آخرین عناوین

چهارشنبه 22 شهريور 1396-17:40 کد خبر:45735

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

کارت زرد آموزش و پرورش مازندران به 182 مدیر خاطی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تائید تخلف مدیران بعضی از مدارس استان در ثبت نام دانش آموزان ، گفت:در بازرسی های انجام شده از مدارس به 182 مدیر مدرسه تذکر داده شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از ایرنا، سید علی قاسمی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در ساری اظهار داشت: لحاظ نکردن محدوده جغرافیایی محل سکونت و تحصیل دانش آموزان و دریافت وجه ، از مهم ترین تخلفات این مدیران بود.

وی از والدین دانش آموزان و مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی مدیران مدارس ، آن را به واحد بازرسی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گزارش دهند تا بررسی و برخورد لازم صورت بگیرد .

ثبت نام بی رویه و خارج از محدوده جغرافیایی باعث شد تا در سال های اخیر تراکم دانش آموزی در برخی کلاس های درس فراتر از ظرفیت و گنجایش فیزیکی شود .

اداره کل آموزش و پرورش مازندران رعایت تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس مازندران را خط قرمز تعیین کرد که با ابلاغ به مدیران مدارس ، آنها ملزم به رعایت آن هستند،تراکم مدنظر برای هر کلاس درس 30 دانش آموز است .

** تحصیل 20 معلول مازندرانی در منزل

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: با اجرای طرح اعزام معلمان برای تدریس به منازل و محل های نگهداری معلولان ، امکان ادامه تحصیل برای 20 معلول جسمی و حرکتی استان در سال تحصیلی گذشته فراهم شد .

وی افزود:در سال های اخیر تفاهم نامه همکاری میان اداره کل آموزش و پرورش و بهزیستی مازندران امضا شد تا از این طریق معلولان جسمی حرکتی بازمانده از تحصیل معرفی شوند .

قاسمی گفت:اعزام معلم به منازل و یا محل بستری این معلولان در صورت اعلام آمادگی خانواده های آنان انجام می شود .

نخستین مرحله فراهم کردن تحصیل معلولان جسمی و حرکتی مازندران با زیر پوشش قرار دادن معلولی که 17 سال در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری بستری بود از پارسال کلید خورد .

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت : معلمان نهضت سوادآموزی دراین طرح به کار گرفته شدند و از آنان به عنوان مربیان آموزش این معلولان استفاده می شود .

وی افزود:آموزش و پرورش اجرای این طرح را در سال تحصیلی پیش رو با معرفی معلولان بازمانده از تحصیل از سوی بهزیستی ادامه می دهد تا پرونده دانش آموزان معلول بازمانده از تحصیل بسته شود .

50 هزار معلول زیر پوشش اداره کل بهزیستی مازندران هستند .

** ساخت مدرسه در زندان ساری

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین از امضای تفاهم نامه میان آموزش و پرورش و اداره زندان های مازندران به عنوان برنامه ای دیگر برای پوشش تحصیلی بازماندگان از تحصیل در این استان نام برد.

وی گفت که پارسال و با اجرای این تفاهم نامه زمینه بازگشت به تحصیل 124 زندانی استان فراهم شد .

قاسمی همچنین از تاسیس مدرسه در زندان شهر ساری به عنوان دیگر برنامه برای گستراندن چتر آموزش همگانی در استان مازندران نام برد.

آمارهای اداره کل آموزش و پرورش مازندران نشان می دهد که با وجود افزایش حدود 10 هزار نفری تعداد دانش آموزان مازندرانی در دولت تدبیر و امید ، اما تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل این استان از حدود هشت هزار نفر به سه هزار و 800 نفر کاهش یافته است .

سال تحصیلی جدید حدود 530 هزار دانش آموز مازندران به مدرسه می روند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :