آخرین عناوین

چهارشنبه 22 شهريور 1396-11:5 کد خبر:45730

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد:

مرگ ۲۵ نفر براثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به مرگ ۲۵ نفر براثر مسمومیت با قرص برنج گفت:این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار داشت:در چهار ماهه سالجاری تعداد ۲۵ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشت.

وی افزود: در چهار ماهه سالجاری از کل فوتی های مسمومیت با  قرص برنج در استان ۱۷ نفر مرد و مابقی زن هستند و در این مدت شهرستان های ساری با پنج  و آمل، چالوس و قائمشهر هر کدام با سه فوتی بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار داشت:۹ فوتی در اردیبهشت و شش فوتی در خرداد و تیر و چهار فوتی در فروردین گزارش شده است و از مجموع متوفیان، ۱۶ نفر متاهل و بقیه مجرد هستند.

عباسی با بیان اینکه سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۹ مورد بیشترین فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است بر ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج تاکید کرد و گفت: هر چند طی سال های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم اما می توان با اعمال تدابیر ویژه و سختگیرانه تر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی قرص برنج به کشور و ممنوعیت فروش، آن را دو چندان می کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :