات مردم راه بیندازیم که در این زمینه وظیفه ریاست محترم شوراء غیر قابل چشم پوشی است.
  2. اکنون که فصل تدوین بودجه کشور در مجلس می باشد از ریاست محترم شورای شهر در خواست می شود با انجام مکاتبه به استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرهای ساری و قائم شهر در پیگیری بودجه ای این پروژه کوتاهی نشود حتی جلسه مشترک برگزار شود.
  3. شهردار عزیز :مسئولیت نان و خورش کسی نیست گر چه از رموز موفقیت شما واگذاری امور به شهرداران مناطق و مدیران سازمان های تابعه در شهرداری می باشد ولی بنا به اطلاع واصله برخی از افراد نه تنها تلاش در خدمت رسانی به مردم ندارند بلکه مزاحم و مانع کارشناسان خدوم و مطلع شهرداری می شوند که به نظر می رسد نهضت بکارگیری و بکار گماری پرسنل کاردان و شایسته را شروع کنید و تا می توانید از فربه شدن بی قید و شرط شهرداری پرهیز کنید تا منابع مالی شهرداری بیهوده مستهلک نشود لذا بدون تعارف نیروهای ناکارآمد و غیر کارشناس را با نیروهای کارشناسی و شایسته جایگزین کنید.
  4. شهردار محترم اکنون کمتر شهروندی است که نداند تمام تلاش مدیران کشور بر داشتن برنامه اقتصادی به ویژه رهایی از اقتصاد تک محصولی و ایجاد درآمد پایدار است و امروز تمام تلاش ها بر اقتصاد مقاومتی می باشد و از مهم ترین شاخص ،اقتصاد مدیریت بر هزینه است ،افزایش بی رویه هزینه جاری شهرداری نسبت به شهرداری های همجوار موجب نگرانی شده است تعداد کم شماری از پیشنهاد به شورای شهر ولو با پیشنهاد برخی از اعضای شورای شهر موجب دلواپسی علاقمندان به شهر و شهرداری شده است گرچه معتقدم دستگاه های حاکمیتی و نظارتی به وظیفه خود در این قبال  به شایستگی عمل نمی کنند.
  5. شهردار محترم، همکاران محترم شورای شهر اکنون که بررسی بودجه سال 94 شهرداری می باشد موجبات خدمت رسانی مناطق محروم شهر را بیشتر فراهم نمائید اکنون که دهه فجر می باشیم صاحبان واقعی انقلاب را فراهم کنیم  بیم آن می رود که اغلب تلاش ها برای متن شهر است و حاشیه فراموش شده اند امید آن است که نسبت به الحاق محدوده شهر ضمن بکارگیری نیروهای بیکار در شهرداری تکلیف چندین ساله مردم در این مناطق روشن خواهد شد.

 ریاست محترم شوراء، اعضای محترم:

  1. حسب همین مقررات و مواد موضوعه در قانون چرا حوزه عملکرد خود را از شهرداری فراتر نکردیم  و بسیاری از دستگاه های دولتی به تکالیف خود عمل نکرده در حوزه آب هنوز آبی سالم و گوارا تقدیم مردم نمی شود، هنوز دستگاه های ذی مدخل بدون مجوز و مصوب شورای شهر اقدام به اخذ وجه آب بها می کنند، هنوز به مصوبه شورای شهر در اخذ هزینه آسفالت شکافی اقدام نمی شود، هنوز در جا به جایی تیرهای برق  فرسوده و خطر آفرین در بافت فرسوده و مناطق تعریضی شهر به جای دستگاه های مربوطه شهرداری اقدام می کند، هنوز به جای تعویض لامپ های سوخته  یا نسبت به روشنایی خیابان و  کوچه های تاریک شهر از شوراء و شهردار استمداد می شود.

اکنون که استانداری و فرمانداری وظایف دستگاه های دولتی را پیگیری نمی کنند مردم از شما نمایندگان شورای شهر انتظار دارند .

7-  شهردار محترم

استدعا می شود که نهضت خرید کتاب از نشریات و موسسات و افراد را در شهرداری خاموش کنید و جهت ارتقای سطح فرهنگی در راستای طرح تحول نهصت مطالعه مفید مقام معظم رهبری گام برداشته شود.

9-شهردار محترم همکاران محترم

مکرر توصیه  کردم و تذکر ارشادی دادم که شهر را از آلودگی بصری نجات دهید نه تنها گامی صورت نگرفت بلکه بر تنها اقدام گذشته که توقف نهضت استند و بیلبورد و المان های تبلیغاتی بوده اکنون بدون توجه به مصوبه شورای شهر شنیده می شود بخاطر کوتاهی های شهرداری و تعدادی از اعضای شورا تخلفات عدیده ای در این زمینه مشاهده می شود برخی بدون قرارداد ،برخی بدون مصوبه شورای شهر ،برخی بر خلاف ضوابط و شرایط، برخی تابلو روی تابلو، برخی حتی در رفیوژهای میانی در شهر، چنین آلودگی بصری بنام تبلیغات که در حقیقت به کام این شهر و آن شهر را به شهر توابیل تبدیل کرده اند لذا موکدا درخواست می شود که نسبت به اصلاح امور در این بازه اقدام تا نیاز به سیر سایر مراحل قانونی نگردیم.

8-  شهردار محترم اکنون که با رقه های امید در دل مردم نسبت به پیگیری های مفسدین اقتصادی اقدام شده است در حوزه های مالی شهرداری بویژه در پرداخت مطالبات پیمانکاران نیاز به رسیدگی و اشرافیت بیشتر است امید است به اجمال مقصود دریافت کرده باشید.

9-  از شهردار محترم و شورای شهر در خواست می کنم که علی رغم مقررات موجود در خصوص مبلغ جریمه حمل و نقل جرثقیل راهنمایی و رانندگی، سازمان حمل و نقل و ترافیک نتوانسته است حقوق شهرداری را استیفا کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • عرشيا
    چهارشنبه 15 بهمن 1393-6:59


    اتفاقا برخي سخنان آقاميري را ميپسندم خصوصا انتقادازاستاندارچراكه وقتي شهردارجوان ما تونسته دراين مدت كوتاه ميلياردها تومان براي شهرم ازتهران بياره چرامديران استان به قولهايي كه دادند عمل نكردند؟؟!!