آخرین عناوین

سه شنبه 14 بهمن 1393-10:58 کد خبر:4574

استاندار مازنداران بیان کرد:

تولید ماهی خاویاری در دریای خزر به صفر رسیده است

ربیع فلاح ، وضعیت دریای خزر را تاسف آور دانست و گفت: متاسفانه تولید ماهی خاویاری در دریای مازندران به صفر رسیده  است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، ربیع فلاح جلودار عصر دوشنبه در دومین مجمع بسیج مازندران که در سپاه کربلا مازندران برگزار شد با اشاره به ظرفیت بسیج مستضعفین، گفت: بسیج با ورود در هر عرصه ای مشکلات آن حوزه را برطرف کرد.

وی مهمترین مشکل جامعه را اقتصاد و فرهنگ عنوان کرد و افزود: امید است با عزم ملی و مدیریت جهادی مشکلات جامعه برطرف شود.

استاندار مازندران به بحران برف در غرب استان اشاره کرد و بیان داشت: سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین در بحران برف از دقایق اولیه وارد میدان شدند که اگر در این حوزه ورود پیدا نمی کردند کارهای ما به این سرعت پیش نمی رفت.

فلاح جلودار در ادامه سخنانش به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از بخش های مهم اقتصاد مقاومتی بهره وری می باشد که تمام دستگاهها برای افزایش بهره وری تلاش کنند.

وی خواستار همکاری بسیج مستضعفین در حوزه تغییرکاربری اراضی کشاورزی شد و بیان داشت: متاسفانه تغییر کاربری اراضی استان ما را ازبین برده و در بسیاری از مناطق به دلیل این تغییرات، جهاد کشاورزی دهستان ها تعطیل شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در بخش کشاورزی هیچ محدودیتی رانمی پذیرم، افزود: بسیج نیروی انقلابی است که هر زمانی که نظام جمهوری اسلامی به آن ها احتیاج داشته وارد میدان شدند و اقدامات سازنده ای انجام دادند که امیدواریم در این حوزه نیزبا استانداری مشارکت داشته باشند.

فلاح جلوداربا انتقاد از وجود کشمکش های سیاسی گفت: باید این کشمکش ها پس از ۳۶ سال پیروزی انقلاب اسلامی به پایان برسد و این مسئله جزدغدغه های فکری و ذهنی ام است.

وی با بیان اینکه تمام دنیا با ما می جنگد، ادامه داد: ایران اسلامی با وجود کارشکنی های دشمن به پشتوانه رهبری مقام معظم رهبری و در صحنه بودن مردم همچنان استوار است.

استاندار مازندران ایران را جزیره ای امن دانست و گفت: بسیاری از کشورهای جهان به دلیل ثبات کشور، در حوزه سرمایه گذاری نیز به ایران روی آوردند تا از زمینه های اقتصادی استفاده کنند.

فلاح جلودار با اشاره به ظرفیت دریا مازندران، تاکید کرد: در سالهای گذشته بیش از ۲۳۰ تن خاویار تولید می کردیم که با مشکلاتی که کشورهای حاشیه دریا خزر بوجود آوردند امروز این تولیدات به صفر رسیده است.

مقام عالی دولت در استان مازندران با بیان اینکه در گذشته جلساتی برای بهره برداری اصولی از دریا  بین ایران و شوروی برگزار می شد، گفت: متاسفانه امروزه هرکشوری هرکاری که می خواهد می کند و ما باید برای حفظ دریای خزر تلاش کنیم که همچون جاهای دیگر از بین نرود.

وی به پرورش ماهیان خاویاری اشاره کرد و افزود: امروزه برای استفاده از آب دریا در ساحل، پرورش ماهیان خاویاری را در خارج از دریا انجام می دهیم.

استاندار مازندران در ادامه سخنانش به نقش دانشگاه درتوسعه استان اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه دانشگاههای ما در این حوزه فعال نیستند.

فلاح جلودار با تاکید بر اینکه دانشگاهها باید در مراکز رشد کار کنند، گفت: دانشگاه باید اقتصاد مقاومتی را اجرا کند و نباید به دنبال اعتبارات دولتی باشد.

مقام عالی دولت در استان مازندران با بیان اینکه مدیران سازمان ها باید برنامه ریزی های خود را بدون اتکا به نفت اجرایی کنند، افزود: استان مازندران بدون اتکا به نفت می تواند مشکلات خود را برطرف می کنند که برای این کار نیازمند تفیض اختیار هستیم.

وی ادامه داد: اگر این اختیارات که در حوزه حاکمیتی است به مسولان استان واگذار شود می توانیم مشکل سایر استانها را نیز برطرف کنیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه درحوزه آب، جفا به استان مازندران شده است، گفت: ۶ میلیارد مترمکعب آب مازندران وارد  دریا می شود در حالی که سدهای ما پس از گذشت چندین سال به دلیل کمبود اعتبارات هنوز به بهره برداری نرسیده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه نباید اجازه دهیم استان ما بیش از این ضعیف و ذلیل شود، تاکید کرد: متاسفانه در طول ۳۵ سال گذشته به این مسئله توجه نشده است.

وی بابیان اینکه یک هکتار از زمین استان به اندازه ۵۰ هکتار از زمینهای استانهای دیگر بهره وری داشته باشد، ادامه داد:مازندران قطب کشاورزی بوده است و نباید استعداد استان را با استانهای کویری مقایسته کرد.

فلاح جلوداربا بیان اینکه باید مشکلات زیر ساختی استان تاکنون برطرف می شد، گفت: چرا ما باید استانی باشیم که میزان بهره وری آب شرب ما از سیستان وبلوچستان کمتر باشد؟

مقام عالی دولت در استان مازندران با بیان اینکه ۹۰ درصد از آبهای استان از آبهای زیرزمینی تامین می شود، گفت: این درحالیست که آب های ما به راحتی وارد دریا می شوند.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای نجات استان آمده ام و تا پای جانم هستم، ادامه داد: معتقدم استان مازندران می تواند در زمینه اقتصادی و فرهنگی استانی برخوردار باشد و باید در این زمینه تلاش و از حق و سهم خود دفاع کنیم.

وی با تاکید بر مهار آب های سطحی، اذعان داشت : اگر مدیریت بهره برداری نمی شد در سال جاری با خشکسالی مواجه بودیم.

فلاح جلودار با بیان اینکه برای جلوگیری از بحران آب مجبور به نوبتی کردن آن شدیم، گفت : من هر طوری که فکر می کنم جزء بی توجهی به استان چیزدیگری نمی بینم.

مقام عالی دولت در مازندران همچنین با تاکید بر اشتغال خانگی، بیان داشت : امروزه ۸۰ درصد از درآمد کشور هزینه ادارات می شود که باید با برنامه ریزی و حمایت از مشاغل خانگی این بار را از دوش دولت ها برداریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :